اخبار ویژه روزنامه‌های چهارشنبه

درگیری لفظی حسینیان با یکی از نمایندگان مجلس

نماینده بوکان در ادامه گفت:‌ آقای لاریجانی اجازه بدهید برای تغییر جو مجلس یک موضوعی را بیان کنم؛ یکی به من گفت شنیده‌ام برای انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا شدید، گفتم آره من هم می‌خواهم کاندیدا شوم، گفت؛ آخر یکی از شرایط کاندیدا شدن این است که شیعه ۱۲ امامی باشید…..

 به گزارش دیارمیرزا ،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید.

*وطن امروز:

تحلیل یک ضدانقلاب برای نیامدن ‌هاشمی به انتخابات

یکی از فعالان ضدانقلاب به دلیلی جالب خواستار آن شده است که‌ هاشمی به‌ر‌غم اینکه بعد از خاتمی بهترین گزینه برای ریاست‌جمهوری است ولی در این انتخابات شرکت نکند. به گزارش رجانیوز، محمدرضا یزدان‌پناه با اشاره به این نکته که حاکمیت با اقتدار برهم‌زنندگان آرامش اجتماعی و ثبات سیاسی را تحمل نخواهد کرد، گفت ‌هاشمی و خاتمی نیز نمی‌خواهند در مقابل این فضا قرار بگیرند و میلی با این شرایط برای حضور ندارند.

وی اشاره می‌کند که این بی‌میلی به طور مشخص در‌ هاشمی بیشتر است زیرا وقتی ‌هاشمی بیاید همه علیه او بسیج می‌شوند. این فعال ضدانقلاب تصریح می‌کند: ‌هاشمی یک بار در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۴ طعم مواجهه با چنین لشکری را چشید و پس از آن گفت تنها می‌تواند به خداوند شکایت کند!

یزدان‌پناه که پیش از این در رسانه‎های نزدیک به فرزندان ‌هاشمی قلم می‎زده، در ادامه به یک نکته جالب اشاره می‌کند و می‌افزاید: وقتی در آذر‌ماه ۱۳۹۱‌ ‌رفسنجانی برای جلوگیری از رویارویی با گروهان کوچکی از همان لشکر حتی نتوانست به زادگاه و حیاط خلوت خود یعنی رفسنجان سفر کند، اعلام کرد سفرش را برای جلوگیری از تنش لغو کرده است.

او که آمادگی و توانایی مواجهه با تنش بر سر شرکت در یک مراسم ختم ساده در رفسنجان را ندارد، چگونه می‌تواند با تنش‌هایی که بی‌شک پس از کاندیداتوری در انتخابات با آنها مواجه خواهد شد، مقابله کند؟ وی خاطرنشان می‌کند: اکبر‌هاشمی رفسنجانی سال‌هاست در حوزه دیپلماسی هم طرفدار تنش‌زدایی شده و از تنش‌زایی در سیاست خارجی بشدت انتقاد می‌کند. به نظر نمی‌آید این آیت‌الله در آستانه ۸۰ سالگی به طریق اولی به دنبال تنش‌زایی در سیاست داخلی باشد. او خود گفته است که در انتخابات به مانور وحدت نیاز است.

تقاضای مصر برای بازگشت گردشگران ایرانی

روزنامه الشرق‌الاوسط از ادامه مباحثات بر سر سفر گردشگران ایرانی به مصر خبر داده است. به نوشته این روزنامه، هشام زعزوع، وزیر گردشگری مصر روز یکشنبه از گردشگران ایرانی خواسته به مصر بازگردند. این فراخوان پس از توقف ناگهانی همکاری‌های گردشگری ایران و مصر مطرح می‌شود.

