خبرهای داغ و

حاشیه های خواندنی قبل از دیدار داماش و پرسپولیس

به گزاش دیار میرزا: امیر عابدینی به بازیکنان این تیم وعده داد در صورت شکست پرسپولیس و صعود به فینال جام حذفی از حساب شخصی خود به هر بازیکن مبلغ ۲ میلیون تومان پاداش دهد/کاروان تیم فوتبال پرسپولیس علی‌رغم اعلام قبلی به جای اسکان در هتل کادوس رشت در هتل نرگس زیباکنار که ۲۰ کیلومتر از این رشت فاصله دارد مستقر شدند.

damash1

به گزاش دیار میرزا مدیر عامل باشگاه داماش گیلان به بازیکنان این تیم وعده داد در صورت شکست پرسپولیس و صعود به فینال جام حذفی از حساب شخصی خود به هر بازیکن مبلغ ۲ میلیون تومان پاداش دهد.

داماش آسیایى؟

وارد ورزشگاه عضدى که مى شوى سیلى اول را با صداى تشویق دویست،سیصد هوادار که خواب صبح جمعه را بر خود حرام کرده اند، مى خورى! جایى که فریاد بر مى آورند: قسم به خون میرزا … داماش میره آسیا!

اینکه این عشق و علاقه تا این حد یک شبه به وجود آمده باشد یا نه، پاسخش نیاز به مختصر توضیحى دارد…

شهر رشت در گذشته اى نه چندان دور به دو طیف اکثریت قرمز دوست و اقلیت آبى تقسیم میشد و کافى بود به هر دلیلى تیمى از رشت در مقابل ارتش سرخ تهران قرار مى گرفت تا در روز مسابقه همان ساعت هشت،نه صبح بیش از دو سوم ورزشگاه به اشغال هواداران قرمز دوست رشتى در مى آمد که در برابر نماینده شهرشان (استقلال رشت) جانب تیم مهمان را گرفته بودند! همان روزها که على پروین را اکبر غمخوار به کنارى فرستاده بود و زمانى که پرسپولیس به رشت رفت یک ورزشگاه قرمز پوش بود و نام سلطان را نعره مى زد! تا سال بعد براى استقبال از مرد چشم تیله اى فوتبال سنگ تمام بگذارند و سلطان شعف زده در جمع چند خبرنگار بگوید: اینا که منو از خودمم بیشتر دوست دارن! اما فینال جام حذفى، انگار پایانى بود بر جو غریب نوازى رشتى ها، روزى که بیش از بیست هزار هوادار رشتى فقط به عشق نام شهرشان آبى هاى تهران را در رشت به زانو در آوردند و البته در تهران و در وقت هاى اضافه قافیه را باختند. پس از آن و با متولد شدن دردانه اى به نام داماش،سال به سال و روز به روز عشق به داماش برترى یافت به سوگولى هاى پایتخت. و حالا تنها یک شعار است که به گوش مى رسد: یه تیم داریم تو ایران … داماش شهرباران.

 مظفرى زاده سوژه اصلى است!

حالا در یک تمرین صبح روز جمعه هم کسى تیمش را تنها نمى گذارد. داماش مدتهاست از مشکل بى پولى رنج مى برد، مشکلات سال گذشته اش را اگر هر تیم کوچک و بزرگى داشت شاید امسال تنها یک خاطره مبهم از آن باقى مانده بود اما رشتى ها پشت به پشت تیمشان دادند .

آخرین تمرین رشتى ها بیشتر به مرور کارهاى تاکتیکى و نرمش هاى خاص پیش از مسابقه خلاصه مى شود، اما روى سکوها حسابى داغ داغ است. هواداران به انتخاب مظفرى زاده به شدت معترضند.هواداران مى گویند نه کارى به آن هفت دقیقه کذایى برابر سپاهان داریم و نه داستان نیمه نهایى پرسپولیس برابر فولاد و مظفرى زاده. اما بازى یک چهارم نهایى سال پیش داماش و مردود دانستن گل آلوز در برابر شاهین را نمى خواهیم فراموش کنیم. امرى که روز گذشته هم عابدینى پیشا پیش اخطارش را به آقاى داور داده بود. اعضای تیم داوری این دیدار به شرح ذیل است:
سعید مظفری زاده – رضا سخندان – بابک داوری – سیدمهدی سید علی – ناظر: ایرج نظری

سوژه شماره یک بازى بدون تردید على رضا جهانبخش است، ستاره جوان و آینده دارى که محصول آکادمى داماش است و دعواى پرسپولیس، سپاهان براى جذبش مدتها ست که آغاز شده است. هواداران با فریادهاى خود از او طلب عیدى مى کنند و او با همان چهره آرام و موقرش به سوىشان تعظیم مى کند و بوسه مى فرستد،و البته در مصاحبه هایش قول بهترین بازى فصل خود را به هواداران مى دهد. کاپیتان مهدوى با لقب توتى شهرباران و حسین ابراهیمى هم با شعار حسین … سوراخ کن سوژهاى بعدى تشویق هستند.هواداران داماش گیلان

کانون هواداران داماش براى مهدى مهدوى کیا هم برنامه هاى ویژه اى تدارک دیده بود تا از ستاره بزرگ فوتبال کشور که چند صباحى هم مهمان رشتى ها بود، تقدیر کند اما این غم نا بهنگام همه چیز را خراب کرد، انگار قسمت نیست مهدى به رشت بیاید. سرپرست تازه داماش مى گوید: فردا اسپانسر ما هواداران خواهند بود و شعار روى پیراهن هم ” داماش شهرباران ” خواهد بود.

