معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاح بندر آستارا

در آغاز بهار افتتاح بندر هدیه ویژه دولت به مردمان رئوف آستارا+ گزارش تصویری

دیارمیرزا:معاون اول رئیس جمهور گفت: قول می‌دهم که بندر آستارا از ظرفیت اسمی تعریف شده فراتر رود و کشتی‌های بزرگ تجاری در این بندر به صف بایستند.

به گزارش دیار میرزا محمدرضا رحیمی در حاشیه بهره‌برداری از فاز نخست اسکله آستارا در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در آغاز بهار افتتاح بندر آستارا هدیه ویژه دولت به مردمان رئوف و متدین شهرستان آستارا است که این مردم الگویی برای ملت همسایه است.

وی با قدردانی از اقدام‌های بسیار خوب وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بنادر و دریانوردی و مدیرعامل شرکت خدمات بندری و دریایی کاوه در ساخت اسکله چند منظوره آستارا تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت خدمتگزار توجه ویژه‌ای به فعالیت بخش خصوصی و مردم خون گرم استان سرسبز گیلان و مردم مهربان آستارا دارد، خارج از نوبت و به صورت ویژه وارد عمل شد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به خدمات بسیار خوب شرکت خدمات بندری و دریایی کاوه در ساخت اسکله آستارا در مدت ۲۲ ماه، خاطرنشان کرد: توسعه و گسترش تجارت با کشورهای حاشیه خزر همواره مورد توجه دولت خدمتگزار بوده و تصمیمات بسیار خوبی نیز در این راستا صورت گرفته است.

*قول می‌دهم بندر آستارا فراتر از ظرفیت اسمی توسعه یابد

رحیمی با تصریح بر اینکه توسعه تجارت با این کشورها ارقام میلیاردی است، اذعان کرد: بنده از سوی دولت قول می‌دهم که بندر آستارا از ظرفیت اسمی تعریف شده نیز فراتر رود و کشتی‌های بزرگ تجاری در این بندر به صف بایستند.

وی خطاب به مدیرعامل شرکت سازنده بندر آستارا «شرکت خدمات بندری و دریایی کاوه» گفت: از توسعه و گسترش سرمایه‌گذاری در بندر آستارا هراسی به دل راه ندهید و قول می‌دهم در راستای توسعه تجارت معطل نمی‌مانید.

*بندر آستارا ممتاز می‌شود

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تصمیم‌های ویژه‌ای در ستاد تدابیر در زمینه بندر آستارا انجام گرفته شده است، افزود: مشروح این جلسه را امشب به مردم شریف گیلان خواهم رساند اما یقین بدانید بندر آستارا یک بندر ممتاز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت مردم غیور گیلان و به خصوص مردم رئوف و با فرهنگ آستارا را دوست دارد، خاطرنشان کرد: به خاطر مردم متدین آستارا دولت در راستای خدمت به آنها هر کاری را انجام می‌دهد.

رحیمی اضافه کرد: مطمئن هستیم بندر آستارا از لحاظ ظرفیت اسمی افزایش می‌یابد و رونق ترانزیت و توسعه تجاری این بندر همسو با دیگر بنادر استان می‌شود و یا  گوی سبقت را از دیگر بنادر گیلان می ر‌باید.

به گزارش فارس، بندر آستارا به ظرفیت نهایی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن تخلیه و بارگیری سالانه کالا پیش‌بینی و طراحی شده که یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آن با یک اسکله اختصاصی مربوط به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی است و دو میلیون تن دیگر نیز به تخلیه و بارگیری دیگر کالا اختصاص می‌یابد.

آستارا در ۱۷۳ کیلومتری شمال غربی رشت و ۳۵۰ کیلومتری جنوب باکو قرار دارد و تنها مرز زمینی گیلان با جمهوری آذربایجان است.

Share