رحیمی معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد :

استاندار گیلان تام الاختیار امورات چای شد

کارگروه کشاورزی دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور در استانداری گیلان برگزار شد .
در این نشست علاوه بر دکتر رحیمی ، نماینده ی ولی فقیه در گیلان ، وزیر جهاد کشاورزی ، استاندار گیلان و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، معاونین وزرای عضو کارگروه و مدیران سازمانی حضور داشتند در مورد مهم ترین مسایل کشاورزی استان بویژه چای بحث و تبادل نظر شد

dsc422دکتر محمدرضا رحیمی در پایان نشست کارگروه کشاورزی دولت در رشت در  مصاحبه با خبرنگاران پیش از عزیمت به تهران گفت : مطابق اصل ۱۳۸  قانون اساسی در این نشست تصمیم گرفته شود تمام اختیارات دولت و وزیر جهاد کشاورزی به استاندار گیلان تفویض شد .
وی گفت : بر این اساس استاندار گیلان با همکاری دیگر مسئولان در زمینه ی احیاء و گسترش باغات چای / بهبود وضعیت معیشت چایکاران و افزایش کیفیت تولیدی برگ سبز چای و تنوع بخشی به فرآوری محصولات با جدیت و توان هر چه بیشتر تلاش خواهد کرد .
دکتر محمدرضا رحیمی افزود : همچنین بر اساس این تفویض اختیارات صدور مجوز چای وارداتی نیز به استاندار گیلان داده شد .
وی با بیان اینکه هیچ کس بهتر از مسئولان استان با مسائل و مشکلات صنعت چای آشنا نیست تاکید کرد : از استاندار گیلان انتظار داریم با توجه به این اختیارات نسبت به ارتقا معیشت چایکاران اقدام کند .
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه چایکاران با سختی و رنج فراوان حاصل دسترنج خود را برای فروش آماده می کنند گفت : دولت با احیا سازمان چای توانسته است بخشی از مشکلات چایکاران را حل کند اما هنوز تا نقطه ی مطلوب فاصله داریم .
وی با بیان اینکه چای گیلان از لحاظ کیفیت بهترین نوع چای است افزود : باید کاری کنیم که در آمد مناسب    ۵۰ هزار چایکار که آسیب پذیرشده است احیاء شود .
محمدرضا رحیمی با بیان اینکه درگذشته با طراحی ها و خیانت های شکل گرفته به صنعت چای آسیب فراوان وارد آمد گفت : باید تلاش کنیم آثار این خیانت ها را از بین ببریم از اینرو از ۲ سال پیش با اجازه ی رئیس جمهور سازمان چای احیاء شد و بخشی از این مشکلات حل شد .
وی در پایان اظهار امیدواری کرد : با توجه به اینکه برخی از این مشکلات در چند سال اخیر حل شده است تا سال آینده هم باید مشکلات باقیمانده چایکاران حل شود .
906

Share