دكتر حداد عادل :

موضع قالیباف در فتنه با من متفاوت بود نه متناقض

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی طرح موضوع ۵ برابر شدن یارانه ها را حرف غلطی دانست و گفت: اجرایی کردن این طرح یعنی اقتصاد را وارد کوچه و بازار کنیم.

به گزارش دیارمیرزا : غلامعلی حدادعادل در همایش هفتمین رئیس جمهور در مسیر پیشرفت، مقاومت و عدالت که به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، خطاب به دولت با اشاره به اینکه چرا چهره دولت را از نظر تصمیم گیری غیر منطقی جلوه می دهید گفت: رفتار دولت ما را دیوانه کرده است.

وی در تشریح مفهوم تکنوکراسی با اشاره به اینکه فهم من از تکنوکراسی مذموم آن چیزی است که صرفا به تحول ظاهری و پیشرفت های اقتصاد سرمایه داری می اندیشد، گفت: در این نوع مفهوم ملاحظات معنوی و انسانی نادیده گرفته می شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از دل این تکنوکراسی، سکولاریسم یعنی جدایی دین از سیاست بیرون می آید اظهارداشت: این اتفاقی است که در تمام کشورهای اسلامی بجز جمهوری اسلامی رخ داده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بنده آقای قالیباف را فردی تکنوکرات به این مفهوم نمی شناسم ادامه داد: آقای قالیباف معتقد است تکنیک اگر برای پیشرفت باشد قبول دارد همان اقدامی که برای اداره شهر تهران انجام می دهد.

حداد عادل تکنوکراسی به مفهوم سکولاریزم را مربوط به کارگزاران سازندگی دانست و خاطرنشان کرد: اگر قالیباف این گونه فکر می کرد جزء ائتلاف ما نبود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درباره اعضای ائتلاف پیشرفت و اینکه چرا فرد دیگری به این ائتلاف اضافه نشده اظهار داشت: من با زاکانی رابطه دوستانه تری دارم. با آقای جلیلی و لنکرانی هم همین طور و آنها را حتی انقلابی تر از خودم هم می دانم.

حداد عادل اضافه کرد: هر کدام از این افراد رئیس جمهور شوند من هیچ مشکل ذهنی ندارم اما انتخابات مجموعه ای از فرد و رای مردم است.

وی با اشاره به اینکه یک سوی انتخابات رای مردم است و سوی دیگر صلاحیت کاندیداها، اظهار داشت: آرمانگرایی به علاوه واقع گرایی یکی از موضوعات مهم مد نظر مقام معظم رهبری است و در عالم سیاست ترکیب بهینه این دو اصل لازم است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی توان گفت اصلح معرفی می شود و انشاءالله رای می آورد چرا که معلوم نیست مردم به وی رای دهند یا نه، گفت: باید فرد مناسب انتخاب شود اما نکته مهم رای آوری آن است.

حداد عادل در ادامه با اشاره به اینکه زمانی که قرار شد از میان ما سه نفر ، دو نفر کنار بروند صحبت از آمدن آقای زاکانی نبود خاطرنشان کرد: ما تاکیدی نداریم که این ائتلاف حتما سه نفر باشد لذا اگر کسی بیاید که رای قابل توجهی داشته باشد قطعا به ائتلاف اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در صورت برداشتن شرط رای ائتلاف ۲۰ نفره خواهد شد گفت: ائتلاف پیشرفت به قصد وحدت تشکیل شد. طبق نظرسنجی بسیج، صدا و سیما و نیروی انتظامی من و آقای قالیباف هر کدام نزدیک ۱۸ درصد رای داشتیم و مجموعه رای ما سه نفر الان حدود ۵۰ درصد است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درباره جهت گیری های آقای قالیباف در خصوص فتنه ۸۸ نیز با تاکید بر اینکه واکنش قالیباف به فتنه نسبت به من متفاوت بود اما متناقض نبود تصریح کرد: دلیل این مسئله هم صحبت هایی است که مسئولین مختلف از جمله آقای قالیباف در تلویزیون داشتند اما انتظار من از ایشان موضع گیری با صراحت و سرعت بیشتر بود.

حداد عادل با بیان اینکه شناخت من از قالیباف مربوط به دوران مجلس ششم است گفت: در آن زمان هر ساله مراسم ۱۸ تیر برگزار می شد و ۱۰ شب در تهران فتنه و آشوب بود. آقای قالیباف مثل یک سرباز در برابر این مسائل می ایستاد. همچنین ایشان برای خنثی کردن فتنه در تهران هم اقداماتی انجام داده که خودش باید بگوید.

وی با اشاره به اینکه استفاده از کلمه توسعه به خودی خود گناه ندارد افزود: عده ای به جای توسعه به خاطر نظر مقام معظم رهبری از واژه پیشرفت استفاده می کنند اما استفاده از این مفهوم یک قرارداد است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه من نمی خواهم از عقاید آقای قالیباف یا عملکرد شهرداری تهران دفاع کنم اضافه کرد: ممکن است ما با هم اختلاف نظر داشته باشیم اما اینکه تصور شودآقای قالیباف فرد تکنوکراتی است و وارد ائتلاف شده واقعیت ندارد.

وی گفت: عقاید قالیباف با ما متفاوت هست اما منحرف نیست.

در ادامه این نشست حداد عادل در پاسخ به سئوال یکی از دانشجویان درباره اینکه اگر یک نفر رئیس جمهور شود دو نفر دیگر سمتی در کابینه خواهند داشت گفت: ما به هم قولی نداده ایم اما تصمیم داریم به هم کمک کنیم ضمن اینکه بنده و آقای ولایتی احتیاجی به مطرح کردن این مسائل نداریم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر فردی غیر اصولگرا هم در چارچوب انقلاب اسلامی رئیس جمهور شود به وی هم کمک خواهیم کرد اظهار داشت: ما در دوران اصلاحات به خاتمی هم کمک می کردیم.

حداد عادل درباره تصمیم خود برای اداره کشور در صورت پیروزی در انتخابات افزود: من روش های کلی دارم که استفاده از نیروی متخصص ، متعهد و با تجربه از جمله این روش هاست. در صورت پیروزی در انتخابات حلقه استفاده از اطرافیان خود را بسته نخواهیم گذاشت.

وی با اشاره به اینکه در کار اقتصادی باید علمی عمل کنیم چرا که اقتصاد یک دانش است، گفت: روش غلط در اداره کشور این است که واقعیت های اقتصادی نادیده گرفته شده و اقتصاد را وارد کار سیاسی کنیم.

حداد عادل طرح موضوع ۵ برابر شدن یارانه ها را حرف غلطی دانست و ادامه داد: این حرف یعنی اقتصاد را وارد کوچه و بازار کنیم.

وی با اشاره به اینکه غیر از آل اسحاق و حسن سبحانی، هیچ آدم اقتصادی میان کاندیداها نداریم گفت: حسن سبحانی هم اقتصاددانی است با سلیقه های خودش.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای قطع وابستگی باید کشور به نحو مقتصدانه ای اداره شود تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی هنوز مفهوم خودش را نیافته است و اگر سبک زندگی عوض نشود اقتصاد مقاومتی تحقق نمی یابد.

حداد عادل با بیان اینکه من سرباز کوچک جبهه فرهنگی انقلابم و افتخارم این است که از نظر فرهنگی پیرو مقاوم معظم رهبری باشم، خاطرنشان کرد: می خواهم فرمایشات ایشان را درک و اجرا کنم؛ یکی از سرمایه های عمر خودم را خدمت در عرصه فرهنگی می دانم./مهر

Share