نماینده رودبار: مسئولان باید خجالت بکشندکه وضعیت معیشتی مردم اینگونه است

به گزارش دیار میرزا عطاءاله حکیمی در گفتگویی متفاوت و اختصاصی با خبرنگار زیتون خبر، به تشریح فعالیت های اجتماعی و سیاسی خود از دوران جوانی تا به امروز اشاره کرد. مرحوم پدرم جزو پیشتازان برنامه های انقلابی بود وی اظهار داشت: متولد روستای سیبن خورگام هستم و زندگی در لوشان و معدن سنگرود را […]

به گزارش دیار میرزا عطاءاله حکیمی در گفتگویی متفاوت و اختصاصی با خبرنگار زیتون خبر، به تشریح فعالیت های اجتماعی و سیاسی خود از دوران جوانی تا به امروز اشاره کرد.

مرحوم پدرم جزو پیشتازان برنامه های انقلابی بود

وی اظهار داشت: متولد روستای سیبن خورگام هستم و زندگی در لوشان و معدن سنگرود را نیز در دوران زندگی تجربه کرده ام. اوایل تحصیلم در مقطع دبیرستان با شروع تظاهرات علیه رژیم پهلوی همراه بود. پدرم به همراه خانواده در جریانات انقلاب ورود کرد و به همین دلیل چندین مرتبه توسط ساواک دستگیر شد.

حکیمی ابراز نمود: از آن موقع با حضرت امام و اهدافش آشنا شدم و این آشنایی مرا شیفته امام و ارزشهای انقلاب نمود. علاوه بر آن چون در خانواده ای مذهبی بودیم این انگیزه در ما بوجود آمد که سمت آرمانهای امام و انقلاب گرایش پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: زمانی که ساکن معدن سنگرود بودیم همزمان با رشت، علیه رژیم طاغوت راهپیمایی می کردیم، از پیشتازان راهپیمایی ها مرحوم پدرم بود به همین دلیل بنده هم به تبع در جریانات انقلاب نقش آفرین بودم.

توسط مامورین وابسته به رژیم دستگیر شدم

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، با ذکر خاطره ای از دوران مبارزاتی خود علیه رژیم طاغوت می گوید: در معدن سنگرود یک میدانی وجود داشت که اطراف آن اصول ۱۴ گانه شاه را نصب کرده بودند، چند ماه مانده به پیروزی انقلاب بنده چندین نفر را جمع کردم و این تابلو ها را شکستیم که همین عمل منجر به دستگیری ما توسط مامورین وابسته به رژیم سابق شد.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب نیز به عضویت بسیج و سپاه پاسداران رودبار در آمدیم و در جنگ تحمیلی حضور داشتیم.

حکیمی اذعان نمود: چون معتقد بودم که فرد هرچه قدر باسوادتر باشد بیشتر می تواند خدمت کند، ادامه تحصیل دادم و پس از تحصیل وارد ساختار اداری دولت شدم و پیگیری مسائل اصلی نظام، کشور، استان و شهرستان همیشه مد نظرم بود.13901207000140_PhotoA

به ریاست و مسئولیت به پست فکر نمی کنم

وی با بیان اینکه، به ریاست و مسئولیت به پست فکر نمی کنم، ابراز داشت: این امر به اعتقاد خانوادگی من برمی گردد. معتقدم مقطعی از زمان را در این دنیا مسافریم و هدف اصلی مان همانی است قرآن کریم آن را بیان نموده است، برای اینکه به این هدف برسیم مقطعی را در این دنیا زندگی می کنیم تا رشد و تکامل یابیم.

این مسئول خاطر نشان نمود: خداوند متعال به تمام اقشار و گروه های مختلف نظامی، سیاسی فرصت داده تا در این دنیا مورد آزمایش قرار گیرند.

وی افزود: آمریکا و اسرائیل ملعون فکر می کنند با جنایت و کُشت و کشتار می توانند جهان را نجات دهند. در عراق، افغانستان، سوریه، لبنان و فلسطین چقدر جنایت می شود هرچه نگاه می کنیم این مظلومین هستند که از بین می روند.

خداوند برنامه ریزی کرده حضرت ولیعصر(عج) ظهور کنند و عدالت را در جهان حکفرما نماید.

