از نسخه اسرائیلی زنده باد بهار! تا اقدام قابل تقدیر یک وزیر درباره خودروهای پلاک قرمز

 *کیهان: نسخه اسرائیلی زنده باد بهار! یک تحلیلگر صهیونیست ضمن حمله به مواضع ضد صهیونیستی احمدی نژاد، خطاب به وی نوشت: زنده باد بهار دوستی میان ایران و اسرائیل. به گزارش بالاترین، مئیر جاودانفر در وب سایت «The Iran-Israel Observer» می نویسد: ۴ماه بیش نمانده بین احمدی نژاد و بای بای با او … حملات […]

 *کیهان:

نسخه اسرائیلی زنده باد بهار!

یک تحلیلگر صهیونیست ضمن حمله به مواضع ضد صهیونیستی احمدی نژاد، خطاب به وی نوشت: زنده باد بهار دوستی میان ایران و اسرائیل.

به گزارش بالاترین، مئیر جاودانفر در وب سایت «The Iran-Israel Observer» می نویسد: ۴ماه بیش نمانده بین احمدی نژاد و بای بای با او … حملات لفظی وی علیه اسرائیل وقیح ترین بود. او نه فقط در همایش جهان بدون صهیونیسم گفت «همانطور که امام فرموده اند، اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود»، بلکه هولوکاست را انکار و اسرائیل را به یک ویروس تشبیه کرد. حملات او زشت و بی شرمانه بود. او دشمن افراطی ماست.

این ایرانی صهیونیست تبار سپس مدعی دوستی ملت ایران و ملت [!؟] اسرائیل شده و این در حالی است که اولاً اغلب صهیونیست های ساکن در سرزمین های اشغالی یا پدران آنها اتباع کشورهای مختلف اروپایی، آفریقایی و آمریکایی بوده اند که پس از اشغال سرزمین فلسطین و به زور اسلحه صهیونیست ها و حمایت آمریکا و اسرائیل راهی این سرزمین شده و ثالثاً در طول ۶۵ سال گذشته، رژیم نامشروع صهیونیستی منشأ بسیاری از جنگ ها و ترورها و جنایت ها در سراسر منطقه خاورمیانه بوده است.

آنچه در مضمون نوشته تحلیلگر صهیونیست قابل توجه است، ادعای دوستی با مردم اسرائیل مشابه ادعای لیدر حلقه انحرافی است. در واقع این صهیونیست دو آتشه هرچه از منطق انسانی و ضد صهیونیستی احمدی نژاد منزجر است، منطق لیدر حلقه انحرافی را عیناً تأیید و قرائتی منطبق با مدعای «زنده باد بهار» ارائه می کند.

نشریه آمریکایی: نخبگان ایران با ارزیابی رهبری از تحریم ها همراهند

«دیدگاه [ آیت الله] خامنه ای در این باره که غرب را تخطئه می کند بر فضای گفتمانی نخبگان در ایران غلبه دارد».
نشریه آمریکایی نشنال اینترست ضمن درج تحلیل فوق، به بررسی این پرسش پرداخت که چرا تحریم های ایران کارآیی ندارند؟ به نوشته این نشریه «آمریکا از نفوذ خود در سیستم مالی بین المللی برای اعمال گسترده ترین تحریم ها علیه ایران استفاده کرده است.

در گزارش جدیدی که هفته گذشته منتشر گردید و براساس متجاوز از سی مصاحبه عمیق و تأیید شده با مقامات ارشد سیاسی، کارشناسان و اعضای جامعه تجاری ایران تنظیم گردیده، ما نشان داده ایم که تحریم ها بین نخبگان اثرپذیری محسوسی نداشته اند. روایت و دیدگاه[آیت الله] خامنه ای که غرب را به عنوان یک گروه بیرحم، غیراخلاقی و مترصد غلبه بر ایران و وابسته کردن آن به قدرت های غربی ترسیم می کند، همچنان بر فضای گفتمانی نخبگان غلبه دارد. در مباحثات داخلی نقطه نظرات وی غیرقابل سرپیچی بوده و علاوه بر آن بر اثر ادامه خصومت های خارجی، گفتمان وی تثبت شده است.»

این نشریه آمریکایی با تأکید بر اینکه «اقتصاد ایران به واسطه انعطاف، توانسته با تحریم ها تطبیق پیدا کند نه اینکه درهم بشکند» می افزاید: تحریم ها موجب گردیده که آن کشور سیاست «اقتصاد مقاومتی» را در پیش گیرد. این رویه کوتاه و میان مدت از طرق مختلف انجام گرفته است، منجمله با حفظ موازنه مثبت تجاری از طریق کنترل واردات و با حفظ موازنه مثبت پرداخت ها ازطریق استفاده از منابع مالی داخلی برای سرمایه گذاری در پروژه ها، اتکا به ذخایر ارز خارجی، کاهش وابستگی بودجه دولت به درآمد نفت، بالا بردن درآمدها از طریق اخذ مالیات و خصوصی سازی و افزایش حجم پالایش نفت در داخل جهت استفاده از مازاد نفت خام در داخل و تغییر نوع مواد انرژی زا در داخل و آزادسازی گاز برای صادرات.

علاوه بر آن الگوهای تجاری نیز مجبور شده اند که معاملات را در عوض شبکه های بانکی در شبکه های غیررسمی مالی انجام دهند و اجناس به صورت پایاپای معامله شوند.این نشریه نوشت: هیچگونه مدرکی وجود ندارد که حاکی از کاهش شتاب برنامه هسته ای ایران در طول چهار سال گذشته باشد. ذخیره اورانیوم با غلظت پایین و اورانیوم با غلظت متوسط و همچنین نصب سانتریفیوژهای نسل اول و دوم افزوده شده اند.

