نماینگان موافق طرح محدودیت خبرنگاران

ای خبرنگاران بدانید با چه کسانی طرف هستید! این چه فضایی است که در مجلس به وجود آمده است که امضاکنندگان طرح، مخالف آن صحبت می کنند. براساس تبصره یک ماده یک این طرح، تصویربرداری اعم از فیلم و عکس از جلسات مجلس فقط در یک ساعت شروع جلسات علنی مجاز بوده و در موارد […]

ای خبرنگاران بدانید با چه کسانی طرف هستید! این چه فضایی است که در مجلس به وجود آمده است که امضاکنندگان طرح، مخالف آن صحبت می کنند.
براساس تبصره یک ماده یک این طرح، تصویربرداری اعم از فیلم و عکس از جلسات مجلس فقط در یک ساعت شروع جلسات علنی مجاز بوده و در موارد خاص با تشخیص رئیس جلسه این مدت قابل افزایش است.

به گزارش دیارمیرزا  به نقل از تابناک، تصویربرداران صدا و سیما و مجلس شورای اسلامی از این حکم مستثنی هستند. ازآنجایی که هدف اصلی این ماده محدودکردن حضور عکاسان در صحن علنی با مخالفت سایر نمایندگان نیز مواجه شد. البته کلیات این طرح موافقت و مخالفت‌های جدی نیز داشت.

ولی نقطه جالب که در این بین دیده می،شود اسامی برخی از نماینگان که از مضا کنندگان طرح نیز هستند ولی در صحن علنی مخالف این طرح صحبت مکنند است، نکته ای که امروز مهدی کوچک زاده مخالف اصلی این طرح نیز امروز به آن اشاره کرد و گفت:در تبصره طرح ارائه شده برای اصلاح آیین نامه داخلی مجلس درخصوص فعالیت عکاسان در مجلس تعدادی از دوستان امضا کرده اند اما اکنون آقای بائوج لاهوتی که از امضاکنندگان آن است، به عنوان مخالف نیز صحبت می کند.

نماینده مردم تهران افزود: من به عنوان متهم اصلی این طرح معرفی شده ام اما آقایان قادری و ندیمی که از امضاکنندگان این طرح هستند علیه آن مصاحبه می کنند.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: ای خبرنگاران بدانید با چه کسانی طرف هستید! این چه فضایی است که در مجلس به وجود آمده است که امضاکنندگان طرح، مخالف آن صحبت می کنند.

 

                                                   حضور عکاسان و فیلمبرداران در مجلس تداوم می‌یابد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس پس از بحث و مذاکره چند ساعته پیرامون ماده یک این طرح که حضور تصویربرداران و عکاسان رسانه‌ها را محدود می‌کرد، در نهایت به این نتیجه رسیدند که تصویربرداران و عکاسان رسانه‌ها طبق روال جاری در مجلس حضور یابند.

بر اساس پیشنهاد کمیسیون تدوین آیین‌نامه قرار بود تصویربرداران و عکاسان رسانه‌ها به جز تصویربرداران و عکاسان صداوسیما و خانه ملت، فقط یک ساعت اول آغاز جلسه علنی مجلس اجازه داشته باشند در صحن علنی مجلس حضور یابند اما پس از ارائه پیشنهادات موافق نمایندگان مبنی بر تداوم حضور عکاسان و فیلمبرداران مجلس در نهایت به این نتیجه رسید که فیلمبرداران و عکاسان رسانه‌ها طبق روال جاری در مجلس حضور یافته وبه تهیه فیلم و عکس بپردازند.

بر اساس مصوبه مجلس، تصویربرداری اعم از فیلم و عکس از جلسات مجلس تداوم خواهد یافت.

از ۲۱۷ نماینده حاضر در جلسه، ۱۱۸ رای موافق، ۴۵ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع، اصل ماده یک طرح اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس از این طرح حذف شد.

به این ترتیب عکاسان و فیلمبرداران طبق روال فعلی در مجلس حضور خواهند یافت

Share