نماینده رودبار چرا ابتدای سخنانش دعای سلامتی امام زمان(عج) را می خواند؟

حکیمی با بیان اینکه، عظمت هستی آنقدر بزرگ است که از نظر عقل بشر غیر قابل تصور است، تصریح نمود: گاهی وقت ها به دلیل عدم خودسازی نمی توانیم حضرت ولیعصر(عج) را ببینیم آن حضرت وجود دارد ما آن را نمی بینیم.

وجود امام زمان آنقدر مهم است و آنقدر تکامل یافته خلق شده است که بخش از خصایص و ویژگیهای خداوند در حضرت صاحب تعریف شده است.

وی بیان کرد: من با تمام وجود به این امر علاقه مند هستم اینگونه است که ابتدای سخنانم دعای سلامتی امام زمان(عج) را بر زبان جاری می کنم.

نماینده مردم رودبار در ادامه سخنان خود اظهار کرد: خداوند متعال در سه جا هدف از خلقت را بیان نموده است. اول عبادت خداوند، دوم عبادت خدا و نیکی به پدر و مادر و سوم عبادت خدا و نیکی به مردم.

خدمت به مردم هدف من است و هرکس برای رفع مشکل به بنده مراجعه می کند نمی پرسم کیست و از کجا آمده است. سعی می کنم آنچه در توانم باشد کوتاهی نکنم.

برخی از مشکلات کشور سهوی و عمدی است

وی یادآور شد: انقلاب امام در طول تاریخ کم نظیر بوده است، اگر در خدمت به مردم کوتاهی کنیم و تابعیت محض به مقام معظم رهبری نداشته باشیم به ارزشهای خون شهدا امام و انقلاب و حضرت صاحب خیانت کرده ایم.

حکیمی، ایران را کشوری غنی و ثروتمند معرفی کرد و گفت: درست است که مشکلاتی وجود دارد، اما اگر علل ها را بررسی کنید می بینید یک وقت ناخواسته است، یک مرتبه سهوی و عمدی است. بطور مثال فتنه ۸۸ عمدی است.

وی با بیان این مطلب گفت: عده ای می خواهند نظامی که با اهدای خون هزاران نفر به ثمر رسیده است را از بین ببرند. این فعل عمدی است و دستوری از طرف شیطان است. توطئه ها یک بار در قالب آمریکا و اسرائیل و گاهی نیز به اشکال دیگر بروز و ظهور می کنند.

مسئولان باید خجالت بکشند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح نمود: مسئولان باید خجالت بکشند که با ثروت عظیمی که خداوند متعال به ما داده در کشور بیکاره داریم. مسئولان باید خجالت بکشندکه وضعیت معیشتی مردم اینگونه است.

وی ادامه داد: معتقدم مشکل اصلی مسئولان هستند و تحریم ها تنها ۲۰ درصد در ایجاد مشکلات موثر بوده اند. ۷۰ درصد مشکلات به دلیل سوء مدیریت در کشور، بکارگیری مدیران نالایق، ضعف ساختاری و مدیریتی کشور است.

حکیمی عمل به دستورات مقام معظم رهبری را راه حل رفع این مشکلات عنوان نمود و گفت: خداوند نعمتی مثل رهبری به ما داده کافی است برای رهایی از چنگ مشکلات به دستوراتش عمل نماییم.

وحدت نیاز فعلی کشور است

وی وحدت را نیاز اصلی کشور در حال حاضر دانست و گفت: الان فصل وحدت است، استکبار با تمام قوا علیه کشور برخواسته است لذا در چنین شرایطی ضرورت وحدت مسئولین احساس می شود.

نماینده مردم رودبار، تصریح نمود: بخش عظیمی از مشکلات رودبار ناشی از کشور و ۲۰ درصد به شهرستان بر می گردد. با پیگیریهای منسجم توانستیم آقای استاندار را قانع کنیم که شهرستان رودبار محروم است البته مشکلات ساختاری شهرستان بخش وابسته به دولت و کشور است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه تصمیم گیری مدیریتی و اداری کشور که بر عهده دولت است، ابراز کرد: اگر قوه مجریه، قوه مقننه، قوه قضائیه، شورای نگهبان به وظایف خود درست عمل کنند همه مشکلات حل خواهند شد.

Share