تحلیل انتخابات از سوی سه نماینده گیلانی در گفتگو با تابناک :

جریان اصولگرا به وحدت نرسد، جریان ‌شکست می‌‌خورد

به گزارش دیارمیرزا ‌در این میان نمایندگان مردم در خانه ملت، یکی از مهم‌ترین گروه‌های نقش آفرین در انتخابات خواهند بود و از هم‌اکنون وکلای ملت به تبیین شاخصه‌های کاندیدا‌ها و برنامه‌های در دست اقدام گروه‌های سیاسی پرداخته‌اند. تشکیل ائتلاف‌های سیاسی برای حمایت از کاندیدایی خاص یا حمایت و تشریح دلایل دست‌یابی به کاندیدای واحد، تنها بخشی از این فعالیت‌ها به شمار می‌روند.

در حالی که کمتر از هفتاد روز به برگزاری یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ‌مانده است، اکثریت محافل سیاسی و اقتصادی کشور به این موضوع اهمیت ویژه‌ای داده‌اند.

به گزارش دیارمیرزا  به نقل از«تابناک»، ‌در این میان نمایندگان مردم در خانه ملت، یکی از مهم‌ترین گروه‌های نقش آفرین در انتخابات خواهند بود و از هم‌اکنون وکلای ملت به تبیین شاخصه‌های کاندیدا‌ها و برنامه‌های در دست اقدام گروه‌های سیاسی پرداخته‌اند. تشکیل ائتلاف‌های سیاسی برای حمایت از کاندیدایی خاص یا حمایت و تشریح دلایل دست‌یابی به کاندیدای واحد، تنها بخشی از این فعالیت‌ها به شمار می‌روند.qqqq-e1365916968504-300x180

از سوی دیگر، نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی تلاش دارند تا با نقد کارکرد دولت‌های گذشته و فعلی، ‌نقشه راهی برای دولت آینده ترسیم کنند تا مشکلات کشور به حداقل کاهش یابد. در این گزارش می‌خواهیم با تشریح آخرین فعالیت‌های نمایندگان استان در این زمینه با دیدگاه‌های برخی از آنان بیشتر آشنا شویم.

مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود در این باره می‌گوید: شماری از نمایندگان مجلس با تشکیل شورایی با نام شورای راهبردی قصد حمایت از ائتلاف سه‌گانه یا ائتلاف پیشرفت را دارند. در ‌تعطیلات نوروز برخی از نمایندگان دور هم جمع شدند و شورایی با نام شورای راهبردی تشکیل دادند.

وی گفت: شورای مذکور دو هدف را دنبال می‌کند؛ نخستین هدف این شورا افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات آتی و تحقق منویات رهبری در زمینه حماسه سیاسی است. دومین هدف این شورای راهبردی تقویت گفتمان ائتلاف ۲+۱ (ائتلاف پیشرفت) عنوان شده است و قرار شده که نمایندگان عضو این شورا در جهت این ائتلاف تلاش داشته باشند.

این نماینده افزود: رئیس این شورای راهبردی عوض حیدر‌پور نماینده مردم شهرضا است و من سخنگوی این شورا را بر عهده دارم. دبیر این شورا هم حسن تامینی نماینده مردم رشت است. قرار است اعضای این شورا از نامزد نهایی ائتلاف پیشرفت و این ائتلاف حمایت کنند. در حال حاضر بیش از بیست نفر از نمایندگان مجلس عضو این شورا هستند که نادر قاضی‌پور، محمد دامادی، عزیز اکبریان، عزت‌الله یوسفیان‌ملا، مقداد نجف‌نژاد از جمله سایر اعضای این شورای راهبردی هستند.

لاهوتی گفت: مشارکت سیاسی مردم در اداره و انتخاب تمام امور کشور از دستاوردهای مهم انقلاب است. هنگامی انقلاب رخ داد که تمام کشورهای دنیا زیر چتر غرب یا شرق قرار داشتند و رژیم حاکم در ایران نیز نوکر آمریکا بود و مردم هیچ نقشی در آن نداشتند.

محمد حسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در این خصوص گفت: جریان اصولگرایان رهروان ولایت که یک اکثریت را هم در مجلس دارد، در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری یک تفکر و ایده‌ای نو را دنبال می‌کند. فراکسیون رهروان به دنبال وحدت جریان اصولگرایی است؛ اگر جامعتین و جریان اصولگرا به وحدت برسند، فراکسیون هم از‌‌ همان گزینه حمایت می‌کند و اگر غیر از این باشد، جریان اصولگرایی ‌شکست می‌‌خورد.

وی افزود: در حال حاضر برخی حرف و حدیث‌ها در رابطه با انشقاق در اصولگرایی مطرح است و برخی ساز جدایی را می‌نوازند؛ به اعتقاد ما این کار به نفع جریان اصولگرایی نیست و این جریان باید به یک انسجام برسد و البته این کار مقداری هم سخت است.

این نماینده گفت: بزرگان جریان اصولگرایی باید تلاش کنند تا این جریان با توجه به رقابتی که وجود دارد در انتخابات به پیروزی برسد. اگر جریان اصولگرایی به گزینه واحد برسد، فراکسیون رهروان ولایت هم قطعا از آن گزینه حمایت می‌کند، چرا که در غیر این صورت جریان اصولگرا با مشکل مواجه می‌شود.

همچنین غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت نیز در این باره اظهار داشت: حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نمود عینی تحقق شعار حماسه سیاسی است.

وی گفت: انتخاب شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری نشان از درایت و شناخت معظم له در مقابله با توطئه‌های دشمنان است. همه مردم و مسئولان امروز وظیفه دارند فارغ از بحث‌های شعاری با شناخت مؤلفه‌های حماسه سیاسی و اقتصادی زمینه محقق شدن فرمایش‌های مقام معظم رهبری را فراهم کنند.

این نماینده تأکید کرد: دولت جدید باید تفکر اقتصادی و علمی داشته نه دستوری عمل کند. رئیس‌جمهور آینده باید برای تولید ارزش قائل باشد و با توزیع پول در بین مردم مدیریت نکند.

جعفر‌زاده در پایان یاد‌آور شد: توزیع پول در جامعه خود عامل بیکاری، گرانی و تورم است، هم‌اکنون سرانه اسکناس هر ایرانی ۱۲۰ تا ۱۳۰ قطعه است، در حالی‌ که استاندارد این رقم در دنیا پانزده قطعه است.

Share