مهمترین عناوین و اخبار ویژه روزنامه های دوشنبه ٢٨ اسفند

به گزارش دیار میرزا مهمترین عناوین روزنامه های امروز را در اینجا می توانید بخوانید. *جام جم -دزدهای موتورسوار قصد سرقت از علی دایی را داشتند؛زورگیرها حریف علی ‌دایی نشدند -گفت‌وگو با علی اکبر صالحی:اگر رفتنی‌ باشم به دانشگاه برمی‌گردم *کیهان -تظاهرات علیه ریاضت اقتصادی در ۵۷ شهر انگلیس -۱۱۰ لیتر بنزین نوروزی و سهمیه […]

به گزارش دیار میرزا مهمترین عناوین روزنامه های امروز را در اینجا می توانید بخوانید.

*جام جم
-دزدهای موتورسوار قصد سرقت از علی دایی را داشتند؛زورگیرها حریف علی ‌دایی نشدند
-گفت‌وگو با علی اکبر صالحی:اگر رفتنی‌ باشم به دانشگاه برمی‌گردم

*کیهان
-تظاهرات علیه ریاضت اقتصادی در ۵۷ شهر انگلیس
-۱۱۰ لیتر بنزین نوروزی و سهمیه فروردین ؛پس فردا در کارت های سوخت
-کره شمالی: جنگ شروع شودژاپپن هم در امان نخواهد بود
-شورای روابط خارجی آمریکا اعلام کرد :جهان در انتظار سخنان نوروزی آیت الله خامنه ای
-با حضور رئیس جمهور ؛ناوشکن جماران ۲ در دریای خزر به آب انداخته شد

*وطن امروز
-مستندی از نقش جیمی‌سویل به‌عنوان دلال جنسی خاندان سلطنتی بریتانیا؛پرنس چارلز بچه‌آزار !
-با اضافه شدن ۳ عروسک؛پخش سری جدید «کلاه‌قرمزی»از امروز آغاز می‌شود
-ناوشکن پیشرفته نیروی دریایی ارتش در دریای خزر به آب انداخته شد؛جماران ‌۲ در آب‌های شمال
-دادستان تهران از صدور قرار مجرمیت برای ۱۸ متهم ترور دانشمندان اتمی خبر داد؛پرونده قاتلان هسته‌ای در دادگاه
 
*خراسان
-عارف: انتخابات را هیچ وقت به چالش نمی کشم
-پورمحمدی رسماً اعلام کاندیداتوری کرد
-دادستان تهران: همه خبرنگاران بازداشت شده آزاد شدند
-طریقت منفرد با رای ناپلئونی وزیر بهداشت شد

*آرمان
-میزگردی با حضور دکتر محسن رهامی و دکتر نجفقلی حبیبی در آرمان ؛گوش‌ها برای شنیدن صدای اصلاح‌طلبان کم نیستند
-دادستان تهران خبر داد:محکومیت ۱۱۵ نفرمتهم اقتصادی در سال
-رئیس مرکز پژوه شهای مجلس:وضع اصلا حطلبان بهتر از اصولگرایان است
-اعتراض مشایی و احمدی‌نژاد به احکام مداحان

*تهران امروز
-قرار مجرمیت برای ۱۸ متهم هسته‌ای
-با حضور مسئولان لشکری و کشوری ؛ناو شکن جماران ۲ در دریای خزر به آب انداخته شد
-مخالفت وزارت صنعت و خودروسازان با مدل قیمتی شورای رقابت ؛تعیین قیمت خودرو به سال ۹۲ کشیده شد
-محمدحسن طریقت‌منفرد تنها با اختلاف یک رای، وزیر بهداشت شد ؛رای شکننده مجلس به وزیر بهداشت

