ندیمی: تا پایان هفته جاری باقیمانده مطالبات چایکاران پرداخت می‌شود

به گزارش دیارمیرزا ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به بازدید نماینده ویژه معاون اول رئیس جمهور از پروژه‌های مختلف و نشست با مسئولان گیلان اظهار کرد: مباحث صنعت چای با محمد علی‌آبادی مبنی بر دانش بومی و انگیزه داخلی برای تغییر در طعم، بسته‌بندی و دم کردن آن به منظور رسیدن […]

به گزارش دیارمیرزا ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به بازدید نماینده ویژه معاون اول رئیس جمهور از پروژه‌های مختلف و نشست با مسئولان گیلان اظهار کرد: مباحث صنعت چای با محمد علی‌آبادی مبنی بر دانش بومی و انگیزه داخلی برای تغییر در طعم، بسته‌بندی و دم کردن آن به منظور رسیدن به مطلوب‌های مشتری مطرح شد.

وی ادامه داد: در نشست مسئولان گیلان با نماینده ویژه رئیس جمهور بحث باقیمانده مطالبات چایکاران عنوان شد و تمام تلاش مسئولان بر این است که مطالبات مردم زودتر به آنها برگردانده شود.

ندیمی به پرداخت عیدانه از طرف دولت اشاره کرد و گفت: وقتی حکومت می‌خواهد به مردم عیدی بدهد نخست باید حقوق آنها را پرداخت کند.

nadimi3

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری وقتی بحث کمک به مردم را مطرح می‌کنند، این امر را می‌رساند که باید به آنها کمک شود، تصریح کرد: پرداخت مطالبات مردم باید در اولویت باشد و متولیان امر قول دادند که تا پایان هفته جاری باقیمانده مطالبات چایکاران پرداخت شود.

وی در ادامه به نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای اشاره کرد و یادآور شد: تفاوت قیمت در عرصه‌های مختلف تولید چای دخالت دارد و معنای آن این است که نرخ خرید برگ سبز چای باید تا سه برابر افزایش یابد زیرا ارزش پول ملی در سال‌های ۹۰ و ۹۱ براساس سال پایه تا سه برابر افت دارد.

ندیمی با تاکید بر تامین منابع مالی خرید تضمینی برگ سبز چای، تصریح کرد: صندوق توسعه صنعت چای با کمک دولت می‌تواند تشکیل شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به صندوق مذکور قرض بدهد و ۳۰ میلیارد تومان دیگر از محل یارانه‌هایی که پرداخت می‌کند، تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از راه واردات می‌توان صنعت چای را اداره کرد، اظهار کرد: واردات دو کیلو‌گرم چای خارجی به ازای خرید یک کیلو‌گرم چای داخلی چرخه معیوب است و بدترین روش محسوب می‌شود و باید در مقابل خرید دو کیلو‌گرم چای داخلی یک کیلو‌گرم چای خارجی وارد شود.

ندیمی حواله را یکی از راه‌هایی عنوان کرد که می‌توان چای داخلی از این طریق خریداری شود و افزود: با روش مذکور می‌توان مبلغ چای خریداری شده را پرداخت کرد و دیگر نیازی به کمک گرفتن از دیگران نیست ضمن اینکه برای مازاد آن در موضوع به‌زراعی، به‌نژادی، آبیاری و حمایت از صنعت چای فکری کرد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی به موضوع ورود به عرصه تولی‌گری صنعت چای اشاره کرد و گفت: تولی‌گری چای باید متمرکز باشد و اگر سازمان چای نماینده دولت است، تمام عملیات تولید، صنعت و تجارت را با هم اداره کند البته راجع به مدیریت آن نمی‌گوییم و روی شخص بحث نمی‌کنیم بلکه انتظار داریم یک سازمان متولی تمام فعالیت‌های اقتصادی چای باشد.

Share