ندیمی: عیدانه ۱۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی وارد جامعه می‌کند

دیارمیرزا: ایرج ندیمی در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به وضعیت کنونی و بودجه سال آینده کشور اظهار کرد: جامعه با رکود تورمی مواجه است و کمک‌ها به مردم باید با تدبیر انجام شود. وی تصویب بودجه کل کشور در مجلس را نیازمند ۷۵ روز زمان برای بررسی عنوان کرد و افزود: بودجه سال […]

دیارمیرزا: ایرج ندیمی در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به وضعیت کنونی و بودجه سال آینده کشور اظهار کرد: جامعه با رکود تورمی مواجه است و nadimi1کمک‌ها به مردم باید با تدبیر انجام شود.

وی تصویب بودجه کل کشور در مجلس را نیازمند ۷۵ روز زمان برای بررسی عنوان کرد و افزود: بودجه سال ۹۲ تا پایان سال جاری به تصویب نمی‌رسد.

ندیمی خواستار ارائه بودجه یک، دو یا سه دوازدهم از طرف دولت به مجلس شد و تصریح کرد: امکانات موجود باید به نحو مطلوب مدیریت شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس مبنا قرار دادن اجرای پروژه‌های عمرانی و اقتصاد معیشتی را یک پارادوکس نامید و بیان کرد: مجلس راهبرد روشنی برای طرح‌های عمرانی و اقتصاد معیشتی ندارد.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ میلیارد دلار صرف کالای مبادله‌ای در کشور می‌شود، اذعان کرد: بحث معیشتی و پرداخت عیدانه به مردم حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی وارد جامعه می‌کند.

*فروش ۱۰۵ میلیارد تومان اورواق مشارکت در بخش سد و آب گیلان

رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در جلسه مذکور به رهنمودهای مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری موجب ایجاد وفاق و وحدت در قوای سه‌گانه می‌شود.

ناصر عاشوری با بیان اینکه مجوز بند الف خودروسازی در گیلان صادر شده است، افزود: مجوز فروش ۱۰۵ میلیارد تومان تا ۲۰ اسفند جاری در بخش سد و آب گیلان صادر شده است.

*اختصاص بیش از ۸ هزار میلیارد تومان به پروژه‌های عمرانی کشور

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه شورای اداری گیلان با بیان اینکه امسال در بحث نقدینگی برای اجرای پروژه‌های علاهوتیمرانی با مشکل مواجه هستیم، بیان کرد: مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های عمرانی کشور در سال جاری بوده اما بیش از ۸ هزار میلیارد تومان تاکنون به آن اختصاص پیدا کرده است.

مهرداد لاهوتی بودجه عمرانی کشور برای سال آینده در خوشبینانه‌ترین حالت را ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: استفاده از فاینانس داخلی، فروش اوراق مشارکت و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای طرح‌های عمرانی تاثیرگذار است.

وی با اشاره به استفاده از ۲۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی در سال جاری، تصریح کرد: استان‌ها در حال برطرف کردن کمبود نقدینگی سال آینده از محل فروش اوراق مشارکت در بخش پروژه‌های عمرانی هستند.

لاهوتی همچنین کشاورزی گیلان را نابود شده توصیف کرد و گفت: وضعیت ابریشم در استان باید مشخص شود و این صنعت قابل احیا است.

Share