گفتگو با عطاالله حکیمی نماینده مردم شریف شهرستان رودبار در مجلس :

اجازه ندادن اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها سیاسی ترین کار سال ۹۱

اختصاصی دیارمیرزا   چهارمین روز از سال۱۳۹۲ مهمان  جناب آقای عطاالله حکیمی نماینده مردم بزرگوارشهرستان رودبار بودیم  در این گفتگو بیشتر سوال هایمان  و جوابهایش حال و هوای اقتصادی داشت وپرتاب موجود زنده به فضا و افزایش نرخ ناگهانی ارز شیرین ترین و تلخ ترین خاطره سال ۹۱ ایشان بود آقای حکیمی در حال حاضر دانشجوی […]

اختصاصی دیارمیرزا   چهارمین روز از سال۱۳۹۲ مهمان  جناب آقای عطاالله حکیمی نماینده مردم بزرگوارشهرستان رودبار بودیم  در این گفتگو بیشتر سوال هایمان  و جوابهایش حال و هوای اقتصادی داشت وپرتاب موجود زنده به فضا و افزایش نرخ ناگهانی ارز شیرین ترین و تلخ ترین خاطره سال ۹۱ ایشان بود آقای حکیمی در حال حاضر دانشجوی دکترای مدیریت بازرگانی هستند . مشروح مصاحبه ما بشرح ذیل است .

زندگینامه :

اینجانب در سال ۱۳۴۲ در خانواده ای اصیل و مذهبی به دنیا آمدم.خانواده ما نسل اندر نسل به عنوان خانواده مذهبی، قرآن خوان، اشتهار داشته و در منطقه عمارلو شهرستان رودبار، مردم سئوالات مذهبی و اعتقادی خود را از آنها می پرسیدند و منزل ما و اجداد ما برای رفت و آمد و سکونت روحانیون اعزامی از قم و سایر بلاد بوده است.پدرم کارگر شرکت معدن سنگرود بود.این شرکت با داشتن ۳۰۰۰ نفر کارگر و کارمند، بزرگترین شرکت استان و از نظر اقتصادی و امنیتی، از دیدگاه رژیم سابق دارای اهمیت خاصی بوده و مدیر عامل و مسئول حراست آن نیز مستقیما توسط ساواک و تحت نظر رژیم تعیین می گردید.

مرحوم پدرم، مقلد و مرید امام خمینی (ره) بودند. از اینرو به پیروی از ایشان، فعالیتهای انقلابی در خور توجه داشت از جمله پخش اعلامیه و عکس امام(ره) در میان مردم و با توجه به اینکه مداح اهلبیت علیهم السلام، قاری قرآن و مؤذن مسجد المهدی (عج) معدن سنگرود بودند، چند بار توسط عمال رژیم سابق دستگیر شدند.

پس از پیروزی انقلاب نیز خانواده ما کاملا در خدمت نظام و انقلاب بوده و هستند. پدر و برادرم به صورت داوطلبانه در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشته و اینجانب نیز از زمان اول دبیرستان چهارده ماه به صورت داوطلب بسیجی در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور داشتم.از سال ۶۰- ۱۳۵۹ عضو بسیج شده و تا سال ۶۵ با سپاه رودبار همکاری نموده و حتی یک ریال دریافت ننموده و انشاالله برای رضای خداوند متعال بوده است. پس از آن در سال ۶۵ وارد دانشگاه گردیدم و در زمان دانشجویی نیز دوباره داوطلبانه به جبهه های نبرد رفتم.از سال ۶۷ الی ۶۹ با جهاد دانشگاهی همکاری داشته و سپس به دلیل تغییر رشته تحصیلی به عنوان کارشناس ارشد اقتصادی، به ادامه خدمت پرداختم.

همزمان با اخذ مدرک تحصیلی فوق لیسانس مدیریت صنایع و فوق لیسانس مدیریت بازرگانی، در دانشگاه تدریس نموده و به عنوان مشاور پروژه های اقتصادی و صنعتی در بخش خصوصی نیز فعالیت داشته ام.

همچنین دوره های مختلف مدیریت استراتژیک، مدیریت بازاریابی بین الملل، و… طی نموده و یکی از بزرگترین پروژه های تحقیقاتی در نـوع خود را در استـان گیلان با عنوان ارزیابی عملکرد بانکهای استـان درد و بخش تکلیفی و منابـــع داخلی، (طی برنامـه دوم توسعه)، به انجام رسانده و قرار بود که طی قراردادی با موسسه تحقیقات پولی و مالی وابسته به بانک مرکزی، این پروژه در کل کشور نیز اجرا شود لیکن به دلیل فعالیت در عرصه انتخابات مجلس هفتم فرصتی برای اجرای این پروژه فراهم نشد.

به لطف الهی این افتخار را داشتم که از سوی مردم شریف شهرستان رودبار به عنوان نماینده دوره هفتم در مجلس شورای اسلامی انتخاب شو13901207000140_PhotoAم.

در مجلس شورای اسلامی نیز محور تلاشهایم ضمن دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی و خون شهدا و دفاع از آرمانهای امام (ره) و رهبری معظم انقلاب و حریم ولایت فقیه، خدمت هر چه بیشتر به ملت عزیز ایران اسلامی به ویژه مردم عزیز گیلان و خصوصا شهرستان رودبار بوده است. همچنان که در بحثهای کارشناسی کمیسیون اقتصادی نیز حضور فعال داشته و توان، استعداد و تحصیلات و تجربه ای را که داشته ام، در جهت پیش برد اهداف مقدس جمهوری اسلامی، صادقانه بکاربسته ام.

