نظر مراجع عظام تقلید درباره رایتل+تصاویر

به گزارش دیارمیرزا  به نقل از هم اندیشی: چند تن از مراجع  عظام تقلید درپاسخ به استفتائی دررابطه با راه اندازی نسل سوم اپراتور تلفن همراه اول(رایتل) نظر خود را دراین باره اعلام کردند. آیت الله العظمی مکارم شیرازی: بسمه تعالی ازآنجا که تعیین مفاسد این کار ازفوائد آن بیشتر است ومنشاء مفاسد جدیدی درجامعه ما […]

به گزارش دیارمیرزا  به نقل از هم اندیشی: چند تن از مراجع  عظام تقلید درپاسخ به استفتائی دررابطه با راه اندازی نسل سوم اپراتور تلفن همراه اول(رایتل) نظر خود را دراین باره اعلام کردند.

k8o2kp0asbqzhltrv8a
آیت الله العظمی مکارم شیرازی:
بسمه تعالی

ازآنجا که تعیین مفاسد این کار ازفوائد آن بیشتر است ومنشاء مفاسد جدیدی درجامعه ما که متاسفانه درگیر  مفاسدمختلفی است خواهد شدوباتوجه به اینکه ضرورتی برای اصل این کار نیست بنابراین شرکتهای خصوصی و دولتی باید ازآن خودداری کنند.

همیشه موفق باشید.
ناصر مکارم شیرازی
۹۱/۵/۲۲

آیت الله العظمی سبحانی :
بسمه تعالی

قرار گرفتن چنین گوشی های موبایل دردست جوانان اعم از دختر وپسرمفاسدزیادی دارد؛باید ازخرید و فروش آن جلوگیری شودونبایددولت چنین امکاناتی دراختیار مردم قراردهد.فوایدجزئی درمقابل این مضرات بسیار کوچک است.والله العالم

۳۰ ذی الجه۱۴۳۳

آیت الله العظمی نوری همدانی:
سلام علیکم

باتوجه به اینکه مفاسد این کار زیاد است و امکان ازهم گسستن اساس خانواده ها نیز هست، بعلاوه اینکه عفت عمومی را مورد تهدید قرارمیدهدبنابراین اقدام به آن جایز نیست.

حسین نوری همدانی
۹۱/۹/۸

آیت الله العظمی علوی گرگانی:
بسمه تعالی

نظربه اینکه نسل سوم اپراتورهای تلفن های همراه با آموزه ای دینی درتضاد است ومی تواندعفت عمومی جامعه و نظم حاکم برآن را خدشه دار وخانواده هابه ورطه نابودی اخلاقی وبنیانی بکشدوازنصب وراه اندازی این اپراتور چه از طرف دولت وچه ازجانب بخش خصوصی بصلاح نیست. وهرگونه اقدامی دراین مسیر خلاف شرع است البته لازم به ذکر است که ما درصددتخطئه اصل اصل فناوری نیستیم بلکه ازآن جهت که این صنعت زیان وضررهای فراوانی می تواند برای جامعه اسلامی چه از جهت امنیت اخلاقی وچه ازجهت سیاسی ودینی داشته باشدوتهدیدکننده بنیان کننده خانواده است؛ راه اندازی این اپراتور را جایز نمی دانم.

آیت الله علوی گرگانی

Share