در مناظره کواکبیان و روانبخش چه گذشت؟

کواکبیان:همه اصلاح‌طلبان باید اصولگرا باشند/ روانبخش:احمدی‌نژاد شبیه اصلاح‌طلبان شده است

دیارمیرزا: کواکبیان شب گذشته در مناظره با حجت الاسلام روانبخش با موضوع «تعریف اصولگرایی و اصلاح طلبی و نقد آن» در دانشگاه آزاد نیشابور در تعریف اصلاح طلبی و اصولگرایی گفت: یک گفتمان اصولگرایی و یک جبهه اصولگرایان داریمشده است

به گزارش دیار میرزا :کواکبیان شب گذشته در مناظره با حجت الاسلام روانبخش با موضوع «تعریف اصولگرایی و اصلاح طلبی و نقد آن» در دانشگاه آزاد نیشابور در تعریف اصلاح طلبی و اصولگرایی گفت: یک گفتمان اصولگرایی و یک جبهه اصولگرایان داریم، اعتقاد من این است که از لحاظ اصولگرایی همه باید اصولگرا باشیم، اما اصلاح طلبی باید تابع اصولی باشد، کسی بدون تعیین یک مسیر نمی‌تواند حرکت کند.

283380_335

حجت الاسلام روانبخش نیز در بخشی از این مناظره با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان به دنبال فسادزدایی نبودند، گفت: آنها به دنبال فسادزایی بودند.

وی با اشاره به اینکه اصلاح طلبان در چارچوب چه اصلاحی می‌خواهند انجام دهند، بیان داشت: من با اصلاح دزدی سه هزار میلیاردی موافقم؛ یعنی وقتی می‌گوییم در چارچوب نظام کار اصلاحی کنیم یعنی دیگر سه هزار میلیارد اختلاس اتفاق نیفتد؛ رهبری از سال ۸۱ در بیانیه هشت ماده‌ای به دولت خاتمی که کروبی، رئیس مجلس بود، فرمودند «کاری کنید که فساد اقتصادی جمع شود» چقدر اصلاحات به این امر اهمیت داد؟ مجلس ششم، دولت هشتم و بخشی از دولت هفتم در اختیار احزاب مشارکت بود، چقدر با فساد اقتصادی مبارزه شد؟ تورم و گرانی چقدر تغییر کرد؟

دبیر سیاسی هفته نامه «پرتو سخن» با بیان اینکه مهمترین وعده ای که در مجلس ششم به مردم داده شد، انجام اصلاحات بود، افزود: مجلس ششم نتوانست خواسته های مردم را انجام دهد و باید قبول کرد در بسیاری از موارد، منافع برخی افراد خاص، کار دولت را تحت شعاع قرار داد که این موضوع باعث سردی افکار عمومی شد.

در ادامه محورهای سخنان مصطفی کواکبیان و قاسم روانبخش را در مناظره شب گذشته در دانشگاه آزاد نیشابور به گزارش نسیم ملاحظه می کنید:

کواکبیان:

*** از لحاظ کلی همه‌ اصلاح‌طلبان‌، باید اصولگرا باشند و اصلاح‌طلبی بدون اصول معنا ندارد و در عین حال اصولگرای واقعی هم نمی‌تواند اصلاح‌طلب نباشد. اصلاح‌طلبی از انقلاب شروع شد و اصل اساسی انقلاب است، در ذات اسلام اصلاح‌طلبی نهفته است و این جریان در چهارچوب قانون اساسی تعریف می‌شود.

***اصلاح‌طلبی هیچ وقت معنای براندازی ندارد، آنهایی که می‌گویند که اصلاح‌طلبان می‌خواهند ولایت فقیه را از بین ببرند می‌خواهند خط امام را نابود کنند، خط امام سکوت در برابر مشکلات را بر نمی‌تابد.

***معتقدم برخی‌ها به جای اینکه حکومت دینی را ترویج دهند، دین حکومتی را ترویج می‌دهند، هیچ اصلاح‌طلبی حاضر نیست منافع ملی را نادیده بگیرد و نمی‌تواند از درد و رنج مردم به راحتی عبور کند.

*** به سیاست خارجه دولت نهم و دهم انتقاد و اعتراض دارم ولی باید از منافع ملی دفاع کرد.

*** آنهایی که می‌گویند این انتخابات میخ آخر به تابوت اصلاح‌طلبی است کور خوانده‌اند، مردم نمی‌گذارند که اصلاح‌طلبی حذف شود.

*** هرکه هرچه بر ضد ولایت فقیه گفته است و خود را اصلاح‌طلب نامیده است، غلط کرده است.

*** من قبول ندارم که مشایی با احمدی نژاد فرق دارد زیرا تاکنون کدام حرف مشایی توسط احمدی‌نژاد رد شده است و همه اقدامات احمدی‌نژاد را نباید به پای اصولگرایان نوشت.

