تامینی:کمیسیون بهداشت ودرمان با افزایش غیرقانونی تعرفه‌های بیمارستانی برخورد می‌کند

به گزارش دیار میرزا حسن تأمینی‌لیچایی،با انتقاد از افزایش غیرمنطقی تعرفه‌های بیمارستانی، گفت: متأسفانه در طی یکسال اخیر تعرفه‌ بخش‌های مختلف بیمارستانی افزایش نگران‌کننده‌ای پیدا کرده است، به‌طوری که در حوزه هتلینگ تعرفه‌های بیمارستان‌های دولتی حدود ۵۳ درصد و بیمارستان‌های خصوصی حدود ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، […]

به گزارش دیار میرزا حسن تأمینیلیچایی،با انتقاد از افزایش غیرمنطقی تعرفه‌های بیمارستانی، گفت: متأسفانه در طی یکسال اخیر تعرفه‌ بخش‌های مختلف بیمارستانی افزایش نگران‌کننده‌ای پیدا کرده است، به‌طوری که در حوزه هتلینگ تعرفه‌های بیمارستان‌های دولتی حدود ۵۳ درصد و بیمارستان‌های خصوصی حدود ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه افزایش تعرفه‌های حوزه سلامت و بیمارستان‌ها با هیچ قانون و منطقی مطابقت ندارد، افزود:‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی و سازمان‌های مربوطه به هیچ وجه حق افزایش خودسرانه تعرفه به‌ویژه تعرفه‌های بیمارستانی را ندارند.tamini

وی با بیان اینکه درمان کوچکترین بیماری‌ برای مردم رنج‌آور و مشکل شده است، یادآور شد: هم‌اکنون وقتی یک ایرانی دچار بیماری به نسبت سخت می‌شود باید برای پرداخت هزینه‌های بیمارستان تمام زندگی خود را بفروشد، که این موضوع موجب افزایش تعداد خانواده‌های زیر خط فقر می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه متأسفانه هم‌اکنون بخش زیادی از بیمارستان‌های دولتی به بیماران پذیرش نمی‌دهند، گفت: این وضعیت موجب شده که افراد برای درمان به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کنند، که این موضوع موجب تشدید مشکلات بیماران می‌شود.

تأمینی‌لیچایی با بیان اینکه سوء مدیریت و مشکلات برخی سازمان‌ها به‌ویژه سازمان‌های بیمه‌گر در افزایش مشکلات حوزه سلامت دخیل است، یادآور شد: به‌طور حتم برای بهبود اوضاع حوزه سلامت نخست باید این مشکلات را حل کرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با افزایش غیرقانونی و غیر معقول تعرفه‌های بیمارستانی برخورد می‌کند، تصریح کرد: به طور حتم در کشور قانون حکم‌فرما است و هیچ کس و سازمانی نمی‌تواند خودسرانه تعرفه‌های سلامت را افزایش دهد.

Share