به نظر می رسد مسیر برنامه به طورکلی در بهترین حالت اثرناپذیری از تحریم ها بوده، و در بدترین حالت تحریم ها تا حدودی عامل حرکت آن بوده است. افزایش تحریم ها و استفاده از آنها به عنوان یک عامل چانه زنی موجب می گردد که ایران نیز تشویق شود برنامه خود را توسعه داده و عوامل چانه زنی خود را ایجاد نماید. شاید مهمتر از آن است که این عوامل موجب گردیده که ایران نسبت به برنامه تعهد بیشتری یافته و مصونیت سیاسی داخلی آن افزوده شود.

این نشریه آمریکایی در پایان نوشت: به نظر می رسد باید از تحریم ها به عنوان عامل چانه زنی طبق اهداف تعیین شده قبلی استفاده شود در غیر این صورت به نظر نمی رسد ایران سرتسلیم در مقابل فشارها فرود بیاورد. موضع مقامات جمهوری اسلامی با این وضعیت غیرقابل چالش بوده و به نظر نمی رسد که افراد کلیدی بخواهند در موقعیت تغییر سیاست اقدام و لابی آشکار بکنند.

تل آویو توان مقاومت در برابر شلیک موشک ها را ندارد

فرمانده جبهه داخلی رژیم صهیونیستی هشدار داد سامانه دفاع موشکی موسوم به «گنبد آهنین» برای حمایت از مناطق مسکونی و غیرنظامی در مقابل موشک های حزب الله کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری قدس آیال آیزنبرگ گفت: سامانه گنبد آهنین فقط تا حدودی می تواند از تاسیسات نظامی و مناطق راهبردی اسرائیل حمایت کند و از توانمندی لازم برای حفاظت مناطق مسکونی و غیرنظامی در مقابل موشک های مقاومت حزب الله برخوردار نیست.
آیزنبرگ افزود: حزب الله پنج هزار موشک در اختیار دارد و تل آویو و حومه آن در جنگ آینده هدف بارانی از موشک های هولناک مقاومت قرار خواهد گرفت.

وی گفت: من بر این باورم که حزب الله هر روز بیش از هزار موشک و گلوله به عمق مناطق مسکونی اسرائیل شلیک خواهد کرد.
همچنین یک فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از افزایش توان نظامی حزب الله لبنان، تصریح کرد، موشکهای حزب الله لبنان زمین را در هر جنگ آینده زیر پای ارتش این رژیم به لرزه درخواهد آورد.

ژنرال «کوبی باراک» فرمانده شعبه فن آوری و لجستیک ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی با بیان این مساله، تاکید کرد: هرگونه رویارویی با حزب الله لبنان، جنگ را به داخل سرزمینهای اشغالی منتقل خواهد داد.

باراک در ادامه تاکید کرده که هرگونه جنگ با حزب الله در آینده، روزانه اسرائیل را با حداقل ۱۲۰۰ موشک مواجه خواهد ساخت.
به گفته وی حزب الله در جنگ آینده به ابتکارات تازه ای برای کاهش قدرت حرکت و مانور دهی ارتش رژیم صهیونیستی دست خواهد زد.
وی همچنین گفته است که روز اول جنگ شاهد حملات موشکی بسیار سنگین و دقیق از سوی حزب الله علیه مراکز حساس ارتش بویژه تجمعات نظامی، مراکز اورژانس، مراکز پشتیبانی و مراکز لجستیکی خواهد بود.

خاتمی را برای رد صلاحیت نامزد می کنند!

با وجود مخالفت برخی مشاوران خاتمی با نامزدی وی و قطعیت رد صلاحیت او از سوی شورای نگهبان، تحرکات حلقه حزب مشارکت برای واداشتن خاتمی فزونی گرفته است.

این تحرکات افراطیون ادامه فتنه انگیزی ناکام سال ۸۸ و تحریم انتخابات مجلس در اسفند ۱۳۹۰ ارزیابی می شود. در برخی جلسات داخلی افراطیون این گونه گفته شده که با توجه به قطعیت رد صلاحیت خاتمی، حتما باید او را به میدان آورد تا از این طریق حضور او را در جبهه اپوزیسیون و تحریم قطعی کرد. این گروه معتقدند بدین ترتیب می توان فضای روانی علیه نامزدهایی قطعی نظیر عارف و روحانی و محتمل مانند جهانگیری و نجفی و… را سنگین تر کرد و با چماق «اصلاح طلب بدلی» آنان را از حضور در صحنه انتخابات راند.

پیش از این احمد پورنجاتی از اعضای فراکسیون مشارکت در مجلس ششم و از مشاوران نزدیک خاتمی به روزنامه بهار گفته بود که خاتمی نگران است نامزد شده و رد صلاحیت شود و او نمی خواهد مهر رد صلاحیت از سوی نظام در کارنامه اش ثبت شود. پورنجاتی همچنین از مخالفت طیفی از مشاوران با نامزدی مجدد خاتمی خبر داده بود، موضوعی که مشاورانی نظیر کرباسچی و مرعشی نیز بر آن صحه گذاشته اند.

با این حال جواد اطاعت از اعضای حزب اعتماد ملی می گوید گروهی به نام شورای راهبری اصلاحات و با حضور ۳۵ تن از مشاوران خاتمی در ۵ کمیته اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاست داخلی و سیاست خارجی فعال شده تا به ارزیابی وضع موجود و تدوین برنامه بپردازد. او با اشاره به دودستگی در میان مشاوران، می گوید: ما تلاش می کنیم که خاتمی نامزد شود. ما باید فضا را به گونه ای فراهم کنیم که آقای خاتمی به شرکت در انتخابات تمایل پیدا کند و احساس کند فضا برای حضورش فراهم است.

