نعیمی:دیواره سازی رودخانه مرزی آستاراچای با جدیت ادامه دارد

به گزارش دیار میرزا ˈصفر نعیمیˈ شامگاه پنجشنبه در همایش تجلیل از پرستاران در سینما دریای آستارا افزود: چندین سال است که با بارش تند باران و طغیان رودخانه آستاراچای ، روستاهای حاشیه مرز نظیر باغچه سرا ، خشکه دهنه و جلال آباد با خطر تهدید سیل مواجه می شوند. وی با اشاره به اینکه […]

به گزارش دیار میرزا ˈصفر نعیمیˈ شامگاه پنجشنبه در همایش تجلیل از پرستاران در سینما دریای آستارا افزود: چندین سال است که با بارش تند باران و طغیان رودخانه آستاراچای ، روستاهای حاشیه مرز نظیر باغچه سرا ، خشکه دهنه و جلال آباد با خطر تهدید سیل مواجه می شوند.

وی با اشاره به اینکه خسارت وارده از سیل به این روستاها در چند سال اخیر چشمگیر بوده، اضافه کرد: مقدار قابل توجهی از کار دیواره سازی در حاشیه رودخانه آستاراچای با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال در حال ساخت و تکمیل است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز کار محوطه سازی گمرک آستارا اظهار کرد: در طول ۳۴ سال اقدام موثری در راستای ایجاد محوطه مناسب و استاندارد گمرک آستارا انجام نشده بود ولی با پیگیری های صورت گرفته و اختصاص اعتبار لازم ، کارهای عمرانی مربوط به محوطه سازی ادامه دارد.
نعیمی بیان کرد: محوطه سازی گمرک آستارا در مساحت ۱۵ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در حال انجام است.
وی در ادامه افتتاح بندر چندمنظوره را باعث اشتغال زایی و پویایی اقتصاد شهرستان آستارا و استان گیلان دانست و گفت: صادر نشدن مجوز مرز دریایی از عمده دلایل به تعویق افتادن افتتاح فاز نخست بندر بود که با انجام پیگیری های لازم ، به زودی شاهد بهره برداری از بندر خواهیم بود

Share