مصطفي پورمحمدي:

هاشمی و خاتمی کاندیدا نمی شوند/ دنبال پیرمردها نباشید؛جوان‌هایی مثل من هستند

دیار میرزا: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه چشم انداز خوبی از مبارزه با فساد نداریم گفت: سازوکارهایی که بستر و ریل گذاری این امر را انجام می دهند ناقص است و تکه انحرافی دارد، در سیستم نظارتی باید وارد فازهای اجرایی شویم.

به گزارش دیارمیرزا:‌حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور شنبه شب در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر اینکه تقوا برای مدیران و فعالان سیاسی بغیر از تقوای عام است، گفت: تقوی عمومی جامعه نظم و برنامه و تقوای حاکمیت پاسخگویی است. تقوای کارگزاران شفافیت و تقوای سیاسیون موقعیت شناسی و میدان ندادن به دشمن است. این تقوا اگر شکل بگیرد، نقشه دشمن برای ما کارساز نخواهد بود.

 پورمحمدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری چندین سال شعار اقتصادی را مطرح کردند، اما امسال فرمول هایی را به آن وارد کردند، افزود: ما در فضای داخلی و خارجی شرایط ویژه ای داریم.
 281083_850
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه متاسفانه مساله فساد اقتصادی برای نظام اسلامی که با شعارهای انسان مداری و اخلاق گرایی همراه است زاویه زیادی دارد، ادامه داد: فساد یک چالش جدی و از گذشته نیز مورد توجه بوده است. قانون ارتقاء سلامت اداری، قانون جامعی است که مصادیقی را شامل می شود.
پورمحمدی با بیان اینکه تا نظام مالی و حدود و ثغور آن مشخص نشود نمی توان جلوی تخلفات مالی را گرفت افزود: تا سیستم درون بانکی سرمایه گذاری ها و چرخه پول و وضع آنها مشخص نشود باز هم نمی توان کاری از پیش برد.
وی تصریح کرد: اگر زیر ساخت ها درست نشود حتی با این قوانین قوی کاری از پیش نخواهیم برد. زمانی که سیستم سازو کار مناسب را طراحی نکرده مجاری کنترل اداری نیز به خوبی عمل نمی کند.
به گزارش مهر، رئیس سازمان بازرسی کل کشور  با بیان اینکه چشم انداز خوبی از مبارزه با فساد نداریم گفت: سازوکارهایی که بستر  و ریل گذاری این امر را انجام می دهند ناقص هستند و تکه انحرافی دارند. در سیستم نظارتی باید وارد فازهای اجرایی شویم.
پورمحمدی افزود: در چند سال اخیر تلاش های بسیاری برای ارتقاء نظام نظارتی کشور انجام داده ایم اما در مجموع کاستی های زیادی در این حوزه داریم که نیازمند هم افزایی است.
در ادامه این نشست رئیس سازمان بازرسی کل کشور به سئوالات حاضران در جلسه پاسخ گفت.
پورمحمدی در پاسخ به سئوالی در خصوص کاندیداتوری  خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ گفت: بنده در این مسیر قرار گرفته ام اما به دلیل عضویت در جامعه روحانیت باید خود را با جامعه روحانیت مبارز هماهنگ کنم .** موتلفه سه گزینه را از میان کاندیداهای خود معرفی کرده است

وی در پاسخ به این سئوال که آیا شما از گزینه های حزب موتلفه هستید و چرا آل اسحاق به عنوان یکی از گزینه های موتلفه معرفی شده است گفت: تا آنجا که من اطلاع دارم موتلفه سه گزینه را از میان کاندیداهای خود معرفی کرده است.** اعلام کاندیداتوری قطعی نکرده ام