او در مصاحبه با روزنامه بهار و در پاسخ این سوال که «الان نگرانی های خاتمی چیست که نامزد نمی شود؟ نگران رد صلاحیت است؟» می گوید: نه، اصلا بحث نگرانی برای رد صلاحیت و این ها نیست. بحث این است که چالش جدیدی برای کشور ایجاد نشود، یعنی آمدن آقای خاتمی برای کشور هزینه ای به همراه نداشته باشد. بالاخره اگر بناست در یک کشور عقلانیت سیاسی حاکم باشد، برای برون رفت از وضع موجود جریان حاکم باید بپذیرد انتخاباتی برگزار کند که آقای خاتمی هم یکی از گزینه های آن باشد ولی اگر غیر از این باشد ممکن است به گونه ای باشد که این کنش و واکنش ها برای کشور هزینه ای داشته باشد.

این مقام وزارت کشور در دولت اصلاحات، درباره قانع نشدن خاتمی به نامزدی و عدم تمکین از مشاورین موافق گفت: بحث تمکین نیست، بحث اقناع است. ما باید وضعیت را رصد کنیم و تا زمان ثبت نام هم وقت داریم و تا آن زمان هم امیدواریم آقای خاتمی به این نتیجه برسند که در انتخابات شرکت کنند. و اگر خاتمی رد صلاحیت شد چه؟ شرایط کشور چنین چیزی را ایجاب نمی کند. اگر گزینه اصلاحات را رد صلاحیت کنند که دیگر تکلیفی بر اصلاح طلبان بار نیست.

فراز آخر سخنان نامبرده نشان می دهد که سناریوی افراطیون فعال در فتنه سبز مجبور کردن اصلاح طلبان معتدل به بازی در خدمت فتنه گران است.

تلقی جریان مذکور این است که خاتمی به واسطه رد صلاحیت خدمات بیشتری برای جریان های معارض نظام انجام خواهد داد حال آن که در این صورت سرنوشتی بهتر از برخی عناصر فتنه گر منزوی پیدا نمی کند. خاتمی مکررا طی سالهای اخیر و در محافل خصوصی شدیدا از عملکرد منتهی به بن بست موسوی و کروبی انتقاد کرده و آنها را مسئول وضعیت آشفته اصلاح طلبان دانسته است.

واشنگتن پست: ایران تحریم ها را با هوشمندی و سرسختی مهار کرده است

مقاومت مستمر ایران و امتیاز ندادن بر سر مشاجره هسته ای به واسطه تحریم ها کار باراک اوباما را بغرنج تر کرده است.
روزنامه واشنگتن پست ضمن انتشار این تحلیل تصریح کرد تحریم های سخت و گزنده موجب تغییر سیاست های هسته ای ایران نشده است.

این روزنامه تصریح کرد: فشار تحریم های سخت برخلاف توقع به اعتراض و شورش مردم منتهی نشد و این در حالی است که بالغ بر ۹ ماه از اجرای تحریم ها می گذرد.

واشنگتن پست نوشت: ایران با وجود برخی فشارهای سخت، با توسل به تاکتیک های هوشمندانه و سرسختی همیشگی خود موفق شده در برابر همه فشارهای غرب ایستادگی کند. این امر تکلیف مذاکرات هسته ای را پیچیده تر و کار را بر باراک اوباما سخت تر می کند. هیچ نشانه ای از تسلیم ایران دیده نمی شود.

واشنگتن پست در ادامه افزوده است: ایران تجربه دیرینه ای در سازگاری با تنگناها و فشارهای اقتصادی دارد. در شرایط تحریم نفتی که صدور نفت بشدت محدود شده، همچنان در چارچوب و خارج از تحریم ها به میزان کافی نفت می فروشد. ایران راه های قانونی مهار گزندگی تحریم ها را پیدا کرده و از ذخیره ارزی خود در بانک های خارجی که به یورو است و همچنین انجام معاملات پیچیده مالی فراری از نظام بانکی آمریکا، بهره می برد و توانسته خود را با تحریم ها تطبیق دهد.

این روزنامه می نویسد: برخی متحدان آمریکا به شیوه تهاتری به معامله نفتی با ایران می پردازند. جمعی از خریداران مانند ژاپن و کره جنوبی که متحدان کلیدی آمریکا به حساب می آیند، سطح واردات نفت خود از ایران را کاهش دادند اما با مشاهده اینکه هیچ تاثیری بر سیاست های هسته ای تهران نداشته است، دیگر تمایلی به همراهی تحریم ها ندارند.

تحلیل انتخاباتی آقای مرگ موش

عضو متواری حزب مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب) می گوید دورنمای مثبتی برای حضور طیف متبوع وی در انتخابات دیده نمی شود.
رجب مزروعی که خود را سخنگوی «سازمان» شعبه خارج از کشور معرفی می کند چندماه پس از فتنه ۸۸ از کشور خارج شد و در بروکسل پناهندگی گرفت. وی در مصاحبه با سایت کلمه گفته است: آنچه از مواضع مقامات رسمی برداشت می شود این است که در پی برگزاری یک انتخابات مهندسی شده با نتیجه دلخواه هستند و تاکنون هیچ نشانه ای از اینکه حاکمیت بخواهد فضا را به روی انتخابات آزاد باز کند دیده نمی شود.

وی گروه های اصولگرا را ۴ ضلع موجود در انتخابات آینده توصیف کرد و افزود: اگر تغییری در فضای سیاسی رخ ندهد، قطعا انتخابات آینده انتخابات اصلاح طلبان نخواهد بود، بنابراین راهبرد انتخاباتی اصلاح طلبان نمی تواند پیروزی انتخابات باشد. اما از این واقعیت لزوما نمی توان نتیجه گرفت که اصلاح طلبان نباید در انتخابات حضور داشته باشند. اگر چه عدم شرکت می تواند یک گزینه محتمل باشد.

