حمید رسایی در همایش بصیرت شهدایی در رشت:

هاشمی رفسنجانی برای ریاست جمهوری کاندیدا خواهد شد.

دیارمیرزا:مهدی هاشمی ۱۳ عنوان اتهام داد منجمله جاسوسی و اخلال در نظام اقتصادی. ودر حالیکه تحقیقات درباره وی به پایان نرسیده بود با فشار هاشمی آزاد شد./من حتی به آقای حداد عادل گفتم ائتلاف شما با کسی که در ایام فتنه خوب عمل نکرده صحیح نیست.

به گزارش دیارمیرزا حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مسجد صاحب الزمان محله شهید رجایی به سخنرانی پرداخت. این برنامه که (پنجشنبه) با عنوان بصیرت شهدایی برگزار گردید ،ابتدا کربلایی نیک بین به مداحب پرداخت و سپس کلیپی با موضوع اختلاف قوا پخش گردید. رسایی در ابتدا به تعریف مفهوم بصیرت پرداخت و بیان داشت:بصیرت مفهوم عمیقی است و وقتی بصیرت شهدایی مطرح می شود کار مشکل تر هم می شود.رسایی با اشاره به سفرهای تبلیغی خود به پاکستان و فیلیپین و لبنان و… گفت: انقلاب اسلامی حتی در فیلیپین و پاکستان و کشورهای دیگر طرفداران زیادی دارد و حتی برای برخی شهیدان ایران مانند شهید همت در پاکستان بزرگداشت می گیرند.وی در مورد ریزشها و رویشهای انقلاب اشاره به آیه ای از قرآن نمود: “یا ایها الذین امنوا من یرتد منکم عن دینه فسوف یأتى الله بقوم یحبهم و یحبونه أذله على المؤمنین أعزه على الکافرین یجاهدون فى سبیل الله و لا یخافون لومه لائم ذلک فضل الله یؤتیه من یشاء و الله واسع علیم“91

این آیه می فرماید اهل ایمان که عمل صالح انجام داده اند نیز ممکن است سقوط نمایند ، چرا که در تاریخ اسلام بسیار از اهل ایمان داشتیم که مرتد شده و از اسلام روی برگرداندند.انقلابهای صحیح از انقلاب پیامبر گرفته تا انقلاب اسلامی همواره هم ریزش داشته اند و هم رویش. البته این امر نسبی است و اگر کسی یک اشتباه کرد نباید سریع او را نشانه رفت.

خداوند درباره رویشها ۴صفت را بر می شمرد:

۱- خداوند آنها را دوست دارد و آنها نیز خدا را دوست دارد.

۲- در برابر مومنین ذلیل و در برابر کفار عزتمندند.

۳-اهل جهادند.

۴-ملامت ، ملامت کنندگان بر آنها تاثیر ندارند (جنگ روانی دشمن بر آنها تاثیر ندارد).

در واقع اگر کسی ای خصوصیات را داشته باشد بصیرت شهدایی دارد.حضرت آقا وقتی در برابر تابوت شهید صیاد قرار می گیرد زانو زده و بر تابوت شهید بوسه می زند این همان تواضع در برابر مومنان است. ولی در مقابل در زمان طلبگی برای رفتن به جبهه پیش آقای منتظری رفتیم ما را از رفتن به خط مقدم نهی می نمود و می گفت : ما طلبه کم داریم.

شهدا در محله و شهر و بین دوستان و آشنایان مورد ملامت بودند اما نهراسیدند و عزتمند شدند. در ادامه جلسات رسایی به سوالات حضار پاسخ داد.

سوال: آیا حلقه انحراف در دولت بدنبال مذاکره با آمریکاست؟

رسایی:جریانی در دولت معتقد است اگر ما پای میز مذاکره با آمریکا بنشینیم در این دولت بهتر است. البته در همه دولتها این مسئله مطرح شده است اما آمریکا فقط می خواهد ما پای میز مذاکره بنشینیم و این یعنی کوتاه آمدن و عقب نشینی کردن. حال فرق نمی کند که ما کاملاً دید اطاعت از آمریکا داشته باشیم یا دید ضد آمریکایی و استکباری . اگر پای میز مذاکره بنشینیم در واقع از آنجا که جمهوری اسلامی ایران بیش از سه دهه مقابل آمریکا ایستاده و الگو شده است ، آنها تبلیغ خواهند نمود ایران هم که این همه استقامت نمود مجبور شد پای میز مذاکره بنشیند.

