همایش ملی «بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی در جنگ نرم» باحضور سراج در رودسر برگزار می شود

تاثیر شبکه‌های اجتماعی در جنگ نرم بررسی می‌شود همایش ملی «بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی در جنگ نرم» با حضور رضا سراج، کارشناس مسائل استراتژیک ۱۶ اسفندماه جاری در دانشگاه آزاد رودسر برگزار می‌شود. به گزارش دیار میرزا حجت الله تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در رشت، از همایش ملی بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی […]

تاثیر شبکه‌های اجتماعی در جنگ نرم بررسی می‌شود

همایش ملی «بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی در جنگ نرم» با حضور رضا سراج، کارشناس مسائل استراتژیک ۱۶ اسفندماه جاری در دانشگاه آزاد رودسر برگزار می‌شود.

به گزارش دیار میرزا حجت الله تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در رشت، از همایش ملی بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی در جنگ نرم با حضور رضا سراج در ۱۶ اسفندماه جاری در دانشگاه آزاد رودسر خبر داد و تصریح کرد: جنگ نرم یکی از هجمه‌های دشمن در حوزه فرهنگی است که باید برای آگاه کردن مردم به ویژه جوانان در این زمینه تلاش کرد.

وی افزود: این همایش ملی نخستین همایشی است که در سطح استان و به ریاست مجید عاشوری، رئیس دانشگاه آزاد رودسر و املش برگزار می‌شود.index

دبیر همایش ملی بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی در جنگ نرم برگزاری این همایش را در راستای چهار محور عنوان کرد و بین داشت: جنگ نرم، مفاهیم و تعاریف شامل بررسی اندیشه‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری در جنگ نرم، اصول و نظریه‌های جنگ نرم و نقش اقتصاد مقاومتی در مقابله با آن محور نخست همایش مذکور است.

تقوی محور دوم را شبکه‌های اجتماعی و جنگ نرم شامل راهبرد، راهکارها و نقش شبکه‌های اجتماعی و عوامل موثر در جذب جوانان در شبکه‌های اجتماعی، نقش ایمان و باورهای دینی و ملی، نقش خانواده و حجاب و عفاف و نخبگان در مقابله با جنگ نرم ذکر کرد.

وی محور سوم همایش مذکور را جنگ نرم و رسانه شامل روش‌های تاثیرگذاری جنگ نرم در رسانه‌های عمومی، جایگاه رسانه و کاهش آسیب‌های جنگ نرم بیان کرد.

دبیر همایش ملی بررسی تاثیر شبکه‌های اجتماعی در جنگ نرم ادامه داد: اساتید به عنوان افسران مقابله با جنگ نرم در فضای مجازی، روش‌های تاثیرگذاری جنگ نرم در دانشگاه، جایگاه تشکل‌های اسلامی- دانشجویی، جایگاه دغدغه‌های اجتماعی و نقش دانشگاهیان در مقابله با جنگ نرم را محور چهارم همایش مذکور برشمرد.

تقوی با تصریح بر اینکه تا کنون ۱۸۰ مقاله در راستای این چهار محور به دانشگاه ارسال شده که ۳۰ مقاله مربوط به اساتید است، گفت: شش مقاله برتر در روز همایش قرائت می‌شود که دو مقاله مربوط به دانشجویان و چهار مقاله مربوط به اساتید است.

لازم به ذکر است، در این همایش رضا سراج، رئیس اسبق سازمان بسیج دانشجویی کشور و کارشناس مسائل جنگ نرم در سالن شهید آوینی اداره ارشاد رودسر سخنرانی می کنند.

Share