جعفرزاده : طرح “تضمین خرید برنج ” جایگزین “خرید تضمینی برنج” شود

به گزارش دیار میرزا غلامعلی جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در بخش تضمین خرید برنج تولید افزایش و تغییر کاربری زمین های کشاورزی کاهش پیدا می کند. وی با اعلام اینکه ۲۱ کشور دنیا با اجرای فرمول “تضمین خرید برنج” موفق عمل کرده اند، اظهارداشت: دولت ازمحل پرداخت یارانه بخش تولید، محصول برنج […]

به گزارش دیار میرزا غلامعلی جعفرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در بخش تضمین خرید برنج تولید افزایش و تغییر کاربری زمین های کشاورزی کاهش پیدا می کند.

وی با اعلام اینکه ۲۱ کشور دنیا با اجرای فرمول “تضمین خرید برنج” موفق عمل کرده اند، اظهارداشت: دولت ازمحل پرداخت یارانه بخش تولید، محصول برنج را با سود مکفی خریداری و با قیمت ارزانتر به مردم می فروشد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای گفت: کاهش هزینه‌ های تولید محصول برنج، نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی کشاورزان منطقه خواهد داشت.

وی افزود: هم‌اکنون در بسیاری از نقاط استان محصول برنج همچنان به صورت سنتی تولید می ‌شود که خود این امر هزینه‌ های بسیاری را به دنبال دارد.

جعفرزاده اظهارداشت: استفاده از ماشین‌آلات مدرن کشاورزی می‌تواند نقش بسیار مهمی را در کاهش هزینه‌های تولید برنج داشته باشد.

وی تاکید کرد: استفاده از ماشین‌آلات مدرن کشاورزی در جهت تولید برنج از نظر صرفه‌جویی در وقت نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه به محصول چای در استانهای شمالی اشاره کرد و یادآورشد: کشاورزان چایکار هنوز مطالبات خود را دریافت نکرده اند و یک نارضایتی در این بخش وجود دارد.

Share