سوال: منظور از فتنه بزرگتری که در راه است و مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند، چیست؟

رسایی: با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب که فرمودند: “مسئولان بویژه سران سه قوه باید با وظیفه شناسی و درک شرایط حساس کنونی، از هرگونه کشاندن اختلافها به میان مردم خودداری کنند و بدانند از امروز تا روز انتخابات، هر کسی که بخواهد از احساسات مردم در جهت اختلافات استفاده کند، قطعاً به کشور خیانت کرده است” دشمن فتنه آینده را اختلاف بین مسئولین طراحی نموده است.

سوال: کاندیدای جبهه پایداری کیست و نظرتان در رابطه با ائتلاف ۲+۱ چیست؟

رسایی: جبهه پایداری هنوز به جمع بندی نهایی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری نرسیده است. ائتلاف ۲+۱ نیز مشخص نیست که جواب بدهد و اینکه در آینده دچار اختلاف شوند یا نه نیز معلوم نیست. من حتی به آقای حداد عادل گفتم ائتلاف شما با کسی که در ایام فتنه خوب عمل نکرده صحیح نیست.

بعضی از اعضای این ائتلاف که حتی ۸سال است ستاد انتخاباتی خود را تعطیل نکرده اند ، باز هم اذعان دارند که برای رسیدن به قدرت تلاش نمی کنند. امام راحل به سید احمد آقا فرموده بودند: حتی با نیت خدمت به مردم در کسب مقام تلاش نکن.

سوال: افشاگری شما در مورد مهدی هاشمی در مجلس به کجا رسید؟

رسایی: مهدی هاشمی ۱۳ عنوان اتهام داد منجمله جاسوسی و اخلال در نظام اقتصادی. ودر حالیکه تحقیقات درباره وی به پایان نرسیده بود با فشار هاشمی آزاد شد.

سوال: شورای نگهبان صلاحیت مشایی را تأیید می کند؟

رسایی: البته من از نظر شورای نگهبان اطلاعی ندارم اما بعید است این شورا چنین اشتباهی را انجام دهد.

سوال:آیا هاشمی کاندیدای ریاست جمهوری می شود؟

رسایی:بر اساس اخبار رسیده هاشمی برای ریاست جمهوری کاندیدا خواهد شد. برنامه اصلاحات این است که تا زمان انتخابات ، تبلیغات در مورد خاتمی صورت بگیرد ولی در زمان ثبت نام هاشمی وارد صحنه شود. برگرداندن مهدی هاشمی که در اروپا نیز متهم بود به همین دلیل بود.

سوال :اختلاف بین دلت و مجلس را چگونه ارزیابی می کنید؟

رسایی: واقعاً بعضی اوقات مجلس مقصر است و بعضی  اوقات دولت. البته بعضی از نمایندگان به دنبال نکته ای هستند تا بوسیله آن دولت را زیر سوال  ببرند.

سوال: منشأ انحراف در دولت چیست؟

رسایی: در اوایل انقلاب شهید رجایی پشت سر کشمیری نماز می خواند و همان کشمیری در دفتر نخست وزیری بمب گذاری نمود و شهید رجایی را به شهادت رساند، کشمیری دبیر شورای امنیت ملی بود.دولت نهم که سال ۸۴ شروع شد ، سال ۸۵ آیه الله مصباح فرمودند: مشایی آبروی دولت را می برد ، بروید با صحبت و مذاکره نگذارید این اتفاق بیافتد. اما متأسفانه با تمام صحبتهایی که با آقای احمدی نژاد شد ایشان قائل به چنین چیزی نبودند.

سوال: چرا از شعار “زنده باد بهار” رییس جمهور انتقاد می شود؟

رسایی: از رییس جمهور سوال شد منظور شما از زنده باد بهار چیست؟ و ایشان پاسخ دادند منظور ما امام زمان است به آقای احمدی نژاد گفته شد خوب چرا نمی گویید زنده باد امام زمان . ولی ایشان پاسخی ندادند. پس به این نتیجه می رسیم که این شعار معنا دار است./۸دی

Share