وی در عین حال می گوید: تحت شرایطی حتی می توان در انتخابات مهندسی شده هم حضور یافت اما نه برای پیروزی بلکه برای تحقق اهداف دیگر از جمله تثبیت موقعیت سیاسی خود، استفاده از فضای انتخابات برای ارتباط با جامعه که در شرایط سانسور و محدودیت شدید ممکن نیست، فعال کردن و سازمان دادن به نیروهای اصلاح طلب و جلوگیری از استحاله آن ها… اما این اهداف که به نوبه خود به ویژه در شرایط فعلی بسیار مهم هستند، با هر نوع شرکتی تأمین نمی شود.

به صراحت عرض کنم اگر مقصود اصلاح طلبان تحقق اهداف فوق باشد آن گاه سوال فراروی آنان چگونه شرکت کردن خواهد بود نه شرکت کردن یا نکردن. شرکت در انتخابات از موضع منتقد به وضع موجود و بدون پاسخی روشن به چنین سوالی و بدون در نظر داشتن اهدافی از نوع اهدافی که عرض کردم بی شک به معنای ایفای نقش زینت بخشی به انتخابات به عنوان پاره پنجم پازل انتخاباتی حاکمیت خواهد بود.

وی با تخطئه این موضوع که ۴۲ نفر از جمله برخی اصلاح طلبان در انتخابات اعلام نامزدی کرده اند، گفت: در هنگامی که موسوی و کروبی در زندان خانگی به سر می برند، تاکنون فقط افرادی اعلام نامزدی کرده اند که به گونه ای حامی وضعیت موجود بوده اند.
مزروعی می گوید با توجه به شرایط موجود به انتخابات خوش بین نیست.

*وطن امروز:

مجری بی‌بی‌سی: به کسی مربوط نیست من همجنس‌گرا هستم

بعد از افشاگری‌های اخیر درباره پیوستن نگین شیر آقایی به گروه همجنس‌گرایان لندن، این مجری بخش فارسی بی‌بی‌سی در واکنش به مطالب منتشر شده در وب‌سایت شخصی‌اش مطلبی را با عنوان «قرن ۲۱ قرن آزادی» طرح کرده و نوشت:«در قرن ۲۱ که دنیا دهکده جهانیه و صحبت از دموکراسی، آزادی بیان و اندیشه نقل همه مجالسه متاسفانه در کمال ناباوری بعضی‌ها می‌خوان عقایدشونو به بقیه تحمیل کنن. باید به این آقایان بگم من در ایران زندگی نمی‌کنم که هر طور شما بخواید زندگی کنم.

من یک شهروند انگلیسی‌ام و افتخار هم می‌کنم که انگلیسی‌ام. من مجبور نیستم به قوانین ۱۴۰۰ سال پیش اسلامی شما پابند باشم. اینجا ایران نیست که شما بخواهید برای من تعیین تکلیف کنید. من همجنس‌گرا هستم. به کسی هم مربوط نیست. مگر ما به شما می‌گیم چرا مسلمانید؟ اگر باز می‌خواهید این را هم رسانه‌ای کنید هیچ اشکالی نداره شما فکر می‌کنید با این کار بی‌بی‌سی خراب می‌شه؟

اشتباه می‌کنید اتفاقا این نشان‌دهنده اوج آزادی در یک رسانه است که از هر دین و مذهب و گروهی در اون هستن، اصلا بی‌بی‌سی یعنی آزادی و این هم می‌تونه یکی از نشونه‌هاش باشه». صحبت‌های نگین شیر آقایی در حالی مطرح می‌شود که صادق صبا، مدیر بخش فارسی بی‌بی‌سی در هفته‌های اخیر در سایت بی‌بی‌سی فارسی و همچنین در مصاحبه‌های مختلف بارها و بارها مجریان بی‌بی‌سی را به دور از هر‌گونه گرایش مذهبی و جنسی دانسته بود. اما نگین شیر‌آقایی پیوستن به همجنس‌گرایان را یکی از نشانه‌های آزادی در بی‌بی‌سی می‌داند.

این مجری بی‌بی‌سی نه تنها علنی به همجنس‌باز بودن خود اعتراف می‌کند که با جسارت تمام تصاویر پیوستن به همجنس‌گرایان را منتشر کرده و اعلام می‌کند از اینکه این مطلب رسانه‌ای شود هیچ ابایی ندارد.او همچنین در واکنش به انتشار تصاویر همجنس‌گرایی او در برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌های داخلی ایران می‌گوید: «شما فکر می‌کنید با انتشار این اخبار بی‌بی‌سی خراب می‌شود؟ اشتباه می‌کنید اتفاقا این نشان‌دهنده اوج آزادی در یک رسانه است که از هر دین و مذهب و گروهی در اون هستن، اصلا بی‌بی‌سی یعنی آزادی و این هم می‌تونه یکی از نشونه‌هاش باشه».

«صادق صبا» مدیر بخش فارسی بی‌بی‌سی در هفته‌های گذشته رسانه‌های جمهوری اسلامی را متهم کرده بود که برای تخریب کارمندان بی‌بی‌سی به آنها اتهام‌های جنسی وارد می‌کنند. حال باید از آقای صادق صبا پرسید اینکه مجری و کارمند شبکه بی‌بی‌سی به طور علنی اعلام می‌کند همجنس‌گرا شده و از انتشار تصاویرش نیز هیچ ابایی ندارد آیا باز هم یک اتهام است؟

اخبار جدیدی از انحراف اخلاقی در BBC

سالانه بیش از ۵۰۰ مورد سرقت، کلاهبرداری و تعرض جنسی در بنگاه خبرپراکنی انگلیس (بی‌بی‌سی) صورت می‌گیرد. به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، اعتبار موسسه خبری بی‌بی‌سی انگلیس زیر سوال رفته است. مجموعه‌ای از اشتباهات حرفه‌ای و رسوایی‌های اخلاقی اعتبار این موسسه را به لرزه درآورده است.