 لاتارى داماش مى برد؟

شنبه شهر رشت بار دیگر این شانس را خواهد داشت تا با برد رسپولیس به عنوان نماینده شمال کشورمان شانس آسیایى شدن داشته باشد و از این رو اینجا در رشت کسى دوست ندارد به سادگى این بخت را از دست دهد. شنبه اگر لاتارى رشتى ها ببرد، آن وقت فقط یک گام تا آسیا مى ماند که باید طى شود. شنبه شمالى ها مى خواهند بار دیگر حقارت ورزشگاه پیر شهر رشت را در برابر انبوه هوادارانى که پشت در جامانده اند را به رخ همسایگان برسانند. شنبه بار دیگر از ساعت هشت صبح هجوم هوادار به ورزشگاه را شاهد خواهیم بود، هوادارنى که این بار نه قرمز هستند و نه آبى؛ آنها مدتهاست که یک واژه ى تازه را به فرهنگ فوتبالى ایران اضافه نموده اند؛ داماشى تیفوسى!سایت گل

  حاشیه ها قبل از دیدار

  •   تمرین داماش گیلان با حضور خودجوش تعداد زیادی از هواداران این تیم در ورزشگاه شهید عضدی رشت برگزار شد.
  • هواداران داماش با سر دادن شعارهایی به استقبال دیدار حساس داماش در مقابل پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی جام حذفی رفتند.
  • محمدعلی ثابت‌قدم شهردار رشت در محل تمرین آبی‌پوشان رشتی حضور یافت و از نزدیک تمرین داماش را نظاره‌گر شد.ثابت قدم شهردار رشت
  • قرار است آخرین جلسه تمرین داماشی‌ها قبل از رویارویی با پرسپولیس امروز جمعه برگزار شود.
  • جلسه تمرینی پرسپولیسی‌ها نیز ساعت ۱۸ عصر امروز در چمن مصنوعی ورزشگاه شهید عضدی برگزار می‌شود.
  • داماشی‌ها از عصر امروز برای دیدار با پرسپولیس در هتل پردیس رشت مستقر می‌شوند و این در حالی است که کاروان تیم پرسپولیس پس از ورود به گیلان بر خلاف پیش‌بینی‌ها به جای هتل کادوس در هتل نرگس زیباکنار اقامت کردند و اردو زدند، این هتل در ۲۰ کیلومتری شهر رشت واقع شده است و چشم‌اندازی به طرف دریا دارد.
  • پیش از بازی داماش و پرسپولیس آهنگ جدید داماش گیلان که توسط «مسیحا زرسازگار» یکی از هواداران این تیم خوانده شده است، رونمایی می‌شود.
  • قرار است این ترانه به همراه دیگر ترانه‌های داماش پیش از دیدار مقابل پرسپولیس در ورزشگاه عضدی پخش شود.
  • امیر عابدینی مدیر عامل باشگاه داماش گیلان به بازیکنان این تیم وعده داد در صورت شکست پرسپولیس و صعود به فینال جام حذفی از حساب شخصی خود به هر بازیکن مبلغ دو میلیون تومان پاداش دهد.

به گزارش فارس، قرار است روی پیراهن بازیکنان داماش در دیدار مقابل پرسپولیس به جای درج تبلیغ، شعار «داماش شهر باران» حک شود.

به گزارش دیار میرزا افشین  چاووشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به بازی تیم‌های داماش گیلان و پرسپولیس تهران در مرحله نیمه نهایی جام حذفی، اظهار کرد: بازی سختی در مقابل پرسپولیس پیش روی داریم اما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا با حذف پرسپولیس به دیدار نهایی جام حذفی صعود کنیم.

وی افزود: مطمئن باشید با لطف خدا و کمک کادر فنی و تلاش بازیکنان برای دومین بار در فینال جام حذفی حضور پیدا می‌کنیم.

مهاجم داماش گیلان با اشاره به شرایط آمادگی خود در مقابل پرسپولیس، اذعان کرد: در زمان درخشان به میدان نمی‌رفتم اما اکنون در چند بازی اخیر کم و بیش به میدان رفته‌ام و از شرایط خوبی در قیاس با چند هفته گذشته برخوردار شده‌ام.

وی ادامه داد: اگر با صلاحدید کادر فنی به میدان بروم تمام تلاش و تمرکزم را برای موفقیت داماش به‌کار می‌بندم.خبرگزاری فارس: هم‌قسم شدن داماشی‌ها برای شکست پرسپولیس

چاووشی درباره بروز شایعاتی مبنی بر امکان تبانی در این دیدار، گفت: چنین چیزی وجود ندارد و تمام بازیکنان داماش هم‌قسم شده‌ایم که در این بازی پرسپولیس را ببریم و به فینال برسیم.

