بیمارستان بین المللی قائم رشت با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد +عکس و فیلم

 به گزارش دیارمیرزا محمدرضا رحیمی بعد از ظهر امروز ( سه شنبه ) ‌در جریان سفر به استان گیلان ضمن افتتاح این بیمارستان ، بخشهای مختلف آن را مورد بازدید قرار داد و در جریان امکانات و تجهیزات پیشرفته و خدمات رسانی این بیمارستان قرار گرفت . محمدرضا رحیمی در مراسم افتتاح بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی […]

 به گزارش دیارمیرزا محمدرضا رحیمی بعد از ظهر امروز ( سه شنبه ) ‌در جریان سفر به استان گیلان ضمن افتتاح این بیمارستان ، بخشهای مختلف آن را مورد بازدید قرار داد و در جریان امکانات و تجهیزات پیشرفته و خدمات رسانی این بیمارستان قرار گرفت .

محمدرضا رحیمی در مراسم افتتاح بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی قائم رشت ، این بیمارستان را یکی از بهترین و مدرن ترین بیمارستانهای شمال کشور برشمرد و گفت : ساخت این بیمارستان حاصل تلاش دلسوزان و زحمت کشان این استان است 

 

 

 

وی با بیان اینکه جایگاه ایران در بسیاری از زمینه ها ممتاز است ، گفت : وقتی به برخی آمار و ارقام در حوزه های مختلف نگاه می کنیم ، پیشرفتها باورنکردنی و موجب شعف و شادمانی است .

معاون اول رییس جمهور با اشاره به برخی آمار و ارقام مربوط به حوزه بهداشت و درمان ، خاطر نشان کرد : تعداد تخت های بیمارستانی از ۸۵ هزار به ۱۰۰ هزار ارتقاء یافته و مقام علوم پزشکی ایران که در گذشته در جایگاه ۵۱ بود هم اکنون به رتبه ۱۸ یعنی ارتقاء ۳۳ پله ای رسیده است .

رحیمی با تاکید بر اینکه استان گیلان از ظرفیتهای فراوانی برخوردار است ، خاطر نشان کرد :‌ گیلان به تنهایی می تواند بخش عمده ای از نیازهای کشور را تامین کند و داشتن دانشمندان ، علما و مردمان بزرگوار از دیگر مزیت های این استان زیبا است.

وی با تاکید برلزوم توسعه شیلات و پرورش آبزیان که یکی از ظرفیتهای مهم و تاثیر گذار استان گیلان است، گفت : از مسئولین استان می خواهیم در جهت احیاء ابریشم و معرفی چای مرغوب گیلان تلاش کنند .

معاون اول رییس جمهور از تفویض اختیارات دولت به استاندار گیلان برای توسعه صنعت چای و برنج خبر داد و گفت : گیلان منشا توسعه بسیاری از نیازهای کشور است و دولت مصمم است کشاورزان و چایکاران این منطقه را حمایت کند .

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به روز بیستم فروردین ماه که روز ملی انرژی هسته ای است ، تصریح کرد : ‌سالهاست که دشمنان ما را به بهانه دستیابی به دانش هسته ای تحریم کرده اند اما این بهانه ای بیش نیست و نگرانی آنها تنها به دلیل توسعه در فکر و دانش ایرانیان و دستاوردها و پیشرفت های بزرگ علمی است .

معاون اول رییس جمهور در بخش پایانی سخنان خود از دست اندرکاران و تلاشگران حوزه بهداشت و درمان و همه کسانی که در ساخت بیمارستان قائم نقشی ایفا کرده اند ، قدردانی کرد .

در ادامه این جلسه مهندس هاشم نیا با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت نهم و دهم در بخش های مختلف اظهار داشت : تحولات ارزشمند و عظیمی بعداز انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی علی الخصوص در دولت های نهم و دهم  در جهت توسعه و آبادانی کشور صورت پذیرفته است .