واحد تحقیقات داخلی بی‌بی‌سی در گزارشی درباره ۴ سال گذشته اعلام کرده است، شماری از کارمندان به ارتکاب جرائمی مانند سرقت، کلاهبرداری و تعرض جنسی مظنون هستند و هر سال ۵۰۰ مورد سرقت، کلاهبرداری و تعرض جنسی در این شبکه رخ داده است و بسیاری از موارد خلاف نیز به پلیس اطلاع داده نمی‌شود.

روزنامه دیلی‌میل که این پرونده را باز کرده است به تجاوز جنسی، رفتارهای ناشایست و مصرف مواد مخدر در بی‌بی‌سی اشاره کرد و نوشت: شماری از کارمندان بی‌بی‌سی مرتکب این تخلفات شده‌اند. دیلی میل افزود: سرقت دستگاه‌های تلویزیون، رادیو، تلفن‌های همراه، ماشین‌های حساب و به هدر دادن میلیون‌ها پوند در دفاتر بی‌بی‌سی در سراسر انگلیس شیوع یافته است.

جزئیات حادثه مقابل خانه کاردار ایران‌ در قاهره

کاردار سفارت ایران در قاهره هدف از تجمع گروهی معترض مقابل محل اقامتش را ضربه زدن به تحول و پیشرفت به دست آمده در روابط ۲ کشور توصیف کرد. به گزارش العالم «مجتبی امانی» یورش معترضان به منزلش را تکذیب کرد و گفت: گروه‌های سلفی دیروز به همراه برخی مخالفان سوریه برای برهم زدن روابط مهم تهران – قاهره و جلوگیری از اقداماتی که مسؤولان ۲ کشور قصد دارند در آینده نزدیک انجام دهند، دست به این اقدام زدند.

کاردار سفارت ایران در قاهره ادامه داد، هدف از تجمع تعدادی معترض مقابل محل اقامتش در خیابان صلاح سالم در منطقه مصر الجدیده، جلوگیری از گسترش روابط بین مصر و ایران است؛ رژیم صهیونیستی از این موضوع استقبال نمی‌کند. وی با اشاره به حمل پرچم مخالفان سوریه از سوی تجمع‌کنندگان افزود: اکثر تجمع‌کنندگان از سوری‌های مقیم قاهره بودند. اجازه دادن به این گروه‌ها برای اقدام علیه امنیت ملی مصر کار اشتباهی است.

*خراسان:

اقدام قابل تقدیر یک وزیر درباره خودروهای پلاک قرمز

بر اساس گزارش یک نهاد نظارتی، یکی از وزرای اقتصادی در نامه ای به نیروی انتظامی، از فرمانده آن خواسته بوده که به محض رویت خودروهای دولتی متعلق به این وزارتخانه در جاده های کشور، اقدام به توقیف و انتقال این خودروهای پلاک قرمز به پارکینگ حتی در صورت داشتن برگه ماموریت کنند.وی همچنین از رییس دفتر خود خواسته است شخصا با توجه به عدم نیاز به تردد این گونه خودروها در ایام نوروز، علت صدور برگه های ماموریت را در این ایام بررسی و رسیدگی کند.

هشدار خزانه دار کل کشور به مرتضوی

بر اساس نامه چندی پیش خزانه دار کل کشور به سعید مرتضوی، از وی خواسته شده است با توجه به اقدام خلاف قانون ادارات کل تامین اجتماعی مبنی بر برداشت مطالبات این سازمان بابت حق بیمه و خسارات تاخیر و جریمه های مربوط به حق بیمه از برخی حسابهای دولتی، هرچه سریعتر نسبت به توقف این رویه اقدام کند. خزانه دار کل کشور در نامه خود هشدار داده است که این اقدام سبب ایجاد اختلال در نظام مالی دولت شده و بعضا باعث تاخیر در اجرای عملیات های عمرانی کشور نیز می شود.

*آرمان:

راه‌اندازی وب‌سایت محمدرضا عارف

شنیده شد که یکی از کاندیدهای ریاست‌جمهوری یازدهم ارتباط مجازی رسمی‌اش را با کاربران آغاز کرد. وب‌سایت شخصی محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم که در روزهای پایانی سال ۹۱ نیز به‌طور رسمی آمادگی خود برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس را اعلام کرد، دیروز به‌طور رسمی راه‌اندازی شد.

تکذیب توقیف کشتی ایرانی

شنیده شد که خبر توقیف کشتی ایرانی از سوی مصر رد شد. تسنیم نوشت؛ ستاد نیروهای مسلح مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشتی توقیف‌شده در آب‌های دریای سرخ که حامل سلاح بوده است، سلاح ایرانی را حمل نمی‌کرده و خبر برخی رسانه‌های خارجی دراین‌باره کذب است. بنا بر گزار‌ش‌ها، این کشتی که توسط نظامیان مصر توقیف شده حامل  ۶۴ قبضه تفنگ و ۲۸ عدد از انواع مختلف تپانچه بوده است. همچنین عناصر امنیتی موجود در این کشتی نیز از ملیت‌های مختلف آمریکایی، اوکراینی،‌ روسی و یونانی بوده‌اند. مصر پیش از این اعلام کرده بود که این کشتی حامل سلاح برای یک سازمان امنیتی به‌منظور مبارزه با پدیده دزدی دریایی در سواحل سومالی بوده است.

بی‌بی‌سی، مستند «احمدی‌نژاد» را می‌سازد

شنیده شد که یکی از شبکه‌های خبری خارجی قصد دارد مستندی برای رئیس‌جمهور ایران بسازد. عصرایران نوشت؛ شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی فارسی وابسته به وزارت امورخارجه این کشور، قصد دارد بعد از پایان ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد، مستندی از عملکرد ۸ ساله وی را تهیه کند. عوامل تولید این مستند به تهیه‌کنندگی بزرگمهر شرف‌الدین هم‌اکنون رایزنی‌هایی را با عوامل داخلی برای تهیه این مصاحبه‌ها آغاز کرده و احتمالا این مصاحبه‌ها با موافقان و منتقدان محمود احمدی‌نژاد در شهر دبی ضبط خواهد شد.