وی اضافه کرد: همه بازیکنان داماش از انگیزه بالایی برای پیروزی در این دیدار برخوردار هستند و تمام تلاش خود را برای شاد کردن هواداران انجام می‌دهند.

مهاجم با سابقه داماش گیلان با بیان اینکه هواداران داماش فوتبال را می‌فهمند، خاطرنشان کرد: دست تمام هواداران را می‌بوسم و با وجود باخت ما در مقابل تراکتور سازی، آنها ما را ۹۰ دقیقه تشویق کردند و شرمنده آنها هستیم.

وی اضافه کرد: این امر نشان می‌دهد که هواداران فوتبال را به خوبی درک می‌کنند و امیدواریم در مقابل پرسپولیس شرمندگی آنها را جبران کنیم.

چاووشی درباره تاثیر دعوای مدیریتی باشگاه داماش روی عملکرد بازیکنان، تصریح کرد: چنین مسایلی روی تمرکز بازیکنان اثر می‌گذارد اما ترجیح می‌دهم درباره این مسایل اصلاً حرفی نزنم و تمام تمرکزم را معطوف به موفقیت تیمم کنم.

آخرین حواشی :

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر عابدینی مدیر‌عامل باشگاه داماش گیلان در نامه‌ای به مهدی مهدوی‌کیا از طرف خود، اعضا و هواداران باشگاه داماش ضایعه درگذشت مادر این فوتبالیست کشورمان را تسلیت گفت.

  • کاروان پرسپولیس تهران که پیش از این در هتل نرگس زیباکنار مستقر شده بودند شب گذشته محل اسکان خود را تغییر دادند و در هتل کادوس رشت مستقر شدند و اردو زدند.
  • رویانیان، مدیر‌عامل پرسپولیس در آخرین جلسه تمرینی سرخ‌پوشان در ورزشگاه شهید عضدی رشت حضور پیدا کرد و دقایقی را با سرپرست و لیدرهای تیم صحبت کرد.
  • رویانیان در پایان تمرین پرسپولیس در جمع بازیکنان این تیم حاضر شد و دقایقی با آنها به صحبت پرداخت.
  • در حاشیه تمرین سرخ‌پوشان یکی از اعضای تدارکات پرسپولیس که  نسبت به تمرین کردن «سخندان» کمک داور بازی در پشت دروازه  سمت مخالف زمین تمرین پرسپولیس معترض بود، خواستار خروج وی شد که این مسئله اعتراض و درگیری لفظی سرپرست پرسپولیس و رئیس هیئت فوتبال گیلان را در بر داشت.
  • یکی از همراهان پرسپولیس به صورت دائم در حال فیلم‌برداری از حواشی تمرین پرسپولیس بود البته در این بین تعدادی از لیدرهای پرسپولیس مانع از عکسبرداری عکاسان حاضر در محل تمرین بودند و حتی خواستار خروج خبرنگاران از محل تمرین قرمزها شدند.
  • نیروی انتظامی رشت به طور کامل موارد امنیتی را در اطراف محل تمرین پرسپولیس و نیز محل اقامت این تیم تامین کرده است البته در این بین یکی از پرسنل‌های این نیرو در محل تمرین پرسپولیس در واکنش به حاشیه‌سازی‌های سرپرست پرسپولیس از وی خواست از اعتراض‌های مکرر و حاشیه‌سازی پرهیز کند.
  • در جلسه هماهنگی این بازی مقرر شده است که داماش در بازی امروز با لباس آبی رنگ و پرسپولیس نیز با لباس قرمز به میدان بروند.
  • نشست مطبوعاتی سر مربیان دو تیم با حضور افشین ناظمی سرمربی داماش گیلان و غیبت یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس برگزار شد.
  • در حالی که امیر عابدینی مدیر عامل داماش صحبت‌هایی درباره داور این مسابقه و همچنین باشگاه پرسپولیس مطرح کرده بود، مدیر عامل پرسپولیس وی را به حاشیه‌سازی در آستانه این بازی متهم کرد.
  • محمد رویانیان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس نیز که پیش از این قرار نبود به رشت بیاید پس از بالا گرفتن جنگ لفظی‌اش با مدیر عامل داماش عصر امروز وارد رشت شد و در تمرین این تیم در ورزشگاه عضدی حضور یافت و در کنار زمین با لیدرهای پرسپولیس صحبت کرد.
  • یحیی گل‌محمدی در مصاحبه با خبرنگاران و صدا و سیما حاضر نشد.
  • کریم انصاری‌فرد به صورت انفرادی در پایان تمرینات پرسپولیس تمرین می‌کرد.
  • تیم پرسپولیس تمرین خود را با دویدن و کار با توپ پاسکاری در فضای کوچک انجام داد و در بخش پایانی تاکتیکی کار کرد.
  • -سعید راد بازیگر سینما در تمرین پرسپولیس حاضر شد و با بازیکنان این تیم عکس یادگاری گرفت
Share