همچنین در شهرستان رودبار در جهت توسعه شهرستان به زیرساختهای عمرانی و رفاهی توجه جدی نموده و بسیاری از موارد را مستقیما از ریاست محترم جمهوری و از طریق وزارتخانه ها و حتی دفتر مقام معظم رهبری پیگیری نموده که اسناد و مدارک متقن در این خصوص موجود می باشد که مردم شریف شهرستان خود شاهد این پیگیریها بوده اند.

پس از این که در دوره هشتم توفیق حضور در مجلس شورای اسلامی را نداشتم، در سال ۸۷ به عنوان مدیر عامل گروه کارخانجات صنعتی و معدنی ایران (وابسته به بانک صنعت و معدن) منصوب و به ادامه خدمت مشغول بوده و براساس اسناد پیوستی قاطعانه از حقوق بیت المال دفاع نموده ام و همزمان به ادامه تحصیل در مقطع دکتری در رشته مدیریت بازرگانی مشغول می باشم.

علی ایحال ازآنجاییکه بنا به فرموده امام راحل حفظ نظام جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است اینجانب بعنوان سرباز نظام همانند همیشه آمادگی دفاع از ارزشهای نظام، خون شهدا و تابعیت از آرمانهای امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری و ولایت مطلقه فقیه را داشته و از آنجاییکه ابتدا مقلد امام(ره) و مقطع کوتاهی حضرت آیت الله العظمی اراکی بوده و بعد از رحلت ایشان آگاهانه مقلد مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای شده و ایشان را رهبر و مرجع خود می دانم و پیروی محض از دستورات ایشان را واجب می دانم. اینجانب در تمامی مراحل حساس انقلاب خصوصا انتخابات ریاست جمهوری، و دفاع از تمامیت انقلاب اسلامی در فتنه ۸۸ قاطعانه بعنوان یک سرباز انجام وظیفه نموده ام و در صورتیکه مسئولین رده های مختلف نظام تابعیت صد در صدی از دستورات مقام معظم رهبری را داشته باشند مورد تائید می دانم، لذا چه مسئولیت داشته باشم و چه نداشته باشم خود را بدهکار اسلام، نظام، انقلاب، شهدا و مقام معظم رهبری دانسته و با تمام توان و اعتقادی که دارم وظیفه سربازی خود را به انجام میرسانم.

امیدوارم که انشاءالله انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (ایدهم الله تعالی) بدست توانمند و ملکوتی و یدالهی حضرت ولی عصر(عج) خلیفه الله فی ارضه سپرده شده و انشاءالله شاهد برپایی حکومت جهانی و الهی مستضعفین بدست مولا، آقا و صاحب ما حضرت حجت ابن الحسن العسگری حضرت مهدی(عج) باشیم.(پایگاه اطلاع رسانی نماینده مردم رودبار)

دیار میرزا: شیرین ترین خاطره سال ۹۱ شما چی بود ؟

دسترسی ایران به فضا و پرتاب موجود زنده

دیار میرزا: تلخ ترین خاطره سال ۹۱ شما چی بود ؟

افزایش ناگهانی نرخ ارز که این مشکلات فراوانی را برای مردم عزیزمان ایجاد کرد که یک بخش عمده ی آن بدلیل سهل انگاری مسئولین بود

دیار میرزا: فرهنگی ترین کاری که در  سال ۹۱ انجام دادید  چه بود ؟

در سال گذشته توانستم یک کتاب با عنوان پول شویی پاشنه آشیل اقتصاد به رشته تحریر در بیاورم و در آستانه چاپ است

دیار میرزا: سیاسی ترین کاری که در  سال ۹۱ انجام دادید  چه بود ؟

فکر کنم زمانی که اجازه ندادیم فاز دوم هدفمندی یارانه ها توسط دولت  اجرا بشود سیاسی ترین کار سال ۹۱ من بود

دیار میرزا: آخرین کتابی که خواندید  چه بود ؟

کتابی با عنوان عصر حضور که توسط یک نویسنده لبنانی نوشته شده بود که  نشانه های ظهور حضرت مهدی “عج” را در آن کتاب بیان کرده است

دیارمیرزا:بهترین  عیدی امسال را به چه کسی می دهید ؟

به اقشار کم درآمد شهرستان رودبار

دیارمیرزا: سخت ترین تصمیمی که در سال ۹۱ گرفتید ؟

در بعضی از طرح ها همراهی کردن یا نکردن دولت بعضی وقت ها برایم خیلی سخت بود مثلا در موضوع اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها دولت  متقاضی اجرای ان بود اما بدلیل عملکرد نامناسب در مرحله اول  نیز فاصله گرفتن از خط و خطوط مقام معظم رهبری و خیلی چیزهای دیگر دو دل بودم البته این یک مثال بود مصداق های دیگری وجود داشت

دیارمیرزا : به فرزندانتان چقدر عیدی می دهید(البته جواب دادن به این سوال اختیاری است)

هنوز بهشون عیدی نداده ام

دیارمیرزا : آیا شما امسال پسته برای عید خریده اید (البته جواب دادن به این سوال اختیاری است)

خریدم اما بسیار کم

دیارمیرزا: بهترین لحظه ای که منتظر آن در سال ۹۲ هستید ؟

ظهور آقا امام زمان “عج”

دیار میرزا : پیام نوروزی شما
اولا سال خوب و خوشی را برای مردم عزیزم آرزو می کنم و دوما با توجه به نام گذاری سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی فکر می کنم می بایست همچ.ن گذشته مردم عزیزم در انتخابات حضور چشمگیر و پر رنگی داشته باشند تا بتوانیم یک رییس جمهور آگاه به مسایل کشور انتخاب کنیم تا بتوانیم آرامش به کشورمان بازگردد.
دیار میرزا : سال ۹۱ در یک جمله

 سال پرفراز و نشیب و سختی برای جمهوری اسلامی ایران

Share