نماینده مردم لنگرود : درآمد گردشگری ایران یک‌ میلیارد دلار است

به گزارش دیار میزرا به نقل از  خبرگزاری فارس از لنگرود، مهرداد لاهوتی در مراسم افتتاح نخستین هتل پنج ستاره گیلان در این شهرستان با بیان اینکه تمام تهدیدها و تحریم‌های دشمنان علیه ایران تبدیل به فرصت شده است، اظهار کرد: افزایش قیمت دلار اگرچه در کوتاه‌مدت یک تحریم قلمداد می‌شود اما در بلند‌مدت فرصت بزرگی است و نگاه را […]

به گزارش دیار میزرا به نقل از  خبرگزاری فارس از لنگرود، مهرداد لاهوتی در مراسم افتتاح نخستین هتل پنج ستاره گیلان در این شهرستان با بیان اینکه تمام تهدیدها و تحریم‌های دشمنان علیه ایران تبدیل به فرصت شده است، اظهار کرد: افزایش قیمت دلار اگرچه در کوتاه‌مدت یک تحریم قلمداد می‌شود اما در بلند‌مدت فرصت بزرگی است و نگاه را نسبت به واردات و صادرات تغییر می‌دهد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد نرخ ارز سبب افزایش نگاه به صادرات می‌شود، تصریح کرد: باید نگاه نسبت به واردات گردشگری را نیز افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری سومین اقتصاد دنیا را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد: به تدریج صنعت گردشگری جایگاه خود را با صنعت نفت و خودروسازی عوض می‌کند.خبرگزاری فارس: درآمد گردشگری ایران یک‌ میلیارد دلار است

لاهوتی افزود: ایران در افق ۱۴۰۴ با داشتن استعدادهای گردشگری جزو ۱۰ کشور برتر دنیا و از نظر تنوع جانوری و گیاهی جزو پنج کشور برتر دنیا دیده شده است.

به گفته وی، در افق ۱۴۰۴ در صنعت گردشگری ۲۰ میلیارد دلار در نظر گرفته شده که با داشتن چنین رتبه‌ای باید افزایش یابد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه کشور ترکیه که در ردیف ۳۷ جاذبه‌های گردشگری دنیاست ۲۶ میلیارد دلار و مالزی ۱۹.۵ میلیارد دلار درآمد گردشگری دارند؛ در حالی که ایران تنها یک‌ میلیارد دلار درآمد گردشگری دارد.

وی با تصریح بر اینکه باید شرایط گردشگری در کشور سهل و آسان شود، خاطرنشان کرد: امروزه بسیاری از کشورها دیگر از روادید برای کنترل امنیتی استفاده نمی‌کنند زیرا ضریب‌های امنیتی در کشورها به قدری بالا رفته است که حذف روادید کمک بزرگی به صنعت گردشگری آنها می‌کند.

لاهوتی افزایش گردشگری را سبب انتقال فرهنگ دانست و گفت: این نگاه که با آمدن گردشگر فرهنگ ما آسیب می‌بیند اشتباه است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری لنگرود یادآور شد: نخستین هتل پنج ستاره گیلان جزو ظرفیت‌های بزرگ شهرستان لنگرود و استان است.

این مسئول، مجتمع خانه کارگر را از جمله ظرفیت‌های لنگرود برشمرد و تصریح کرد: از ۱۱۰ واحد این مجتمع تاکنون ۲۰۰ واحد آن به بهره‌برداری رسیده است و تا تابستان سال آینده این میزان به ۳۳۰ واحد اقامتی می‌رسد.

Share