اشجری:تفکر سازندگی شهر رشت با حضور نیروهای اصولگرا تحقق می‌یابد

به گزارش دیارمیرزا ، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگو با فارس برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را یکی از بزرگ‌ترین نمادهای مردم‌سالاری‌ دینی دانست که مردم خدمتگزاران خود در عرصه‌های مشاوره امور اجرایی را انتخاب می‌کنند. *اهمیت منصب شورا کمتر از مجلس نیست وی با بیان اینکه اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا […]

به گزارش دیارمیرزا ، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری امروز در گفت‌وگو با فارس برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را یکی از بزرگ‌ترین نمادهای مردم‌سالاری‌ دینی دانست که مردم خدمتگزاران خود در عرصه‌های مشاوره امور اجرایی را انتخاب می‌کنند.

*اهمیت منصب شورا کمتر از مجلس نیستashjari

وی با بیان اینکه اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از وجوه مختلف قابل بررسی است، اظهار کرد: این انتخابات آزمونی است که بزرگ‌ترین مجموعه خدمتگزاران و تصمیم‌سازان شهری و روستایی به امر آبادانی دیار خود انتخاب می‌شوند از این رو اهمیت آن نباید کمتر از مناصبی مانند مجلس شورای اسلامی باشد.

این مسئول، حضور چهره‌های سرشناس و کاردان در جمع نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا را نماد بالندگی یک جامعه خواند و افزود: این حضور برای مشارکت در کسب تصدی شورای اسلامی شهر رشت مضاعف خواهد بود.

*چهره‌های متدین اصولگرا وارد میدان انتخابات شورا شوند

وی با اشاره به حوادث شورای شهر رشت، ادامه داد: با اتفاق‌های خاصی که در شورای اسلامی شهر رشت صورت گرفت، برای آگاهان مسجل شد که به منظور جلب بیشتر اعتماد عمومی باید چهره‌های متدین و متشرع شناخته شده با تجربه‌های لازم وارد میدان شوند.

اشجری با تاکید بر حضور چهره‌های اصولگرا در انتخابات شوراها، اذعان کرد: حضور نیافتن چهره‌های سرشناس از مجموعه اصولگرایان در انتخابات شورای اسلامی شهر رشت نشان می‌دهد که آنها یا شورای شهر را برای خود کوچک می‌دانند و یا اینکه تکلیف برای حضور در مجلس از رنگ و صبغه دیگری است.

وی اضافه کرد: البته برای مردم این شائبه پیش می‌آید که چگونه همین افراد که برای حضور در انتخابات مجلس احساس تکلیف می‌کنند اکنون حاضر نیستند در پاسخ به پشتوانه رأی انتخابات پیشین مجلس به عنوان سرلیست نامزدهای اصولگرایان شورای شهر نامزد شوند.

*حضور نیروهای اصولگرا در شورا از تکرار حوادث شورای رشت جلوگیری می‌کند/ضرورت اجماع اصولگرایان در انتخابات شورا

به گفته رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، اگر چنین افرادی که از چهره‌های شناخته شده و دلسوز برای ترقی شهر هستند حضور نیابند رقیبانی ناشناخته حضور پیدا می‌کنند که امکان تکرار ماجرای ناگوار برای شورای اسلامی شهر رشت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اجماع بزرگواران اصولگرا و فرهیخته که هر یک ظرفیت‌های فراتری از یک شهر دارند در این مرحله حساس می‌تواند شاخص مناسبی برای تغییر روند جریان حضور کسانی باشد که با اهداف شخصی و انتفاعی در انتخابات شورای شهر حضور می‌یابند.

اشجری با تصریح بر اینکه تعداد زیادی از چهره‌های متنفذ اصولگرایان شهر رشت حاضر به ثبت‌نام در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نیستند، یادآور شد: این افراد دلیل قانع کننده‌ای برای منتقدان خود ندارند.

*تفکر سازندگی شهر رشت با حضور نیروهای اصولگرا تحقق می‌یابد

وی ادامه داد: اخبار موثقی از ثبت‌نام تعدادی معاونان وزرا، استانداران گذشته در برخی از کلانشهرها برای کسب کرسی در شورای اسلامی شهر حکایت دارد بنابراین چرا نباید شهر رشت که قدمت آن کمتر از شیراز و اصفهان نیست دارای شورای شهری جامع و کامل باشد.

این مسئول با بیان اینکه چرا نباید تفکر سازندگی کلانشهری بر شهر رشت حاکم باشد، متذکر شد: آیا این خواسته زیادی است که مردم متدین رشت از چهره‌های شاخص اصولگرا دارند.

وی یادآور شد: بدون تردید این افراد که بدون دلیل قانع کننده از حضور در سرلیست ائتلاف اصولگرایان شورای اسلامی شهر رشت امتناع می‌ورزند باید پاسخگوی افکار عمومی باشند، کسانی از آنها سرسختانه خواهند پرسید که برای آبادانی شهر رشت چه کاری انجام داده‌اید.

Share