ندیمی: استمرار وضعیت فعلی یارانه‌ها عادلانه نیست

 نمایندگان مخالف و موافق با ممنوعیت افزایش یارانه‌ها در سه ماه نخست سال ۹۲ دلایل خود را مطرح کردند. به گزارش دیارمیرزا  به نقل از فارس ، ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مخالفت با پیشنهاد ممنوعیت افزایش یارانه‌ها و سود سهام عدالت مازاد بر سه دوازدهم سال ۹۱، گفت: درباره پرداخت یارانه‌ها و سود […]

ندیمی

 نمایندگان مخالف و موافق با ممنوعیت افزایش یارانه‌ها در سه ماه نخست سال ۹۲ دلایل خود را مطرح کردند.

به گزارش دیارمیرزا  به نقل از فارس ، ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان در مخالفت با پیشنهاد ممنوعیت افزایش یارانه‌ها و سود سهام عدالت مازاد بر سه دوازدهم سال ۹۱، گفت: درباره پرداخت یارانه‌ها و سود سهام عدالت باید بگوییم که ما اساسا باید روش فعلی را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه مخالف قطع و استمرار روش فعلی در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها است، تصریح کرد: ما مساوات را به اسم عدالت به خورد مردم می‌دهیم در حالی که معنای عدالت، مساوات نیست؛‌چه کسی گفته برای عدالت باید نگاه یکسانی به فقیر و غنی داشته باشیم.

ندیمی با بیان اینکه در حوزه هدفمندی یارانه‌ها باید با استفاده از اختیاراتی که در اختیار دولت است دهک‌های مختلفی را از یکدیگر جدا کنیم، افزود: این چه عدالتی است که به میلیاردها یارانه می‌دهید؛ اصل هدفمندی را قبول داریم اما نه با اجرای روش فعلی آن موافق هستم و نه با قطع آن.

وی خواستار طرح سه فوریتی نمایندگان برای اصلاح اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها شد و هدف از این پیشنهاد را کاهش فاصله طبقاتی در جامعه دانست.

ندیمی در پایان ضمن مخالفت با پیشنهاد نماینده مردم بوکان مبنی بر ممنوعیت افزایش یارانه‌ها در سه ماه اول سال آتی، از نمایندگان خواست با این پیشنهاد موافقت نکنند.

Share