نماینده لنگرود: بندر چمخاله با ظرفیت دو میلیون تن احداث می‌شود

   به گزارش دیار میرزا : مهرداد لاهوتی بعد از ظهر امروز در جمع مردم و مسئولان این شهرستان، اظهار کرد: در لنگرود پروژه‌های زیادی از جمله کنارگذر در حال اجراست. وی افزود: زمین این کنار گذر با غرامت ۴۰ میلیون تومان خریداری و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است که مسیر نخست آن از لیلا کوه به کومله در […]

 

 به گزارش دیار میرزا : مهرداد لاهوتی بعد از ظهر امروز در جمع مردم و مسئولان این شهرستان، اظهار کرد: در لنگرود پروژه‌های زیادی از جمله کنارگذر در حال اجراست.

وی افزود: زمین این کنار گذر با غرامت ۴۰ میلیون تومان خریداری و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث آن هزینه شده است که مسیر نخست آن از لیلا کوه به کومله در حال آسفالت است و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

resized_274833_504

نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به احداث جاده جدید چمخاله به رودسر، تصریح کرد: این جاده راه اصلی آستارا به ساری است و با احداث آن از نظر اقتصادی تحول عظیمی در منطقه اتفاق می‌افتد.

وی ساخت دو هزار و ۴۰ واحدی مسکن مهر در بهترین نقطه شهر را از دیگر اقدام‌های لنگرود عنوان کرد و گفت: فضای این پروژه در مقایسه با شهرستان‌های همجوار بسیار چشمگیر است.

لاهوتی درباره پروژه فاضلاب لنگرود خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده این پروژه در حال اجراست و فاضلاب شهری را از آب‌های آلوده جدا می‌کند و اکنون نیز لوله‌گذاری آن در سطح شهر لنگرود در حال انجام بوده و احداث تصفیه‌خانه نیز آغاز شده است.

وی افزود: شورای شهر و شهرداری لنگرود باید همت خود را به‌کار گیرند تا مردم در اجرای این پروژه‌ها کمتر آسیب ببینند.

این مسئول با بیان اینکه لنگرود شهر دانشگاهی است، تصریح کرد: ساختمان جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود و نیز ساختمان جدید پیام نور و دانشگاه الغدیر این شهرستان به بهره‌برداری رسیده و دانشگاه غیر انتفاعی دیگری نیز در لنگرود در حال احداث است.

وی به وضعیت ساخت بندر چمخاله اشاره کرد و یادآور شد: بندر چمخاله شهید دهگان است که در زمان وی قرار بود ساخته شود اما رها شد و با پیگیری‌های انجام گرفته مجوز احداث این بندر با ظرفیت دو میلیون تن با اعتبار بالای ۱۰۰ میلیارد تومان گرفته شده است.

لاهوتی افزود: مشکلات حقوقی پیش آمده در احداث این بندر با رای دیوان عدالت اداری برطرف شده و به‌زودی عملیات احداث آن آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش گردشگری شهرستان لنگرود در حال سرمایه‌گذاری است، خاطرنشان کرد: در مصوبات هیئت دولت پنج مجتمع بین راهی در گیلان به تصویب رسیده بود که یک مجتمع بین‌راهی سهم لنگرود است و زمین آن خریداری شده و به‌زودی با امکاناتی مانند هتل و خدمات دیگر احداث می‌شود.

 

Share