الشرق‌الاوسط در ادامه به طور مختصر به بیان وقایع چند هفته اخیر بر سر ورود گردشگران ایرانی به مصر و مخالفت‌های موجود پیرامون این موضوع پرداخته و می‌نویسد زعزوع اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده در تلاش است کسانی را که مخالف ایده حضور گردشگران ایرانی در مصر هستند، آرام کند. وی با بیان اینکه قصد دارد اواخر این‌ ماه با اعضای گروه‌های سلفی مصر دیدار کند، گفت نگرانی‌های آنها درباره حضور گردشگران ایرانی را اغراق شده می‌دانم.

آمریکا برای زهر چشم گرفتن از ایران به سوریه حمله کند

دنیس راس مشاورسابق دولت اوباما در منطقه خاورمیانه اعلام کرد باید برای زهرچشم گرفتن از حاکمان ایران در برنامه هسته‌ای و اثبات این مساله که آمریکا حاضر به به‌کار بردن همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی برای برخورد با مساله هسته‌ای ایران است، ایالات متحده آمریکا درباره سوریه جدی‌تر عمل کند و اگر لازم باشد در این کشور به مداخله نظامی دست بزند.

به گزارش عصر ایران به نقل از لس‌آنجلس‌تایمز، راس با اشاره به اینکه مساله سوریه ارتباط عمیقی با ایران دارد، افزود: آنچه در سوریه می‌گذرد با ایران ارتباط عمیقی دارد. تعلل آمریکا در سوریه پیام اشتباهی برای حاکمان ایران که از بشار اسد پشتیبانی می‌کنند، می‌فرستد.

راس افزود: انتظار ما از حاکمان ایران آن است که رفتار خود را نه‌تنها در موضوع سوریه بلکه در مساله هسته‌ای تغییر دهند و یکی از مشکلاتی که ما در این زمینه داریم این است که حاکمان ایران باور ندارند آمریکا ممکن است از نیروی نظامی استفاده کند. این دیپلمات سابق آمریکایی در ادامه افزود: اگر می‌خواهیم دیپلماسی موفقی داشته باشیم، آنها باید به عزم ما برای استفاده از نیروی نظامی در صورت لزوم باور داشته باشند.

*خراسان

صدور مجوز فروش برخی دیگر از ساختمان های سفارتخانه های ایران

در حالی که یک مسئول ارشد اجرایی چند ماه قبل، در ابلاغیه ای خواستار فروش تعدادی از ساختمان های متعلق به سفارتخانه های ایران در کشورهای مختلف جهان شده بود، گفته می شود بر اساس نامه مجدد این مسئول، تعدادی دیگر از ساختمان های متعلق به وزارت خارجه در کشورهای مختلف برای فروش انتخاب شده اند و قرار است مبالغ حاصل از این اقدام، برای تکمیل برخی طرح های نیمه تمام دولت هزینه شود.

پیگیری دولت برای تغییر در قانون اختیارات رئیس قوه قضائیه

در حالی که بر اساس قانون وظایف و اختیارات رئیس قوه قضائیه مصوب سال ۱۳۷۸ مجلس شورای اسلامی، دولت موظف است لوایح قضائی را که توسط رئیس قوه قضائیه تهیه و تحویل دولت می  شود، حداکثر ظرف مدت سه ماه تقدیم مجلس  شورای اسلامی کند یک مسئول مهم اجرایی از کارشناسان حقوقی دولت خواسته است شرایط تصویب برخی تبصره ها برای اعمال تغییراتی در این تکلیف مجلس را بررسی و راهکارهایی را برای اجرای آن پیشنهاد کنند.

*آرمان:

چند نفر کاندیدا می‌شوند؟

شنیده شد که خبر آنلاین در یک نظرسنجی در مورد تعداد کاندیداهای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری نوشت :کمتر از ۱۸درصد پیش بینی می‌کنند تعداد نامزدهای نهایی ریاست جمهوری بیش از ۱۰نفر باشد. در نظر سنجی این سایت آمده است بیش از ۸۲درصد پیش بینی کرده‌اند که این تعداد حتما کمتر از ده نفر خواهد بود. در این نظر سنجی ۷/۴۱ درصد گزینه‌‌ای را انتخاب کردند که تعداد نامزدهای نهایی را ۵نفر و کمتر معرفی کرده بود. همچنین۵/۴۰درصد به گزینه ۶تا۹ نامزد رای دادندو ۸/۱۷ درصد معتقد بودند تعداد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دست کم ده نفر خواهد بود.

