کوچکی نژاد:افزایش ۲۰ درصدی بودجه جوابگوی تورم ۳۰ درصدی نیست

به گزارش دیارمیرزا نماینده مردم رشت در دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی،ابراز کرد:افزایش ۲۰ درصدی بودجه سال آینده تورم ۳۰ درصدی را جوابگو نیست و کسری بودجه نباید سبب نگرانی کارمندان و کارکنان شود. جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی سه شنبه در جریان حضور در شهرداری رشت،سیستم بودجه ای کل کشور در […]

به گزارش دیارمیرزا نماینده مردم رشت در دوره های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی،ابراز کرد:افزایش ۲۰ درصدی بودجه سال آینده تورم ۳۰ درصدی را جوابگو نیست و کسری بودجه نباید سبب نگرانی کارمندان و کارکنان شود.

جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی سه شنبه در جریان حضور در شهرداری رشت،سیستم بودجه ای کل کشور در سال ۹۲ را به شدت ا نقبا ضی دانست و اظهار کرد:بودجه سال آینده حدود ۷۳۰ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: نزدیک به ۵۴۰ هزار میلیارد تومان متعلق به شرکت های دولتی و حدود ۱۹۲ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی دولت است که ۲۵ هزار میلیارد تومان درآمدهای اختصاصی دستگاههاست و حدود ۱۶۶ هزار میلیارد تومان هم بودجه عمومی دولت جاری و عمرانی است.کوچکی ن‍ژاد1

این مسئول، ابراز کرد: ۳۷ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور در سال ۹۲ طبق پیشنهاد دولت و مابقی بودجه جاریست و بودجه جاری با توجه به این که ما افزایش بودجه خیلی محدود در بخش جاری داریم و از سوئی با توجه به وجود تورم و قانون خدمات کشوری حقوق ها باید افزایش پیدا بکند،این نگرانی وجود دارد که اینها با هم نخواند و عملآ کسری بودجه در بخش بودجه جاری دولت اعلام بشود.

کوچکی نژاد ارم ساداتی، اذعان داشت: ما باید در زمان بررسی بودجه سال آینده دقت بکنیم که مشکلاتی به این شکل به وجود نیاید و در بودجه سال ۹۲ نسبت به امسال رقمی افزایش پیدا کرده است ولی با توجه به وجود مشکلات در بخش دلار، این افزایش تورم را پوشش نمی دهد.

وی معتقد است هم اکنون ۳۰ درصد در کشور وجود دارد و حدود ۲۰ درصد بودجه سال ۹۲ نسبت به امسال افزایش پیدا کرده و در نتیجه به کسری دچار می شویم و باید تلاش کرد این کسری ها خود را طوری نشان ندهد که نگرانی برای کارکنان و کارمندان پیش بیاید.

Share