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سئوال که آیا برای پیوستن شما به ائتلاف سه گانه رایزنی هایی شده است خاطرنشان کرد: صحبت هایی در این زمینه انجام شده اما من اعلام کاندیداتوری قطعی نکرده ام و با سازوکار جامعه روحانیت این عملیات را انجام می دهم.
پورمحمدی در پاسخ به این سئوال که محور اصلی شما برای قوه مجریه چیست، گفت:  این سخنان را زمانی که من رسما موضع خود را  اعلام کردم بازگو می کنم البته این موضوع قابل پرداختن است.
** رئیس جمهور باید طبق قانون عمل کند/ادعای طلب برنامه ، طلب انحراف از قانون است
وی اضافه کرد: مشکلات را کم و بیش می دانیم اما از طرفی ارائه برنامه درست است و فکر می کنم در ارائه برنامه آنقدر پیچیدگی نداریم. شخصی که رئیس جمهور می شود باید طبق قانون عمل کند نه راه خود را برود.
وی تاکید کرد: ادعای طلب برنامه ، طلب انحراف از قانون است . رئیس جمهور مامور آنچه که تعیین شده است می باشد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: مدیر اجرایی باید ملتزم به برنامه و قادر به اجرای آن باشد. همچنین جمع گرایی، تخصص گرایی و مشورت پذیری از ویژگی های مدیر اجرایی است.
پورمحمدی تاکید کرد: با ساختن مسکن مهر بیشترین منابع مالی را صرف آن می کنیم . با گسیل کردن بخش بزرگی از تجهیزات با اشکالات مبنایی در ساخت و سازها  روبرو می شویم. نظام مدیریتی باید به حداقل تفکر کارشناسی پایبند باشد.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که گرایش ها و هیجانات سیاسی  بر تفکرات کارشناسی غلبه پیدا می کند با وضعیت کنونی مواجه می شویم.
** سابقه همه مورد تخریب است/کاندیدهای کنونی جزو پیرسربازان هستند
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این سئوال که آیا سابقه شما در وزارت اطلاعات موجب تخریب چهره شما در ریاست جمهوری نمی شود گفت: سابقه همه مورد تخریب است. سلامت و ظرفیت یابی کار در حوزه های سخت افتخار است و باید به آن مدال دهند. اگر بنا بر تخریب است در هر سمتی می شود. باید فهم و ظرفیت اجتماعی را بالا ببریم. کاندیدهای کنونی جزو پیرسربازان هستند و عرق ملی آنها بیش از دیگران است.** مشغول طراحی سازوکار مناسب هستیم

پورمحمدی در خصوص برنامه های انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز گفت: مشغول طراحی سازوکار مناسب هستیم اگر کاندیدهای اصولگرا حاضر باشند یک ائتلاف شکل می گیرد و اگر رقبا جدی نبودند الزام به ائتلاف هم نخواهد بود و هر کس که توان رای آوری دارد.
وی در پاسخ به این سئوال که سازمان بازرسی در مقابل فساد محافظه کار شده است تصریح کرد: نه، محافظه کار نشده ایم ولی جنگ و دعوا را صلاح نمی دانیم. اگر آنچه را که در مجلس گذشت تحلیل کنیم می بینیم مجلس تا مرزی می آید و زمانی از مرز عبور کرد به تنازع کشیده شد.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: خیلی وقت ها اعلام نمی کنیم چرا که منجر به تنازع و بحث سیاسی می شود که سودی هم ندارد.
پورمحمدی با بیان اینکه من در این دولت بوده ام و به من برچسب سیاسی می زنند گفت: خیلی وقت ها اعلام نمی کنیم.
وی در خصوص وضعیت سرپرستی مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی گفت: وقتی مجلس و دیوان عدالت اداری رسما اعلام کرده اند که این امر خلاف است ما باید به عنوان مامور قانون پیگیری کنیم و روال طبیعی آن را طی می کنیم و در نهایت به دادگاه معرفی می کنیم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به سئوالی مبنی بر کاندیداتوری رحیم مشایی و تایید صلاحیت او توسط شورای نگهبان تصریح کرد: باید دید شورای نگهبان چه تصمیمی در خصوص تایید یا رد صلاحیت ایشان می گیرد. بعضی سوژه ها رد و قبول آنها در هر دو حالت شادی آور و ملال آور است.
پورمحمدی تاکید کرد: من مزاجم باز است. از رقبای متنوع نگران نیستیم. انقلاب تحمل ما را بالا برده. بنابراین باید ظرفیت خود را بالا ببریم.
وی در خصوص اظهارات عسگراولادی تصریح کرد: روش او را می پسندم. باید مجال چنین گفتگوهایی را در فضای آرام تکثیر کنیم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی کل کشور را با وجود مانع تراشی ها و مشکلات ایجاد شده از موفق ترین سازمانها می دانم.هاشمی و خاتمی کاندیدا نمی شوند/ دنبال پیرمردها نباشید؛جوان‌هایی مثل من هستند

پور محمدی همچنین در این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پس در انتخابات پیش رو رغیب جدی از جریان اصلاحات در برابر کاندیداهای اصولگرایی وجود ندارد؟، تصریح کرد: مگر فقط هاشمی و خاتمی رغیب ما هستند ما نباید دنبال شخصیت های تکراری باشیم هرکس که دوره ریاست جمهوری‌اش تمام شد، طبق نظام گردش مدیریتی مدرن امروز دنیا باید کنار برود و تکرار نشود و من نیز مدافع سرسخت این تئوری هستم.

پورمحمدی خطاب به خبرنگاران ادامه داد: شما دنبال چهره های جدید باشید نه قدیمی؛ چراکه جوان‌هایی همچون من هستند و دنبال پیرمردها نباشید.

Share