*حمایت
-رییس سازمان بازرسی کل کشور: مجلس به مسئولان بی قانون رحم نکند
-رییس کل دادگستری آذربایجان غربی:پیشگیری از تصرفاراضی ملی در اولویت دستگاه قضایی
-سخنگوی هیات رییسه مجلس خبر داد:مهر تایید شورای نگهبان بر تنخواه سه ماهه
-دادستان تهران خبر داد:بازداشت ۱۸ نفر در رابطه با پرونده ترور دانشمندان هسته ای

*ابتکار
-فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: اگر لازم باشد هاشمی می‌آید
-دفاع ۵ دقیقه ای رئیس جمهور و رای ناپلئونی وزیر
-همه به دنبال اسکناس نو! بازار ارز و سکه خلوت شد
-اعتراض مشایی و احمدی نزاد به حکممداحان

*راه مردم
-کاترین اشتون: ۱+۵ در مذاکره با ایران مصمم و سازنده باشد
-رئیس جمهور:حضور ایران در دریاها برای تقویت صلح و دوستی است
-معاون  سازمان غذا و دارو: کمبود داروی بیهوشی نداریم
-بهمنی: دشوارترین سال اقتصادی را سپری کردیم

*جمهوری اسلامی
-ناوشکن پیشرفته “جماران۲” در دریای خزر به آب انداخته شد
-آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی: یکی از نیازهای کنونی کشور وجود تشکل‌ها و احزاب قوی است
-قاضی سراج: محاکمه متهمان خاص و مطرح پرونده فساد بزرگ مالی نزدیک است
-کاترین اشتون: ۱+۵در مذاکره با ایران مصمم و سازنده باشد

*آفرینش
-آخرین جزییات توزیع معرفی‌نامه ارز دانشجویی
-وزیر امور خارجه: سال آینده برای ایران در عرصه بین المللی،سال گشایش خواهد بود
– آیت الله هاشمی رفسنجانی:امروز دموکراسی یک شیوه و تجربه موفق اداره جوامع شناخته شده است
– احمدی نژاد:حضورایران در دریا با هدف تقویت صلح و برپایی امنیت برای همه ملت های منطقه است

*دنیای اقتصاد
-«طریقت منفرد» با اختلاف یک رای وزیر بهداشت شدرای ضعیف مجلس به آخرین وزیر احمدی‌نژاد
-مذاکرات کارشناسی امروز انجام می‌شود؛دیدار هسته‌ای در استانبول

اخبار ویژه روزنامه های امروز دوشنبه ٢٨ اسفند

 *کیهان:

لطفاً درباره نوه و پسر دیکتاتور جوک نگویید!

معرکه گیری های طنز آلود برخی نوچه های رضا ربع پهلوی در خارج کشور، صدای طیفی از اپوزیسیون را درآورد.
گویانیوز در واکنش به یکی از حمایت های نچسب درباره شاهزاده ناکام پهلوی نوشت: آقای نوری علا چگونه و با اتکا به کدام آمار و اسناد، آن هم از قول ملت ایران اعلام می دارد که رضا پهلوی معرف آرزوهای ملت ستم کشیده و بلاکشیده ایران هستند؟ آیا معیار «شاهزاده» بودن و معروفیت آن هم به خاطر نام و پول و پله خاندانی مستبد کافیست؟

نویسنده خاطرنشان کرد: پس از گذشت ۳۴ سال از سرنگونی حکومت و رژیم استبدادی پهلوی و علیرغم تجربه ها، بحث ها، سمینارها، مقالات متعدد و برنامه های رسانه های وسیع ایرانی در خارج از کشور عده ای نمی توانند و یا نمی خواهند باور کنند که علل واژگونی سلسله پهلوی چه بوده و چگونه محمدرضا شاه پهلوی علی رغم اینکه «صدای انقلاب مردم را شنیده» بود برای بار دوم مجبور به فرار از کشور شد.