اقدام جدید نهاد ریاست جمهوری

شنیده شد که خراسان نوشت که بر اساس دستور اخیر یکی از مسئولان ارشد دولتی، کارشناسان نهاد ریاست جمهوری موظف شده‌اند با بررسی وضعیت تعداد تصویب نامه های کابینه در سال ۱۳۹۱ براساس استعلام از دبیرخانه هیأت دولت، تعداد تأییدیه‌ها و ایرادات علی لاریجانی رئیس مجلس بر مصوبات سال گذشته را براساس نامه های منتشره در رسانه‌ها و منابع دیگر تهیه و به صورت آماری و جدولی به مدیران ارشد دولت ارائه کنند.

جمال شورجه هم کاندیدا شد

شنیده شد که نام جمال شورجه کارگردان فیلم «سی و سه روز» در میان نامزدهای شورای شهر تهران دیده می‌شود. جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی لیست موردنظر خود برای انتخابات شوراهای شهر را به ائتلاف خدمتگزاران پیشرفت و آبادانی ارائه داد. در میان این لیست ۳۲ نفره، نام جمال شورجه کارگردان سینما نیز به چشم می‌خورد. «سی و سه روز»، «عملیات کرکوک»، «باشگاه سری» و «حماسه مجنون» از جمله‌فیلم‌هایی است که جمال شورجه کارگردانی کرده‌است.

کارگردان فیلم انتخاباتی روحانی کیست؟

شنیده شد که با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری خبر ساخت فیلم‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی توسط بعضی کارگردان‌ها شنیده می‌شود. از علی عطشانی و فریدون جیرانی به عنوان افرادی که قصد دارند فیلم تبلیغاتی حسن روحانی را بسازند، نام برده شده است. علی عطشانی با اشاره به این اخبار گفت: ساخت این فیلم را نه تایید می‌کنم و نه تکذیب. پیشنهادهایی شده که درحال بررسی هستیم. فریدون جیرانی نیز پیش از این اعلام کرده بود که درباره ساخت فیلم حسن روحانی با وی صحبت جدی نشده است.

شکایت مشایی از دو مداح به کجا رسید؟

شنیده شد که وکیل‌مدافع اسفندیار رحیم‌مشایی با بیان این‌که «آذرماه سال گذشته به احکام دادگاه بدوی در مورد شکایت از دو مداح، اعتراض کرده است» گفت: با گذشت بیش از چند ماه هنوز پرونده در دادگاه تجدیدنظر استان تهران است. سیدعلی‌اصغر حسینی با بیان این مطلب اظهار کرد: پس از صدور رای دادگاه در مورد دو مداح، به احکام صادره اعتراض و پس از آن پرونده برای رسیدگی به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین پیگیری‌ها پرونده همچنان در دادگاه تجدیدنظر استان تهران بسر می‌برد و احتمالا تا اوایل اردیبهشت دادگاه تجدیدنظر اعلام نظر می‌کند. با شکایت اسفندیار رحیم‌مشایی پرونده‌ای با اتهاماتی نظیر توهین،‌ افترا و نشر اکاذیب از دو مداح تهرانی تشکیل شده بود. پس از صدور رای دادگاه بدوی، آذرماه سال گذشته به رای صادره اعتراض و پرونده برای رسیدگی به دادگاه تجدیدنظر استان ارسال شد.

