ندیمی : داوران جشنواره فیلم فجر تحت تاثیر ارتباطات به برخی آثار امتیاز می‌دهند

به گزارش دیارمیرزا، ایرج ندیمی در مورد صحبت رئیس سازمان سینمایی کشورمبنی بر اینکه احمدی‌نژاد دستور داد که فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی ‌زبان را دریافت کند، گفت: درمورد اینکه بسیاری از جوایز دنیا بر اساس ارتباطات تعیین و اهدا می‌شود، جای شکی نیست و به طور […]

به گزارش دیارمیرزا، ایرج ندیمی در مورد صحبت رئیس سازمان سینمایی کشورمبنی بر اینکه احمدی‌نژاد دستور داد که فیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی ‌زبان را دریافت کند، گفت: درمورد اینکه بسیاری از جوایز دنیا بر اساس ارتباطات تعیین و اهدا می‌شود، جای شکی نیست و به طور قطع برای این جشنواره‌ها باید لابی تصور کرد. البته اینکه در عرصه سینمای جهان برای آثار ایرانی جایگاهی ایجاد شده که به ایرانی ها هم  جایزه تعلق می‌گیرد، فی نفسه بد نیست.nadimi2

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سینمای کنونی ما راهبردی نبوده و استراتژی و مانیفست ندارد، افزود: در جشنواره فیلم فجر نیز وجود رابطه نقش مهمی داشته و داورانی در این جشنواره تحت تاثیر ارتباطات به برخی آثار امتیاز می‌دهند. البته اینکه اهدای جایزه سفارشی اسکار نیز ضروری بوده یا نه باید از مسوولان مربوطه پرسید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم، تصریح کرد: در دنیا این مهم به اثبات رسیده است که سطح فرهنگ و تمدن ایرانیان از همه مردم دنیا برتر است و بسیاری مفاخر جهان در عرصه فرهنگ و ادب، ایرانی هستند بنابراین ما باید به ارتقای سینما و جایگاهمان در دنیا اهمیت بدهیم.

” رییس سازمان سینمایی  درمصاحبه ای گفت: احمدی‌نژاد دستور داد اسکار بگیریم، ما لابی کردیم، «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی ‌زبان را دریافت کند.”

Share