ابوترابی : با شعار «پاک باش و خدمتگذار» وارد عرصه می‌شوم

به گزارش دیارمیرزا ، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد که در روزهای آغازین سال نو کاندیداتوری خود را برای ریاست جمهوری اعلام کرد در سفری یک روزه به استان گلستان با اقوام و اقشار مختلف این استان گفت‎و‎گویی صمیمی داشته و از نزدیک با آنها دیدار کرد. در طول این سفر یک روزه خبرنگار خبرگزاری فارس در […]

به گزارش دیارمیرزا ، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد که در روزهای آغازین سال نو کاندیداتوری خود را برای ریاست جمهوری اعلام کرد در سفری یک روزه به استان گلستان با اقوام و اقشار مختلف این استان گفت‎و‎گویی صمیمی داشته و از نزدیک با آنها دیدار کرد.

در طول این سفر یک روزه خبرنگار خبرگزاری فارس در فرصتی کوتاه به گفتگویی در خصوص ضرورت و الزامات شعار سال، انتخابات، ویژگی‎های کاندیدای اصلح، شعار انتخاباتی وی پرداخت که مشروح این مصاحبه را در ذیل می‌خوانید.abotorabifard (10)

فارس: در خصوص شعار سال مهمترین وظیفه دولت، مسئولین و مردم برای اجرای هر چه بهتر این شعار چیست و از چه طریق می‎توان این شعار را بهتر عملی کرد؟

ابوترابی‎فرد: مردم ایران حماسه سیاسی را با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ کلید زدند و انشاالله با حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ و انتخاب یک نیروی متعهد به اسلام و انقلاب و آرمان‌های امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی به اوج خواهند رساند.

همچنین در تقابل با نظام سلطه و با پایداری بر اصول و ارزش‎ها و تلاش مبتنی بر علم برای تبدیل جمهوری اسلامی به یک قدرت اقتصادی راه را برای افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی در رویارویی با استکبار و نظام سلطه هموار خواهد کرد.

امیدوارم دولت آینده با تعامل حداکثری با مجلس شورای اسلامی و نهاد قانون‎گذاری و سایر نهادهای انقلاب و استفاده از ظرافت‎ها با سرمایه‎های نظام بتواند در راستای خلق یک حماسه اقتصادی بزرگ با مشارکت ملت ایران، کارآفرینان، کارگران، کشاورزان، تجار و کسبه این مسیر حرکت نظام جمهوری اسلامی را برای رسیدن به قله‎های بلند پیشرفت و گسترش عدالت هموار کنند.

فارس: به نظر شما آیا اصولگرایان به ائتلاف می‎رسند؟

ابوترابی‎فرد: با گفتگو‎هایی که به عمل آمده است به گمان من انشاالله نیروهای انقلابی و اصولگرایان به یک نقطه نظر و یک ائتلاف مطلوب خواهند رسید.

فارس: به نظر شما انتخابات چند قطبی برگزار خواهد شد؟

ابوترابی‎فرد: احتمال می‎رود که انتخابات سه یا چهار قطبی برگزار شود.

فارس: به نظر شما کاندیدای منتخب دولت و اصولگرایان چه کسی خواهد بود؟

ابوترابی‎فرد: خیلی نمی‎شود پیش‎بینی کرد و اظهار نظر در این‎خصوص زود است.

فارس: در صورت پیروزی در انتخابات آیا از دولت آقای احمدی‎نژاد کسی را در کابینه خود استفاده خواهید کرد؟

ابوترابی‎فرد: بنده نگاهم معطوف به شایسته‎سالاری به معنای واقعی کلمه است و به طور طبیعی این نگاه اقتضا می‎کند از نیروهای شایسته و توانمندی که در دولت فعلی حضور دارند استفاده شایسته به عمل بیاید.

فارس: مهمترین نقطه قوت دولت فعلی چیست؟

ابوترابی‎فرد: شاید یکی از نقاط برجسته دولت فعلی پرکاری و اختصاص وقت کامل بوده است که باید این ویژگی برجسته را دولت آینده حفظ کند.

فارس: شرکت شما در انتخابات با چه شعاری خواهد بود؟

ابوترابی‎فرد: بنده تصمیم دارم که شعارهای کلیدی قرآن کریم در عرصه مدیریت را به پرچم برافراشته شده فراروی دولت یازدهم تبدیل کنم و با الهام از این شعارهای عزت‎بخش و سعادت آفرین زمینه افزایش کارایی دولت یازدهم را فراهم بیاورم و در این مسیر شعارهایی مانند گفتمان مبتنی بر علم و اخلاق، استفاده از عقل جمعی و گفتمان مبتنی بر مشورت و شعار زیبای «پاک باش و خدمتگذار» انشاالله به سوی جلو پیش خواهیم رفت.

فارس: با توجه به شرایط حساس سیاسی کشور و اشتیاق مردم به خصوص قشر جوان برای شرکت در انتخابات و انتخاب فرد مناسب چگونه می‎توان کاندیدای اصلح را انتخاب کرد؟

ابوترابی‎فرد: باید علاوه بر نگاه منطقی به کارنامه افراد و به دست آمدن یک تحلیل مناسب و درست از آن کارنامه، شعارها و رفتار کاندیدای مورد نظر را مورد توجه قرار داده و نقد و برسی کنند و بر اساس مسئولیت دینی و ملی، تصمیم صحیح را بگیرند.

فارس: سطح کیفی و میزان مشارکت مردم در انتخابات پیش رو را چگونه ارزیابی می‎کنید؟

ابوترابی‎فرد: به نظر من ملت عزیز ایران با ارتقا سطح معرفت، بصیرت، بینش و با به دست آوردن تجارب ارزنده و مفید انشاالله انتخابات پیش رو را با عزت و اقتدار و در اوج معرفت و بصیرت برگزار خواهند کرد.

Share