تبلیغ روی کارت های هدیه

شنیده شد که در کارت‌های جدید هدیه بانک ملی ایران شعار تبلیغاتی گروه دولتی‌ها درج شده است. تسنیم نوشت؛ در کارت‌های جدید هدیه بانک ملی شعار«سلام بر تو‌ ای بهار انسان ها/ سلام بر تو‌ ای خرمی دوران ها» حک شده که این شعار از جمله شعارهای تبلیغاتی احمدی نژاد است و اسفندیار رحیم مشایی بارها آن را تکرار کرده است. تعدادی از این کارتهای هدیه در سفر استانی دولت احمدی نژاد به استان سمنان توزیع شده است. بخشی از این کارتهای هدیه مربوط به هدیه پرداختی نهاد ریاست جمهوری به خبرنگاران بوده است.

تعطیلی کارخانه ایرانی در آلمان

شنیده شد که یک کارخانه ایرانی در اروپا تعطیل شد. تسنیم نوشت؛ روزنامه آمریکایی واشنگتن پست طی گزارشی از وجود یک شرکت ایرانی در غرب آلمان نوشت این شرکت سازنده تانکرهای گاز فشار قوی که حرف و حدیث‌های زیادی به دنبال داشته ماه گذشته تعطیل و درهای آن بسته شد.

بازداشت چهار تبعه عربستانی

شنیده شد که چند تبعه عربستانی با تجهیزات نظامی در جنوب شرقی ایران دستگیر شدند. بولتن نیوز نوشت؛ چهار تن از اتباع عربستانی و تونسی که تجهیزات تصویربرداری و همچنین نظامی در اختیار داشتند، در سراوان از توابع سیستان و بلوچستان بازداشت شدند.این افراد روز یکشنبه هفته گذشته در اطراف منطقه کوهستانی گدار ناهوک سراوان از سوی نیروهای انتظامی دستگیر شدند.۴ تبعه عربستانی و تونسی بازداشت شده به زبان انگلیسی نیز تسلط داشتند و در بازرسی از تجهیزات همراه آنان، ۲ دستگاه لپ‌تاپ، دوربین فیلمبرداری و دوربین عکاسی، ۲تیغه خشاب با ۷ تیر فشنگ سلاح کمری و تعدادی کتاب کشف شد.

ورزشکار متهم به پرداخت رشوه کاندیدا شد

شنیده شد که یک ملی پوش سابق تیم ملی جودو که سال گذشته از سوی فدراسیون جودوی آسیا با اتهام رشوه مواجه و محروم شده بود در انتخابات کاندیدا شد. نامه نیوز نوشت؛ سال گذشته و پس از مسابقات قهرمانی جودوی آسیا در ازبکستان، آرش میراسماعیلی نایب رئیس فدراسیون ایران متهم شد که در این مسابقات تلاش کرده به افرادی پیشنهاد رشوه بدهد تا جواد محجوب بتواند سهمیه بگیرد.

پس از متهم شدن میراسماعیلی به تلاش برای پرداخت رشوه، عثمانی نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اسناد پرداخت رشوه را در اختیار دارد. میراسماعیلی پس از ثبت نام در انتخابات شورای شهر تهران تاکید کرد به خاطر احساس تکلیف در این انتخابات حضور پیدا کرده و امیدوار است پاسخ محبت‌های مردم را بدهد.

تکمیل ورزشگاه دیگر به درد نمی‌خورد!

شنیده شد که نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس از تکمیل نشدن روند بازسازی ورزشگاه تختی این شهر انتقاد کرد. عباس قائد رحمت گفت: در ابتدا شهرداری دورود به تعهداتش عمل نکرد و پول نداد با این حال ما تلاش کردیم کار تعطیل نشود و با رایزنی‎هایی که با وزارت ورزش و جوانان داشتیم برای این پروژه اعتباری ۲ میلیارد تومانی اختصاص دادیم.