آخرین وضعیت نماینده‌ای که هنوز در کماست

شنیده شد که نماینده مجلس نهم همچنان در کماست. صراط نوشت؛ حجت‌الاسلام سیدعلی یحیی‌زاده، فرزند حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال یحیی‌زاده اظهار کرد: پدرم همچنان در کماست و تنفس ایشان با کمک دستگاه انجام می‌گیرد اما از برکت دعای خیر مردم خصوصا مردم شریف یزد وضعیت عمومی ایشان و فعالیت کلیه و فشار خون با وجود ضایعه حاد مغزی که برای ایشان پیش آمده بدون نیاز به دارو کنترل شده و این برای پزشکان مایه تعجب است که بدن ایشان در این مدت طولانی مقاومت خود را حفظ کرده است. وی افزود: ما این را نشانه‌ای از اثرگذار بودن دعای خیر مردم تا سلامتی کامل ایشان می‌دانیم و بعد از این هم به دعای خیر مردم نیاز داریم زیرا شرایط ایشان به گونه‌ای نیست که از پزشکان کاری ساخته باشد اما به هر حال ما امیدوار به لطف خدا هستیم.

درخواست دختر صدام از جادوگرها

شنیده شد که النخیل به نقل از یک منبع آگاه نوشت که دختر صدام حسین، رغد صدام، قبل از اعدام پدرش، به ملاقات یکی از شیوخ خارطوم رفته و در ازای فراری دادن پدرش از زندان زیر پوشش حجاب، به وی دو میلیون دلار پیشنهاد داده است.

افکارنیوز نوشت؛ این منبع که خواست نامش فاش نشود تاکید کرد که سفر رغد صدام کاملا مخفیانه بوده است و مقامات رسمی نیز از این سفر آگاه نبوده‌اند. همچنین منابع آگاه افزودند پشت‌پرده سفر رغد صدام به خارطوم، یکی از اساتید دانشگاه خارطوم سودان بوده است که با وی به‌طور غیرمستقیم در تماس بوده است و پس از آن نیز با وی برای مشورت در زمینه فراری دادن صدام حسین از زندان و پایان دادن به اسارت او به‌طور مستقیم دیدار کرده است.

بعد از این دیدارها، رغد به مدت هشت روز در یکی از شهرهای سودان به همراه خانواده‎اش، ساکن می‎شود تا زمینه‎ها برای دیدار با یکی از شیوخ خارطوم برای برنامه‎ریزی فرار دیکتاتور سابق عراق تحت پوشش حجاب فراهم شود. رغد اعتقاد داشته است که این شیخ ساکن خارطوم یکی از معدود کسانی است که فعالیت‎هایش در زمینه سحر و جادو کاملا موفق بوده است.

تذکر احمدی‌نژاد به ملک‌‌‌‌زاده

شنیده شد که رئیس‌جمهور در حاشیه بازدید سرزده از ستاد تسهیلات نوروزی با ملک‌‌زاده برخورد کرد. ندای انقلاب نوشت؛ محمود احمدی‌نژاد در بازدید سرزده خود از ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی که با همراهی مشایی رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد و موسوی رئیس سازمان حج و زیارت صورت می‌گرفت به محمدشریف ملک‌زاده تذکر داد.

رئیس‌جمهور در این مراسم به ملک‌زاده دستور می‌دهد از مشایی برای ایراد سخنرانی دعوت شود ولی ملک‌زاده به بهانه صرفه‌جویی در وقت اعلام می‌کند که به مدت ۵ دقیقه از فرمایشات مهندس مشایی بهره‌مند می‌شویم که در همین حین احمدی‌نژاد وی را مورد بازخواست قرار می‌دهد و می‌گوید «بگذارید که هر چقدر دوست دارد صحبت کند، چرا برای ایشان وقت تعیین می‌کنید؟»

کاندیدای شورای شهر نمی‌شوم

شنیده شد که محسن ‌هاشمی‌رفسنجانی، مدیرعامل سابق مترو تهران و حومه گفت که برنامه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات شورای شهر ندارم. انتخاب نوشت؛ محسن‌ هاشمی‌رفسنجانی در پاسخ به این پرسش که شنیده شده در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران شرکت می‌کنید؟ گفت: برنامه‌ای برای کاندیداتوری شورای شهر ندارم. مدیرعامل سابق شرکت متروی تهران ادامه داد: هنوز برای حضور در انتخابات شورای شهر تصمیمی نگرفته و به جمع‌بندی نرسیده‌ام.

لغو سفر مشایی به سه کشور

شنیده شد که برخی نزدیکان مشایی از لغو سفر وی به سه کشور اروپایی در هفته اول نوروز خبر دادند. انتخاب نوشت؛ در این سفر قرار بود مشایی به مناسبت عید نوروز دیدارهایی با ایرانیان خارج کشور داشته باشد اما به دلایلی این سفر لغو شد. برخی کشورهایی اروپایی در ماه‌های اخیر از ایرانیان در بدو ورود انگشت‌نگاری می‌کنند.

ارتباط موفقیت رسوایی با شلمچه وجبهه

شنیده شد که کارگردان فیلم سینمایی «رسوایی» با اشاره به اینکه منتقدانش هر وقت دلایل موفقیت جبهه و شلمچه را فهمیدند دلایل موفقیت فیلم‌هایم را هم می‌فهمند، گفت: اینکه چرا مردم از فیلمی که مایه‌های عارفانه و ملودارم دارد آن هم در حضور فیلم‌های طنز اینچنین استقبال می‌کنند را باید کارشناسان پاسخ بدهند اما «رسوایی» فیلمی است که توانست برخی از مخاطبینی که به سینما نمی‌رفتند را به سالن سینما بیاورد.

