ندیمی مطرح کرد:سوء استفاده مسئولین از اعتماد چایکاران

به گزارش دیارمیرزا ایرج ندیمی که در گفتگوی ویژه خبری اخبار ساعت ۲۰ سیمای مرکز گیلان (شبکه باران) افزود: تعداد زیادی از چایکاران تک محصول هستند و فقط به کشت چای می پردازند و برای امرار معاش و اداره ی زندگی خود نیاز به پول چای دارند که با پرداخت نکردن مطالباتشان این دسته از […]

به گزارش دیارمیرزا ایرج ندیمی که در گفتگوی ویژه خبری اخبار ساعت ۲۰ سیمای مرکز گیلان (شبکه باران) افزود: تعداد زیادی از چایکاران تک محصول هستند و فقط به کشت چای می پردازند و برای امرار معاش و اداره ی زندگی خود نیاز به پول چای دارند که با پرداخت نکردن مطالباتشان این دسته از چایکاران برای تهیه وام به بانک مراجعه کرده اما بانک هم از آن ها ضامن یا سند می خواهد که این امر برای بعضی از چایکاران ممکن نیست و این قضیه موجب این شده است که این دسته از کشاورزان وارد بازار نزول شوند.

nadimi

وی درباره سوالش در مجلس از وزیر جهاد کشاورزی اظهارداشت: خلیلیان در پاسخ سوال بنده گفته بود که مشکل پرداخت مطالبات چایکاران تا پایان بهمن ماه برطرف خواهد شد اما متاسفانه بخش خصوصی و سازمان چای کشور به تعهدات خود در این زمینه عمل نکردند.
وی خاطرنشان کرد: بنده به عنوان نماینده مردم همچنان قضیه پرداخت نکردن مطالبات چایکاران را پیگیری خواهم کرد.

کوتاهی مسوولین برای اجرای طرح جاده بام سبز به دریا

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با بیان اینکه طی این چند سال کوتاهی هایی برای اجرای طرح جاده بام سبز به دریا صورت گرفته است افزود: اجرای این طرح مربوط به سفر اول رییس جمهور بود و قرار بود که وزارت راه ساخت این جاده را اجرایی کند اما متاسفانه به دلیل نداشتن اعتبار اجرای این طرح صورت نگرفت.

ایرج ندیمی افزود: طی مذاکراتی با وزیر راه و شهرسازی و رییس جمهور محترم داشتیم در تلاش هستیم که به زودی طرح جاده بام سبز به دریا را اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: از عمده مسائلی که ما در بخش رودبنه مشکل آب بود که در تلاش داریم به حدود ۱۰ روستای باقی مانده آب رسانی موقت انجام گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم افزود: همچنین در جلسه ای که با استاندار گیلان مقرر شد تا به روستای لیل شهرستان لاهیجان نیز آب رسانی صورت گیرد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در ادامه از اجرای طرح تقاطع غیر هم سطح میدان گیل شهرستان لاهیجان نیز خبر داد و گفت : انشاء الله اجرای این طرح نیز تا چند هفته دیگر آغاز می شود.

شهرک صنعتی سیاهکل توسعه می یابد،نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در بخش دیگری از گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز گیلان اظهار داشت: در تلاشیم که شهرک صنعتی سیاهکل را توسعه داده و همچنین یک شهرک معدنی را نیز در دیلمان ایجاد کنیم.

ندیمی با بیان اینکه این کارخانه با داشتن حدود ۴۰۰ نفر نیرو به تنهایی به عنوان یک شهرک می باشد افزود: با مساعدت و همکاری مسوولین مرتبط مشکل برق و گاز کارخانه سیمان دیلمان نیز رفع شد و راه این کارخانه نیز با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت ، معدن و تجارت نیز در حال تأمین است.

Share