وی ادامه داد: قسط اول توسط شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی که در حدود ۴۰۰ میلیون تومان است، پرداخت شده و قرار بود تا پایان سال قبل ورزشگاه تکمیل شود که متأسفانه دوستان پیمانکار کم‎کاری کردند و این مهم میسر نشد. قائد رحمت با بیان این‎که تأخیر در بازسازی ورزشگاه فوق‎العاده زیاد است، تصریح کرد: چون پروژه اشکالاتی داشت زمان زیادی از دست رفته و مسئولان شرکت توسعه و تجهیز هم بی‎توجهی می‎کنند. پیمانکاران زمان را کشتند و حالا دیگر تکمیل ورزشگاه به درد ما نمی‎خورد چون به‎موقع آماده نشد.

*تهران امروز:

تصدی مرتضوی قانونی است!

حسینی معاون سازمان تامین‌اجتماعی پیرامون اظهارنظر برخی اشخاص و مراجع خاص درخصوص ایجاد شبهه پیرامون قانونی بودن تصدی «مرتضوی» در سازمان تامین‌اجتماعی اعلام کرد: اشتباه افراد مذکور این است که تصور می‌کنند مرتضوی با ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور در سازمان تامین‌اجتماعی ادامه فعالیت می‌دهد و با این برداشت که رئیس مجلس مصوبه انتقال اختیار وزیر تعاون را به معاون اول ابطال کرده است ، به تبع آن ادامه مسئولیت با ابلاغ مذکور را دارای ایراد عنوان می‌کنند.

به گزارش ایسنا،وی افزود: حال آنکه افراد مورد اشاره از ابلاغ جدید مرتضوی بی‌اطلاع هستند.عباسی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استناد تبصره ماده ۱۴ اساسنامه سازمان تامین‌اجتماعی مصوبه ۱۳۸۹/۴/۲۰ برای مرتضوی حکم سرپرستی سازمان تامین‌اجتماعی را صادر کرده‌ است.

دلایل تاخیر در صدور احکام پرونده «اختلاس بیمه ایران»

«قاضی حسن تردست‌» در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره دلیل تاخیر در صدور حکم متهمان اختلاس بیمه ایران گفت: دیوان عالی کشور در ارتباط با پرونده‌های ملی که در سطح رسانه‌ها نیز مطرح شده، نیازمند زمان فوق‌العاده برای اظهارنظر است.

وی با اشاره به انتظار افکار عمومی برای نهایی شدن رای متهمان پرونده افزود: حجم بالای پرونده و ورود مسائل حاشیه‌ای مانند مداخلات سیاسی و غیرقانونی برخی مقامات سیاسی در روند اطاله دادرسی این پرونده تاثیر دارد.قاضی تردست خاطرنشان کرد: انتخابات دوره یازدهم ریاست‌جمهوری نیز ممکن است از جمله مسائلی باشد که در کندی رسیدگی به حکم متهمان این پرونده نقش داشته باشد.

همایش استادیوم آزادی مغایر قانون است

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به اینکه از امکانات دولتی در مراسم مذکور استفاده می‌شود، این امر مغایرت قانونی دارد و یک تخلف آشکار به شمار می‌رود.به گزارش افکار نیوز، وی افزود:با توجه به اینکه زمان قانونی تبلیغات انتخاباتی آغاز نشده، این تخلف قانونی برای رد صلاحیت کسانی که در این عرصه گام می‌گذارند، کافی است و ارگان‌های نظارتی بخصوص شورای نگهبان باید نسبت به این مسئله دقت لازم را داشته باشند.

پاسخ دیوان عالی به اظهارات وکیل مه آفرید

قاضی سعید عمرانی در مورد درخواست اعاده دادرسی به دیوان‌عالی کشوردرباره پرونده مه آفرید خسروی که از سوی وکیل وی مطرح شده بود گفت: هرگاه درپرونده دلیل جدیدی پیدا شود که با آن بتوان بی‌گناهی محکومی را ثابت کرد، وی می‌تواند با اشاره به این مستندات تقاضای اعاده دادرسی بدهد. در پرونده فساد بزرگ بانکی هم برخی محکومان از جمله محکومان به اعدام این درخواست را مطرح کرده‌اند. به گزاش مهر،وی افزود: پس از درخواست اعاده دادرسی، در مرحله اول دیوان عالی کشور به آن رسیدگی می‌کند و پس از تایید، پرونده به دادگاه می‌رود تا درباره دلایل ارائه شده تصمیم‌گیری کند، البته این به معنای نقض حکم نیست.

