کوچکی نژاد:شوراها از حوادث شورای رشت ناراحت هستند

به گزارش دیارمیرزا رئیس شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان گفت: حوادث سخت شورای شهر رشت تمام شوراها را ناراحت کرده است. جبار کوچکی‌نژاد ظهر امروز در گردهمایی اعضای هیئت‌های نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان اظهار کرد: بیشتر اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات در دوره‌های گذشته حضور داشتند و در این‌باره […]

به گزارش دیارمیرزا رئیس شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان گفت: حوادث سخت شورای شهر رشت تمام شوراها را ناراحت کرده است.

جبار کوچکی‌نژاد ظهر امروز در گردهمایی اعضای هیئت‌های نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان اظهار کرد: بیشتر اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات در دوره‌های گذشته حضور داشتند و در این‌باره تجربه بسیار خوبی دارند.

وی از استقرار هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراها در فرمانداری‌ها خبر داد و افزود: انتخابات شهر و روستا توسط نمایندگان مجلس نظارت می‌شود.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برای نخستین بار در نظام جمهوری اسلامی ایران در خردادماه سال آینده به طور همزمان برگزار می‌شود، تصریح کرد: هماهنگی لازم باید بین هیئت‌های نظارت شوراها و شورای نگهبان انجام شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا را به طور مستقل اعلام کرد و گفت: هیئت‌های نظارت باید در تایید صلاحیت افراد دقت لازم را انجام دهند.

وی به حوادث سختی که در شورای شهر رشت به وجود آمده است، اشاره کرد و یادآور شد: تمام شوراها از وضعیت به وجود آمده ناراحت هستند و برای جلوگیری از این وضعیت باید در تایید صلاحیت افراد دقت بیشتری انجام شود.

*گرایش‌های جناحی در تایید صلاحیت افراد دخالت داده نشود

کوچکی‌نژاد خواستار عدم دخالت گرایش‌های جناحی و سیاسی افراد در تایید صلاحیت‌ها شد و اضافه کرد: در تایید صلاحیت افراد باید دقت بیشتری انجام شود تا حوادث بعدی اتفاق نیفتد.

رئیس شورای عالی نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان نظارت بر انتخابات را مطالبه مردم دانست و اظهار کرد: هیئت‌های نظارت باید با جرأت، شهامت و دقت تایید صلاحیت افراد را انجام دهند.

Share