ایجاد ۸۶ هزار و ۸۰۰ شغل در گیلان

به گزارش دیارمیرزا خلیل حنیف در جمع مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به فعالیت‌های کارگروه اشتغال و سرمایه گیلان در سال ۹۱ اظهار کرد: سال گذشته حفظ شرایط تولید و محیط‌های کارگری موجود برای ۲۶۰ هزار نفر نیروی انسانی فعال در واحدها در دستور کار بود. وی ادامه داد: با توجه به […]

به گزارش دیارمیرزا خلیل حنیف در جمع مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به فعالیت‌های کارگروه اشتغال و سرمایه گیلان در سال ۹۱ اظهار کرد: سال گذشته حفظ شرایط تولید و محیط‌های کارگری موجود برای ۲۶۰ هزار نفر نیروی انسانی فعال در واحدها در دستور کار بود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط ویژه در کشور و اعمال تحریم‌ها در سال گذشته، بخشی یا تمام مواد اولیه ۶۱۸ واحد تولیدی گیلان باید از خارج وارد می‌شد و این امر نیاز به نقدینگی و سرمایه در گردش داشت که با کمک سیستم بانکی و موسسه‌های پولی تامین شد.

حنیف به تولید مستمر واحدهای تولیدی گیلان در سال ۹۱ اشاره کرد و افزود: سال گذشته واحدهای صنعتی گیلان وقفه‌ای در تولید نداشتند.

این مسئول با بیان اینکه در پایان سال گذشته برای نخستین بار بحران کارگری در استان نداشتیم، خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته در اسفند ماه شاهد تحصن‌ها و تجمع‌های کارگری در گیلان بودیم و سال گذشته این وضعیت را با حداقل بحران طی کردیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان غلبه بر بحران کارگری را نشان دهنده عملکرد مدیران در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان دانست و تصریح کرد: سال گذشته تعهد ایجاد ۸۳ هزار فرصت شغلی طبق اعلام شورای اشتغال کشور داشتیم و تا پایان اسفند ماه پنج درصد بیش از برنامه در سامانه رصد اشتغال وزارتخانه ثبت شده است.

وی از ایجاد ۸۶ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در سال ۹۱ در گیلان خبر داد و بیان کرد: ۱۳۴ میلیارد تومان تسهیلات به منظور ایجاد کسب و کار کوچک و مشاغل خانگی به استان اختصاص پیدا کرد و جزو پنج استان نخست کشور طبق اعلام شورای عالی اشتغال در جذب آن بودیم و توانستیم سهمیه خوبی جذب کنیم.

* کشت برنج در گیلان آغاز شد

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در جلسه مذکور به تنظیم بازار مرغ در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: مرغ با نرخ بسیار مناسب برای نخستین بار در ایام نوروز در استان توزیع شد.

علیرضا شعبان‌نژاد با بیان اینکه جوجه‌ریزی یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه در بهمن ماه سال ۹۱ در گیلان انجام شد، تصریح کرد: ۷۰۰ هزار قطعه مرغ بیش از ذخیره‌ای که داشتیم تا هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین از آغاز کشت برنج در گیلان خبر داد و بیان کرد: امسال توزیع کود زودتر از سال‌های گذشته بین کشاورزان آغاز شده است./فارس

Share