درگیری لفظی حسینیان با یکی از نمایندگان مجلس

جلسه علنی روز گذشته مجلس در حالی آغاز شد که اولین حاشیه بودجه رقم خورد. ماجرا از آنجایی آغاز شد که محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان به عنوان مخالف رد کلیات بودجه در جایگاه ناطقین قرار گرفت و به ایراد سخنرانی پرداخت. به گزارش باشگاه خبرنگاران،وی در ابتدای نطق خود به برگزاری همایش صدهزار نفری آزادی اشاره کرد و گفت: این موضوع با عدالت همخوانی دارد که صد میلیارد تومان خرج انتخابات کند ؟

در ادامه مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران با صدای بلند خطاب به عثمانی گفت؛ می‌خواهی نامزد ریاست‌جمهوری شوی، الکی جوسازی نکن، از زمین لواسان و ورامین بگو.عثمانی در پاسخ کوچک‌زاده گفت:‌ شما هر چه به نفع‌تان است از فرمایشات رهبری استفاده می‌کنید و می‌گویید گوش دهید اما هر جا خواستید می‌گویید این صحیح نیست اما هر جا دوست داشتید هر چه خواستید می‌گویید، که این کار شما صحیح نیست.

نماینده بوکان در ادامه گفت:‌ آقای لاریجانی اجازه بدهید برای تغییر جو مجلس یک موضوعی را بیان کنم؛ یکی به من گفت شنیده‌ام برای انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا شدید، گفتم آره من هم می‌خواهم کاندیدا شوم، گفت؛ آخر یکی از شرایط کاندیدا شدن این است که شیعه ۱۲ امامی باشید، گفتم اگر آقای مشایی رجل سیاسی محسوب می‌شد حتما خلیفه سوم هم جزو شیعه ۱۲ امامی محسوب می‌شد.اما این سخن نماینده بوکان به مذاق برخی نمایندگان مجلس از جمله روح‌الله حسینیان خوش نیامد و با صدای بلند اعتراض کرد که این اعتراض و ایراد برخی کلمات از سوی حسینیان با واکنش شدید سیدباقر حسینی نماینده زابل روبه‌رو شد.

شورای نگهبان قصاص قبل از جنایت نخواهد کرد

دکتر کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی با همشهری ماه درباره شایعاتی از سوی رسانه‌های دولتی که بیان شده بود، تایید صلاحیت مشایی از سوی شورای نگهبان اخذ شده است گفت:مگر شورای نگهبان قبل از آغاز ثبت‌نام قانونا صلاحیت ورود دارد؟ باید اول افراد در انتخابات ثبت‌نام کنند و بعد شورای نگهبان وارد بررسی صلاحیت‌ها شود.

شورای نگهبان قصاص قبل از جنایت نخواهد کرد و پیشاپیش نظری نخواهد داشت.حتما کسانی که به عالم غیب وصل هستند این حرف‌ها را می‌زنند. بنده نیز توانایی این اتصال را ندارم و آن چه بر حسب ظاهر نیز در شورای نگهبان نه چنین موضوعاتی مطرح شده است و نه شورای نگهبان قانونا حق دارد قبل از ثبت‌نام به این مسائل ورود پیدا کند.