فتوای رهبر القاعده برای تصرف شام

شنیده شد که ایمن الظواهری، سرکرده گروه تروریستی القاعده، در پیامی از همه اعضای این گروه خواست برای تصرف سرزمین شام (سوریه) به حال آماده‌باش درآیند. جهان نوشت؛ به نوشته وبگاه‌های مرتبط با وهابیون، دکتر ایمن الظواهری سرکرده این شبکه تروریستی در پیامی از همه پیروان القاعده خواسته است تمام تلاش خود را برای سرنگونی بشار الاسد، رئیس‌جمهوری سوریه به‌کار گیرند و خلافت اسلامی را در سرزمین شام برپا کنند. وی در این پیام به مسائل دیگر کشورها از جمله مصر نیز اشاره کرده است.

*تهران امروز:

زمان جلسه چهارم دادگاه مرتضوی مشخص نیست

مدیر خراسانی قاضی پرونده قضات کهریزک گفت: هنوز برای برگزاری چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده قضات تعلیقی کهریزک تصمیمی اتخاذ نشده است.وی افزود: پس از تشکیل جلسه با همکاران زمان جلسه بعدی اعلام می‌شود.

سفرهای خارجی جریان انحرافی برای انتخابات

سیدحسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در گفت‌وگو با فردا درخصوص تحرکات و برنامه‌های جریان انحرافی برای انتخابات و برنامه‌های رحیم مشایی برای سفرهای خارجی می‌گوید: آقای مشایی مسئول دبیرخانه جنبش عدم تعهد است و اگر سفرهای وی در راستای این پست باشد، سفر کاری محسوب می‌شود و اگر برنامه سفری خارج از این چارچوب طرح‌ریزی شده باشد، نوعی موازی‌کاری و دخالت در امور وزارت خارجه تلقی شده و این وزارت‌خانه باید جلوی آن را بگیرد، چراکه طبق تذکر رهبر معظم انقلاب، نباید موازی‌کاری در امور وزارت خارجه وجود داشته باشد.

درخواست نظارت برمنابع مالی کاندیداها

عباس سلیمی‌نمین پژوهشگر و فعال سیاسی در گفت‌وگو با سایت الف گفت:در گذشته شورای نگهبان گزارشی را در رابطه با منابع مالی احزاب و کاندیداها عرضه نمی‌کرد امیدوارم در این دوره این موارد در اختیار مردم قرار داده شود که فلان گروه سیاسی یا کاندیدا n‌میلیارد تومان خرج کرده و این n میلیارد تومان را از فلان جا آورده است و هر کسی بتواند با ورود به یک سایت مشخصا ببیند که فلان شخص یا کاندیدا منابع مصرفی خود را از کجا آورده‌اند. اگر شورای نگهبان به این مورد رسیدگی کند از سرمایه سالاری و تاثیرات سرمایه سالاری بر آرای مردم می‌کاهد، اگر شورای نگهبان در زمینه منابع مالی و سوءاستفاده از بیت‌المال دقت بیشتری می‌کرد طبیعتا می‌توانست از بسیاری از بحران‌های بعدی بکاهد.

من با همه فرق دارم

باشگاه خبرنگاران از علیرضا محجوب رئیس فراکسیون کارگری مجلس پرسید، شما چقدر حقوق می‌گیرید؟ و محجوب در پاسخ گفت:اجازه بدهید این را جواب ندهم من وضعم با سایر نماینده‌ها متفاوت است به این مفهوم که نمایندگان حقوق می‌گیرند و من نمی‌گیرم، در واقع وضعیت من فرق می‌کند.

روایت نبویان از اسلام لیدر جریان انحرافی

حجت‌الاسلام سیدمحمود نبویان با ارائه استدلال‌های عقلی و براهین قرآنی و نقلی، جریان انحرافی را به نگاه‌های پلورالیستی و اومانیستی که به گفته وی خطاستگاه فراماسونری است، متهم کرد و گفت: شورای نگهبان نمی‌تواند اجازه دهد یک منحرف با فکر فاسد مجری نظام اسلامی باشد. متاسفانه عده‌ای هم در بعضی از موارد تحت‌تاثیر این افکارات فاسد و منحرف از اسلام هستند. به گزارش فارس، نبویان گفت: علت انحراف داشتن لیدر جریان انحرافی از اندیشه‌های اسلام،‌گرایش او به اومانیسم است. ایشان ناراحت می‌شود و داد می‌زند چرا به من می‌گویید اومانیست؟، خب مگر اومانیست شاخ و دم دارد.

اومانیست ویژگی‌هایی دارد، اگر معنای اومانیست را نمی‌دانی علنا بگو اشتباه کردی. اگر معتقد به اومانیسم و پلورالیسم نیستید و حرفی می‌زنید که اومانیستی و پلورالیستی برداشت می‌شود، خب حرف نزنید چون بلد نیستید حرف بزنید لذا لیدر جریان انحرافی باید تکلیف خودش را روشن کند یا تعبیر نمی‌داند یا به آنچه می‌گوید اعتقاد دارد. اگر تعبیر نمی‌داند پس حرف نزند اما اگر اعتقاد دارد به صراحت بگوید پلورالیست و اومانیست است. اومانیسم و پلورالیسم مشخصات و ویژگی‌های تخصصی دارد که تمام این ویژگی‌ها در سخنرانی‌های وی موج می‌زند.

نبویان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: الان حرف‌های لیدر جریان انحرافی ضداسلامی است. شاکله فکری او از اسلام انحراف دارد. مهم نیست الگویش کیست، مهم این است که منحرف است. وی نمی‌تواند سکاندار کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری باشد، شورای نگهبان باید او را رد صلاحیت کند.

