صبح پنج شنبه:

چهارمین همایش استانی ائمه جمعه با حضور استاندار

به گزارش دیار میرزا استاندار گیلان در همایش ائمه جمعه از به آب انداختن پیشرفته ترین ناوشکن جماران ۲ در دریای خزر خبرداد و گفت : ایران تنها کشوری است که در دریای خزر این ناوشکن را به آب می اندازد و این امر با حضور مسئولین کشوری در هفته جاری انجام می شود

به گزارش دیار میرزا در این جلسه که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت ، نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار املش و ائمه جمعه سراسر استان حضور داشتند .

مهندس کیهان هاشم نیا استاندار گیلان گفت : انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی را توأمان با هم برگزار می کنیم و راهبرد ما در انتخابات بعنوان مجری در روز انتخابات است .

وی افزود : در انتخابات پیش رو بیش از ۷ هزار نفر منتخب در بخش شوراهای اسلامی داریم و نزدیک به ۳۵ هزار نفر باید تعیین صلاحیت شوند که کار بزرگی را در پیش رو داریم .

وی بیانات ائمه جمعه  را در راستای روشن سازی عموم مردم  با اهمیت دانست و ابراز داشت : ائمه جمعه  با درایت لازم نسبت به آگاهی بخشی و بصیرت در میان مردم اقدام کنند و نقشه های دشمنان در انتخابات را برملا سازند .

 

استاندار گیلان گفت : تمرکز برمسئله چای و بیان کردن اینکه چای قابل مقایسه با دیگر محصولات کشاورزی نیست می تواند بسیاری از مشکلات این بخش را رفع کند .

وی افزود : بزودی با تأمین اعتبارات لازم به نیابت از کارخانه داران بزودی مطالبات چایکاران پرداخت می شود .

استاندار گیلان از به آب انداختن پیشرفته ترین ناوشکن جماران ۲ در دریای خزر خبرداد و گفت : ایران تنها کشوری است که در دریای خزر این ناوشکن را به آب می اندازد و این امر با حضور مسئولین کشوری در هفته جاری انجام می شود .

وی همچنین از افتتاح کارخانه سیمان سبز خزر در سیاهکل ، ذوب آهن شهر صنعتی رشت ، افتتاح ۳ کارخانه تولیدی فرآورده های فولادی در شهر صنعتی رشت ، افتتاح ۱۸ هزار مسکن مهر قابل بهره برداری و افتتاح اولین بندر بخش خصوصی در آستارا را نوید بخش توسعه اقتصادی استان ذکر کرد .

وی ادامه داد : در بخش ایجاد اشتغال رتبه ۳۱  کشور بودیم و با تلاش همگان به رتبه دوم کشوری رسیده ایم و در بخش کشاورزی نیز اعتبارات صددرصد جذب شده است و خواستار اعتبارات جدید شده ایم که تحول چشمگیری را در سال آینده در بخش کشاورزی شاهد خواهیم بود .

وی همچنین استفاده از ده هزار ناظر جهت نظارت برقیمت ها در ایام نوروزخبرداد و گفت : این ناظرین در طی ۱۰ روز گذشته ساماندهی شده اند ، آنان برقیمت ها نظارت و گرانفروشی ها را گزارش می کنند ، این کار بزرگی است که می تواند بسیاری از مشکلات این بخش را رفع کند .

 

در ادامه این جلسه آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت گفت : دشمنان در صدد آن هستند که بگویند اسلام نمی تواند جامعه را مدیریت کند و لذا ما باید از سطوح اول کشور و به همراه مردم و ائمه جمعه اسلام را عامل باشیم تا بتوانیم مدیریت والای اسلامی را در جهان امروز تثبیت کنیم .

وی افزود: ما ائمه جمعه باید به معنای واقعی مقید به اسلام و دین باشیم و با عملکرد صددرصد اسلامی مسایل و امورات جامعه را با کمک دیگر بخش ها مدیریت کنیم .

وی بیان کرد : تبیین حقایق دین از وظایف علمای دین است و پاسخ به بسیاری از مسائل جامعه باید داده بشود و باید پاسخی داده شود که اسلام می خواهد بیان کردن حقایق دین و عملی کردن احکام دین از وظایف روحانیون بشمار می رود .

آیت الله قربانی به مشارکت روحانیون در امورات عام المنفعه اشاره کرد و گفت : مدرسه ساختن ، تدریس علوم دینی ، بیمارستان ، مسجد ساختن ، ساختن خانه های عالم ، ساختن مدرسه علوم دینی می توانیم مشارکت داشته باشیم و و مردم وقتی ببینند که ما جلو افتاده ایم همکاری می کنند ما حرکت بکنیم برکت از خداوند متعال جاری می شود .

در ادامه این جلسه رهبری املشی نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت : دولت باید هماهنگ با مجلس باشد و مجلس نیز در تعامل با دولت حرکت کند و اینگونه بسیاری از مشکلات کشور رفع می شود .

وی همچنین در خصوص مطالبات چایکاران ، هدفمند کردن یارانه ها مطالبی را بیان کرد .

در ادامه این مراسم هریک از ائمه جمعه مطالبی در خصوص ، تقویت مشترک در امورات جاری کشور و استان ، مطالبات چایکاران ، مبانی وحدت در میان مردم و مسئولین ، برنامه ریزی در جهت حضور حداکثری مردم در انتخابات و مسایل جاری استان بیان کرده و تصمیمات لازم اتخاذ شد .

Share