وی درباره اینکه چند سال پیش نقل و قولی از سوی اعضا شایعه شده بود مبنی بر اینکه مشایی قطعا رد صلاحیت خواهد شد، گفت:آن خبر هم بنابر دلایلی که گفتم قابل توجه نیست؛ یعنی آنچه شورای نگهبان طبق قانون می‌تواند انجام دهد این است که بعد از ثبت‌نام و دریافت اسامی ثبت‌نام کنندگان از وزارت کشور اظهارنظر می‌کند. بنابراین هر چه هست صرفا شایعه و گمانه‌زنی‌هاست و رد و تایید صلاحیت هیچ کس قبل از تاریخ مقرر و بعد از بررسی در تاریخ مقرر صورت نمی‌گیرد.کدخدایی در پاسخ به اینکه آیا در نشست‌های رسمی و غیررسمی اعضای شورای نگهبان دغدغه‌ای راجع به جریانی که به عنوان جریان انحرافی شناخته شده است، وجود دارد؟

بیان کرد:در شورای نگهبان توجهی به این مسائل نیست. چرا که در شورای نگهبان آنقدر گرفتاری‌های کاری وجود دارد، که در جلسات فرصتی نیست که بحث خاصی در این رابطه مطرح شود. از سوی دیگر توجهی به این مسائل نیست. اگرچه فرصتی که قانون برای بررسی صلاحیت‌ها در اختیار شورای نگهبان قرار داده است، اندک است اما ما تلاش می‌کنیم در همان زمان مقرر مدارک و مستندات را داشته باشیم و بر اساس آن مدارک و مستندات اظهارنظر کنیم.

*جمهوری:

دلال رابطه با آمریکا وارد ایران شد

هوشنگ امیراحمدی که به دلال رابطه با آمریکا معروف است، چند روز پیش مجدداً وارد ایران شد. به گزارش تسنیم، هوشنگ امیراحمدی که اواخر سال گذشته اعلام کرده بود در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ قصد کاندیداتوری دارد، درصدد است طی روزهای آتی با برخی شخصیت‌های سیاسی و همچنین برخی تشکل‌ها و برخی اساتید و نخبگان متمایل به غرب جلساتی داشته باشد.

تسنیم در گزارش خود می‌افزاید: بکارگیری برخی رسانه‌ها از جمله سایت‌های خبری به منظور گفتگو با وی و انتشار سخنان ساختارشکن وی نیز از جمله برنامه‌های هوشنگ امیراحمدی طی روزهای آتی خواهد بود. وی نزدیک به ۴۰ سال است که در آمریکا زندگی می‌کند و تابعیت این کشور را داراست.

ارسال جایزه باروت خیس برای همسر رئیس‌جمهور آمریکا

سفارت سوئیس در تهران، که حافظ منافع آمریکا در ایران است، در پاسخ به نماینده بسیج که درباره ارسال جایزه باروت خیس برای همسر رئیس‌جمهور آمریکا سؤال کرده بود اعلام کرد: هنوز جایزه باروت خیس را به کاخ سفید ارسال نکرده ایم.

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج، در پی عدم حضور سفیر سوئیس در مراسم اهداء جایزه باروت خیس که در نوع خود تندیسی منحصر به فرد به شمار می‌رود؛ این تندیس تحویل مسئول اداره پست خرمشهر – محل اجرای مراسم – گردید تا به سفارت سوئیس در تهران ارسال شود.

اداره پست، مجموعه تندیس را در تاریخ یازدهم فروردین ماه جاری به دفتر سفارت سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا ارسال کرد ولی سفارت سوئیس هنوز آن را به آمریکا نفرستاده است. جایزه باروت خیس، پس از آنکه میشل اوباما – همسر رئیس‌جمهور آمریکا – اعلام کرد جایزه فرمایشی اسکار به فیلم ضد ایرانی آرگو تعلق گرفته، از سوی بس?ج به وی اهداء گردید.

به گزارش بسیج، این جایزه قرار است به صورت سالانه به مخالفین جمهوری اسلامی ایران که ناخودآگاه توطئه یا طرحی شوم را علیه ایران اسلامی برملا می‌کنند و حقیقت زر و زور و تزویر استکبار را نمایان می‌سازند اهداء گردد./باشگاه خبرنگاران

Share