باقری‌لنکرانی: پایداری با یک کاندیدا در انتخابات حاضر می‌شود/ ارتباط با پدرم را حفظ کرده‌ام

به گزارش دیار میرزا  کامران باقری‌لنکرانی کاندیدای احتمالی جبهه پایداری در انتخابات در گفتگو با فارس به تحلیل وضعیت این جبهه در انتخابات ریاست جمهوری آینده پرداخت. باقری لنکرانی درباره مذاکرات جبهه پایداری با وی، فتاح و جلیلی اظهار داشت: بنده و آقای جلیلی و آقای فتاح هیچ گاه احساس رقابت نمی‌کنیم. کاندیدای احتمالی جبهه […]

به گزارش دیار میرزا  کامران باقری‌لنکرانی کاندیدای احتمالی جبهه پایداری در انتخابات در گفتگو با فارس به تحلیل وضعیت این جبهه در انتخابات ریاست جمهوری آینده پرداخت.

باقری لنکرانی درباره مذاکرات جبهه پایداری با وی، فتاح و جلیلی اظهار داشت: بنده و آقای جلیلی و آقای فتاح هیچ گاه احساس رقابت نمی‌کنیم.

کاندیدای احتمالی جبهه پایداری تصریح کرد: طبق مذاکرات قرار شده در صورت موفقیت هر یک از برادران، به وی در امر اداره کشور کمک شود.

 توضیح لنکرانی درباره سابقه کاری پدر

وی درباره برخی اخبار که در خصوص پدر وی مطرح شده است، تصریح کرد: پدرم قبل از انقلاب در صنعت آلمینیوم فعال بود و با پشتکار و توان فنی خود، کارخانه‌ای راه‌اندازی کرد و قبل انقلاب این صنعت انحصاری بود و شرایطی پیش آمد که وی احساس کرد دیگر نمی‌تواند در ایران زندگی کند لذا سال ۱۳۵۳ به خارج کشور رفت و سال ۱۳۵۵ نیز از ما خواستند که به اتفاق مادر و خواهرم به آمریکا برویم و یک سال آنجا اقامت کردیم اما مادرم گفتند که شرایط از لحاظ فرهنگی مناسب نیست و اذیت می‌شویم لذا پدرمان به دلیل شرایط انحصار صنعت آلمینیوم در ایران راضی به بازگشت نشد اما گفتند شما آزاد هستید و ما نیز به ایران بازگشتیم بنابراین طلاق قانونی اتفاق نیفتاد ولی دو مسیر متفاوت ایجاد شد.

لنکرانی ادامه داد: وقتی برخی افراد و رسانه‌ها از مساله پدرم نتیجه نگرفتند، شایعه کردند خانواده ما تشریفاتی است تا به این وسیله مرا تخریب کنند در حالی که ما از خانواده قانعی برخوردار هستیم و این را از نعمات خداوند می‌دانیم، حتی دوباره گفتند چرا با پدر خود ارتباط دارم.

 بنابر وظیفه دینی ارتباط با پدرم را حفظ کرده‌ام

«برای اولین بار این موضوع را می‌گویم که بعد از وزیر شدن در حاشیه جلسه‌ای حجت‌الاسلام گلپایگانی مرا دیدند و گفتند حالا که وزیر شدی و پدرت نیز خارج از کشور است خیال نکنید باید مراوده‌ات را قطع کنی بلکه باید رابطه‌ات بیشتر شود و وظیفه دینی حکم به این کار می‌کند لذا بنده بنابر وظیفه دینی ارتباط با پدرم را حفظ کرده‌ام.»

کاندیدای احتمالی جبهه پایداری افزود: در حالی که خیلی افراد خودشان را برای گرین کارت آمریکا می‌کشند من در ایران ماندم و با افتخار برد تخصصی خود را دریافت کردم.

وی در خصوص برخی از فضا‌سازی‌های رسانه‌ای درباره مدرک پرفسوری‌اش خاطرنشان کرد: رسیدن به استاد تمامی بعد از ۱۳ سال شق‌القمر نیست.

لنکرانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در حال حاضر اخباری مبنی بر قطعیت تقریبی حضور آقای جلیلی در انتخابات منتشر شده و در عین حال گفته می‌شود کاندیداتوری شما قطعی شده ‌است، گفت: روند تصمیم‌گیری به این صورت بود که شورای مرکزی جبهه از بین ۷۰ نفر که اعلام کاندیداتوری کرده بودند و یا ظرفیت حضور در این سمت را داشتند ارزیابی کرد و به فهرست کوتاه شده‌ای رسید که با آنها تماس گرفته شد که آنها اعلام تمایلی برای کاندیداتوری نداشتند و می‌گفتند ما داوطلب این کار نیستیم.

کاندیدای احتمالی جبهه پایداری افزود: بنابراین قرار شد شورای مرکزی با توجه به جوانب مختلف گزارشی تهیه و به شورای فقاهتی ارائه داد و پس از تصمیم آنها انشالله در همین ایام نزدیک اعلام نظر خواهد کرد و به دنبال اعلام نظر پایداری، برادری که این مسئولیت را بر عهده بگیرد، قاعدتاً باید با قوت تمام به عنوان مدافع گفتمان انقلاب اسلامی در صحنه حاضر شود.

وی تصریح کرد: ما در فهرست کوتاه شده هیچ احساس رقابتی نداریم و دیدارهای مکرری نیز با هم داشتیم و صحبت شده که هرکس این مسئولیت را بر عهده می‌گیرد بار مسئولیت سایرین را کم کرده است در حالی برای افراد سایر ائتلاف‌ها درک این منطق مشکل است در حالی که این لیست کوتاه شده تاکید داشت که داوطلب کاندیداتوری  نیستیم و اگر تکلیفی بر عهده ما قرار گیرد، به تکلیف عمل می‌کنیم.

جبهه پایداری با یک کاندیدا در انتخابات حاضر می‌شود

لنکرانی در خصوص احتمال یا عدم احتمال حضور جلیلی در انتخابات گفت: ما در فهرست کوتاه شده که بنده،‌آقای جلیلی و آقای فتاح بودیم، هیچ‌کدام داوطلب به این معنا که معتقد باشیم برادر دیگری نیاید، نبودیم و بالعکس در جلسات مشترک دو نفره و بیشتر به دنبال راضی کردن یکدیگر بودیم لذا خلاف این اتفاق نمی‌افتد و انشاالله با یک کاندیدا در این عرصه حضور می‌یابیم.

«اتفاقاتی که در این ایام رخ داد حاکی از این است که کسانی که پایگاه خبررسانی خاصی دارند بنا ندارند فضایی آرام برای خبررسانی ایجاد کنند.»

وی در پاسخ به این سوال که اولویت شما برای نامزد نهایی جبهه پایداری چه کسی است، گفت: بنده در مقام تصمیم‌گیری نیستم.

لنکرانی درباره خبر قطعی شدن تقریبی نامزدی سعید جلیلی و اعلام آن از سوی برخی رسانه‌ها گفت: هفته آینده نیز می‌گذرد و شما از کسانی که اخبار مختلف گفته‌اند این را سوال کنید.

نامزد احتمالی جبهه پایداری در انتخابات ۹۲ در خصوص رای آوری گزینه جریان انحرافی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینکه ذائقه مردم از خدمات دولت نهم و دهم شیرین است، بدین معنا نیست که هر کس را دولت معرفی کرد، مردم به او رای دهند./مشرق

Share