*** در خط اصلاح‌طلبی جدایی دین از سیاست معنا ندارد.

*** سروش هیچ وقت در جریان اصلاح‌طلبی نبوده است.

*** در اصلاح‌طلبی به دنبال انقلاب نبوده‌ایم و چهار چوب نظام را قبول و در جریان آن اصلاحات انجام خواهیم داشت.

*** من در زمان دولت خاتمی بر ضد آن هم صحبت کرده بودم اما اگر شما(خطاب به روانبخش) یک جمله در پرتوسخن بر ضد احمدی نژاد مطلبی نوشته‌اید بیاورید.

*** در مجلس هشتم بحث تحقیق و تفحص از حساب ذخیره ارزی را من مطرح کردم که الان اصولگرایان به یاد آورده‌اند.

*** دولت احمدی نژاد حرف رهبری را قبول ندارد می خواهید حرف مجلس را قبول داشته باشد.

*** چرا علیه کسی که می‌گوید مجلس در رأس امور نیست اعتراض نکردید.

*** جبهه پایداری با جریان انحرافی یکی است.

*** در دوره حضور در مجلس، یک ریال هم از مجلس حقوق نگرفته‌ام بلکه از دانشگاه حقوق دریافت کرده‌ام.

*** رئیس دفتر رئیس جمهور با نوشتن نامه برای اعطای وام به اختلاس‌گران از آنها پشتیبانی کرده است.

*** اگر می‌گوییم که خاتمی انرژی اتمی را تعلیق کرده است به رهبری توهین کرده‌ایم زیرا هیچ اقدامی بدون اجازه رهبری انجام نمی‌شود.

*** احمدی‌نژاد می‌گفت که تحریم‌ها ورق پاره‌ای بیش نیست ولی چرا الان همین ورق پاره‌ها خود شده است مشکل اصلی فشار اقتصادی.

*** من اعتقاد دارم که فقط ۴۰ درصد از مشکلات اقتصادی بخاطر تحریم‌ها است و مابقی بخاطر سوءمدیریت مسئولین است.

*** ما باید زمانی که منافع ملی اقتضا می‌کند و در موضع قدرت هستیم مذاکره کنیم و نه اکنون و البته این باید با اجازه رهبری باشد.

*** بخاطر عدم استقبال از احمدی‌نژاد در برزیل اگر رئیس جمهور شوم به این کشور نمی‌روم.

*** رهبر انقلاب فقط رهبر اصولگراها نیست بلکه رهبر همه حاکمیت و نظام است.

*** روزی خاتمی پرچم‌دار اصلاح‌طلبی بود و امروز دیگر نمی‌تواند ادامه دهد.

*** چرا جبهه پایداری در ۱۱ روز خانه‌نشینی احمدی‌نژاد بیانیه نداد؟ در حالی که من در مجلس فریاد بصیرت می‌زدم.

روانبخش:

*** اگر معنای اصلاح‌طلبی را آشتی دادن بدانیم، اصلاح‌طلب امروز می‌خواهد آمریکا و ایران را آشتی دهد، اصلاح‌طلبی امروز یعنی مبارزه تدریجی برای سرنگونی یک نظام در برابر انقلاب و یا کودتا.

*** برخی در خارج آقای کواکبیان را اسب ترووا می‌خوانند.

*** اصلاح‌طلبان نه تنها به دنبال فساد‌زدایی و اصلاح کردن امور نبوده‌اند بلکه به دنبال فساد زایی بوده اند.

*** چرا دولت و مجلس دوران اصلاحات به فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری توجه نکردند و ترتیب اثر ندادند، در مجلس اصلاحاتی ششم چرا به مشکلات معیشتی مردم توجه نشده بود، چرا اختلاس زمان هاشمی را فراموش کرده‌اید، چرا سران اصلاح طلب مانند محمد‌رضا خاتمی و کروبی از مفسدین اقتصادی پول گرفته‌اند و برای جلوگیری از اختلاس چه قانونی تصویب کرده‌اید؟ چرا به حقوق مادام‌العمر نمایندگان در مجلس هشتم اعتراض نکردید؟

*** در عمل چه چیزی را برای جلوگیری از اختلاس در دولت اصلاحات به تصویب نرسیده است.

*** نقد ما به احمدی‌نژاد هم این است که چرا او شبیه شما شده است.

*** اگر شما پای میز مذاکره با ۵+۱ بودید آیا پای انرژی اتمی می‌ایستادید یا مانند دولت خاتمی همه چیز را تعطیل می کردید؟

*** ملت ایران در ۲۲ بهمن گفتند که کسی را می خواهیم که در برابر دشمن سر خم نکند؟

*** پرهیز از اشراف‌گرایی شاخص اصلی اصولگرایی است.

*** خیلی‌ها که ادعای اصولگرایی دارند، اصولگرا نیستند برای همین جبهه پایداری بوجود آمده است.

*** ما از دولت برای مبارزه در انرژی اتمی حمایت میکنیم.

*** اگر می‌گویید رهبر انقلاب رهبر اصلاح طلبان است ، این را رسما اعلام کنید.

*** اصلاحات آمریکایی هیچ وقت رهبریش برعهده مقام معظم رهبری نبوده است.

*** هاشمی پدر بزرگ اصلاحات است.

*** جبهه پایداری در زمان خانه نشینی احمدی نژاد وجود نداشته است، جبهه پایداری برای مبارزه با جریان فتنه و انحراف بوجود آمده است.

Share