تورهای مذهبی به مناسبت ایام فاطمیه در گیلان برپا می شود

به گزارش دیار میرزا “فردین پورهادی’ عصر روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اداره کل در راستای ارج نهادن به ایام فاطمیه و توسعه گردشگری مذهبی در روزهای پنجم و ششم فروردین ماه، تورهای رایگان به مقاصد آستانه اشرفیه و امامزاده هاشم برگزار می کند. وی ادامه داد: همشهریان و گردشگران […]

به گزارش دیار میرزا “فردین پورهادی’ عصر روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این اداره کل در راستای ارج نهادن به ایام فاطمیه و توسعه گردشگری مذهبی در روزهای پنجم و ششم فروردین ماه، تورهای رایگان به مقاصد آستانه اشرفیه و امامزاده هاشم برگزار می کند.

وی ادامه داد: همشهریان و گردشگران می توانند در تور مذهبی خاص این ایام در روز دوشنبه پنجم فروردین به مقصد آستانه اشرفیه که با مراسم ویژه سنتی و توزیع آش نذری همراه خواهد بود، حضور یابند.تورهای مذهبی به مناسبت ایام فاطمیه در گیلان برپا می شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اظهار کرد: همچنین در روز سه شنبه ششم فروردین نیز تور رایگان مذهبی به مقصد امام زاده هاشم برگزار می شود.

پورهادی ساعت حرکت این تورها را ۱۷ (ساعت ۵ عصر) ذکر و اضافه کرد: علاقمندان می توانند برای ثبت نام رایگان در این تورها به کلبه جهانگردی واقع در بوستان ملت مراجعه یا با شماره ۷۷۵۴۸۵۳۰ تماس بگیرند.

وی همچنین از استقبال بی نظیر گردشگران از موزه های تخصصی گیلان خبر داد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: از ۲۴ اسفند تا دوم فروردین ماه، میزان بازدید از موزه های استان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: موزه های تحت پوشش این اداره کل شامل موزه چای لاهیجان، موزه میراث روستایی، موزه های مردم شناسی رشت و فومن بنای تاریخی قلعه رودخان می باشد که بیشترین بازدید گردشگران از موزه میراث روستایی و بنای تاریخی قلعه رودخان بوده است.

پورهادی تصریح کرد: اکوموزه میراث روستایی، بزرگترین اکو موزه در آسیای مرکزی و به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شاخص در کشور محسوب می شود.

Share