نگاه انتحاری احمدی‌نژاد به انتخابات

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی گفت: «این مسئله غیرقابل باور است که گمان کنیم دولت در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده فاقد گزینه خواهد بود.» فلاحت‌پیشه افزود: «آقای احمدی‌نژاد نیز طبیعتا به صورت جدی‌تری این مسئله را پیگیری می‌کند؛ به صورتی که ایشان در دور دوم ریاست‌جمهوری خود دقیقا برای ریاست‌جمهوری آینده تلاش کرد و بسیاری از سیاست‌هایی که در حوزه مدیریتی خود پیش گرفت موضع انتخاباتی بود و طبیعتا باید منتظر بود که ایشان حضوری جدی در انتخابات داشته باشد.»

به گزارش فرارو، فلاحت‌پیشه در پاسخ به این سوال که آیا این احتمال وجود دارد در صورت رد صلاحیت مشایی، آقای احمدی‌نژاد بازی انتخابات را برهم زند و از ریاست‌جمهوری استعفا دهد؟ گفت: «انتخابات بازی نیست، انتخابات یک امر تاسیسی در حوزه سیاسی است و امور تاسیسی اموری است که مربوط به نظام سیاسی و رژیم سیاسی است.»وی ادامه داد: «لذا اگر حتی یک دولت انتخاباتی را خلاف نظر خود بداند، موظف به اجرای آن است و در بدترین شرایط اگر انتخابات را اجرا نکند باز هم نظام‌های سیاسی از جمله نظام سیاسی ایران مکانیسم‌های لازم برای برگزاری انتخابات را دارند.»

وی تصریح کرد: «لذا این موضوع که آقای احمدی‌نژاد بازی انتخابات را برهم می‌زند نگاهی انتحاری است که شاید توسط افرادی در داخل دولت مطرح شود؛ اما نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت لازم برای برگزاری انتخابات حتی در بدترین شرایط برخوردار است.»عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم افزود: «من معتقدم نوع ژست سیاسی که آقای احمدی‌نژاد در حال حاضر گرفته به صورتی است که نگاهی انتحاری به انتخابات دارد؛ اما الزامات سیاسی کشور حتما خود را بر آقای رئیس‌جمهور و طیف دولت تحمیل خواهد کرد.»

*ابتکار:

تبریک نوروزی احمدی نژاد به هاشمی

مشرق ادعا کرد: برخی اطرافیان هاشمی رفسنجانی می‌گویند که محمود احمدی نژاد در تماس تلفنی با هاشمی رفسنجانی تحویل سال جدید را به وی تبریک گفته و برای او سال خوبی آرزو کرده است.

کاندیدایی که خواب نما شد

شنبده شد یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در توجیه کاندیداتوری خود مدعی گفته است: من در خواب یکی از مراجع اهل سیر و سلوک را دیدم و ایشان به من گفته تو چرا برای ریاست جمهوری ثبت نام نمی‌کنی؟ پس از این خواب بود که عزمم را برای ثبت نام جزم کردم.

هدیه کاندیدای انتخابات به خبرنگاران

محمدرضا باهنر کاندیدای اصولگرای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شکلات‌هایی با کارت هدیه یک میلیون و پانصد هزار ریالی به خبرنگاران هدیه داد.به گزارش عصر خبر، کنفرانس مطبوعاتی محمدرضا باهنر که حالا خود را عضو ائتلاف پنج گانه اصولگرایان می‌داند صبح پنج شنبه ۱۶ فروردین ماه برگزار شد و در پایان حملات و صحبت‌های سیاسی و تبلیغاتی، او بسته‌های شکلاتی را به خبرنگاران هدیه کرد که در میان آن‌ها کارت پول‌های یک صد و پنجاه هزار تومانی بود.

سید محمد خاتمی به زودی بیانیه می‎دهد

یک سایت خبری می‎گوید سیدمحمد خاتمی – رئیس جمهور سابق- به زودی بیانیه‎ای به برخی چهره‎ها و احزاب اصلاح‎طلب که خواهان نامزدی او هستند پاسخ احتمالا منفی خواهد داد.بهارنیوز در این باره نوشته است: خبرنگار ما کسب اطلاع نمود دکتر محمدرضا عارف نیز که در طی چند ماه گذشته برای کاندیداتوری علاقمند بود با اطلاع از نظرسنجی‌های موجود در جامعه، تلویحا اعلام کرده است فقط در صورتی وارد عرصه خواهد شد که اولا آقای خاتمی نیاید، ثانیا ایشان از کاندیداتوری‌ام اعلام حمایت کند در غیر این صورت احتمال کاندیداتوری‌ام اندک خواهد بود.

آخرین خبر موثق حاکی است که تا لحظه مخابره این خبر، نظر آقای خاتمی برنیامدن (عدم کاندیداتوری) است و حتی در مقابل اصرار برخی از چهره‌های صاحب نفوذ نظام همچون هاشمی‌ رفسنجانی اعلام کرده است با وضعیت موجود آمدنم هیچ ثمر و حاصلی برای مردم، جامعه و نظام نخواهد داشت.

*جمهوری:

فرود اضطراری هواپیمای حامل مسافران ایرانی در فرودگاه قاهره

رسانه‌های مصری از فرود اضطراری یک هواپیمای حامل مسافران ایرانی در فرودگاه قاهره خبر می‌دهند. به گزارش پایگاه خبری الدستور مصر، هواپیمای مسافربری شرکت “ایرممفیس” که از تهران عازم فرودگاه “برج العرب” بود به طور اضطراری در فرودگاه قاهره فرود آمد. بنابر این گزارش، این فرود اضطراری به دلیل اوضاع نامساعد جوی فرودگاه “برج العرب” روی داده است.

۷ مسافر ایرانی که خانواده معاون کاردار ایران در مصر هستند در این هواپیما حضور داشته‌اند. شرکت هواپیمایی ایر ممفیس یک شرکت متعلق به یک تاجر مصری است که به انتقال گردشگران ایرانی به مصر می‌پردازد. اولین پرواز ۴۸ گردشگر ایرانی این شرکت روز چهارشنبه گذشته انجام شده است.

Share