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اجرای پروژه های مختلف در استان افزود : اجرای پروژه راه آهن سراسری ، بهره برداری از نخستین بندر بخش خصوصی شمال کشور در آستارابا ظرفیت اسمی ۵/۳ میلیون تن ، افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر انزلی از ۵/۴ میلیون تن به ۱۱ میلیون تن ، احداث بنادر کا سپین ، چمخاله و کیاشهر  از جمله نشانه های تحول گیلان است.

مهندس هاشم نیا با اشاره به اهمیت توریسم دریایی و حمل و نقل دریایی اظهار داشت : استان گیلان در این بخش از استعداد و پتانسیل بالایی برخوردار است که ساخت این بنادر به این ظرفیتها می افزاید.

وی با بیان اینکه مجموع تولید محصولات صنایع فولادی استان در ابتدای این دولت ۱۰ هزار تن بود خاطر نشان ساخت : باتوجه به اقدامات ارزشمند دولت و تلاش های خوب صورت گرفته در این بخش اکنون ظرفیت این تولید در استان به ۴ میلیون تن افزایش یافته است .

وی با اشاره به ساخت بزرگترین کارخانه سیمان در منطقه دیلمان تصریح کرد : با بهره برداری از کارخانه سیمان سبز دیلمان روزانه ۳۴۰۰ تن سیمان تولید خواهد شد .

نماینده عالی دولت در گیلان مجموع واحدهای ساخته شده در طول تاریخ تمامی دولت ها قبل و بعداز انقلاب را ۴ هزار ۶۰۰ واحد عنوان کرد و افزود : تعداد واحدهایی که تنها امروز به بهره برداری رسید دو برابر این آمار است.

مهندس هاشم نیا با اشاره به اهمیت طرح پرورش ماهی در قفس اظهار داشت : مجموع تولیدات شیلاتی استان ۵۴ هزار تن می باشد که ۱۳ هزار ۵۰۰ تن آن از طریق صید و صیادی حاصل می شود و با اجرای ۲۵۰ قفس ماهی خواهیم توانست ۱۰ هزار تن به تولیدات صیادی استان اضافه کنیم و در طی مطالعات صورت گرفته ظرف مدت یکسال می توانیم ۲۰۰ هزار تن صید ماهی صورت پذیرد که این ظرفیت تنها یکی از مزیتهای گیلان برای رفع معضل بیکاری است.

وی مجموع بیمارستان های ساخته شده در پیش از انقلاب را ۱۲ بیمارستان عنوان کرد و افزود : به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اقدامات ارزشمند دولت نهم و دهم در بخش بهداشت و درمان ۳۱ بیمارستان در استان احداث گردیده است .

استاندار گیلان افزود : در ابتدای دولت نهم مجموع دانشکده هایی دانشگاه علوم پزشکی ۴ دانشکده بود که اکنون این تعداد به ۸ دانشکده افزایش یافته است .

وی با بیان اینکه استان گیلان به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است افزود : تحولات ارزشمندی درطی چند سال اخیر باتوجه به وجود تحریم ها صورت پذیرفت به گونه ای که به هرنقطه ای در جهت  توسعه و آبادانی کشور متمرکز شویم شاهد فعالیت های عظیم دولت خواهیم بود .

مهندس کیهان هاشم نیا  در پایان سخنان خود تصریح کرد : فعالیت های ارزشمند صورت گرفته در استان گیلان نمونه ای از تلاش گسترده دولت خدمتگزار در گستره ایران اسلامی است .

گفتنی است : این بیمارستان با زیربنای ۲۰ هزار متر مربع و ۵ طبقه ، ‌شامل بخشهای داخلی ، جراحی ، اطفال ، اتاق عمل ، آی سی یو ،‌ سی سی یو و مراقبت های ویژه عمل باز قلب می باشد و از سایت بازگرد برای اورژانس هوایی که نقش بسزایی در کاهش زمان خدمات اورژانسی دارد نیز برخوردار است . برای ساخت این بیمارستان ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و ظرفیت اشتغالزایی آن حدود ۷۰۰ نفر می باشد .

 

 

 

 


 

 

 


 

فیلم مراسم افتتاح 

 

Share