وی می افزاید: آیا به راستی علت انقلاب ایران توطئه ابرقدرتها و کمپانی های نفتی بود یا حاکمیت استبداد و نتیجه ۵۸ سال حکومت پدر و پسری دیکتاتور و بی هویت کردن مردم سرزمینمان؟ آیا سانسور و شکنجه های ساواک که بطور عمده زیرنظر و تحت فرماندهی محمدرضا شاه پهلوی انجام می شد از علل انقلاب بود، یا آزادی و دمکراسی زیادی شاهانه برای محققین و نویسندگان و روشنفکران کشورمان؟

گویانیوز می پرسد: آیا کسانی که باعث این فلاکت و سقوط انسانی و فاجعه در جامعه ما شده اند، به جای تخطئه مردم و گفتن اینکه «ملت ایران نمک نشناس هستند» چرا نقش خودشان در رابطه با جنایات و کشتار گذشته، فساد مالی شخص محمدرضاشاه پهلوی و بستگان و فامیل و اطرافیان ایشان و نقش حکومت پهلوی در بروز انقلاب اسلامی را نمی بینند؟

آیا سلطنت طلبان باقی مانده و منجمله آقای رضا پهلوی که می گوید درباره «کوتاهی هایی که در رژیم گذشته شده است»، و نیز بی هویت کردن مردم و بی عدالتی ها و کشتار حکومتی دوران پهلوی نقد و سخنی گفته است؟ این چگونه درک دموکراتیکی است که از یک دیکتاتور نه فقط یک دموکرات حتی از نوه اش هم یک سرمایه ملی می سازد؟!

مهدی ذوالفقاری نویسنده این تحلیل همچنین یادآور شده است: بفرمایید آقای رضا پهلوی با پول ملت ایران که انگار ارث پدرشان است، چکار کرده اند؟ آیا جناب رضا پهلوی در این ۳۴ سال «سنگی را روی سنگی»گذاشته اند؟ که به حساب آن «سرمایه ملی» به حساب بیایند؟ او دارای کدام «امتیاز اجتماعی» می باشد و به غیر از فرزند پدر و پسری «مستبد» بودن چه دسته گلی به سر مردم زده است؟

ناوهای آمریکایی بازی دو سر باخت مقابل ایران

یک اندیشکده آمریکایی حضور ناوهای پنتاگون در خلیج فارس را به زیان آمریکا و به سود ایران دانست.موسسه سیاست خاور نزدیک واشنگتن، در تحلیلی به قلم مایکل آیزنشتات (تحلیلگر نظامی) نوشت: لغو اعزام دومین ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج فارس یک توفیق اجباری است و خارج کردن ناو دیگر آمریکا از خلیج فارس به نفع سیاست واشنگتن در قبال تهران است.

در این تحلیل آمده است: یکی از مزایای احتمالی و ناخواسته کاهش بودجه نظامی آمریکا تصمیم به لغو اعزام ناو هواپیمابر «هری اس.ترومن» به خلیج عربی(فارس) است. نیروی دریایی آمریکا به مدت بیش از ۲۰ سال به طور گاه و بیگاه یک ناو هواپیمابر در خلیج(فارس) داشته و از سال ۲۰۱۰ تاکنون نیز تقریبا به طور دائم در آن منطقه حضور داشته است و این در حالی است که یک ناو هواپیمابر دیگر در خلیج عمان(دریای عمان) از عملیات در افغانستان پشتیبانی می کند. منطق مرسوم حاکی از این است که حضور یک ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج(فارس) خاصیت بازدارندگی در برابر ماجراجویی یا تجاوز ایران دارد.

آیزنشتات تصریح می کند: در حالی که تهران بدون شک ترجیح می دهد که نیروهای آمریکا منطقه را ترک کنند، اما حضور ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج(فارس) مزیتی نیز برای ایران دارد؛ این امر جمهوری اسلامی را قادر می سازد که یکی از دارایی های راهبردی آمریکا را در معرض خطر قرار دهد. مقامات نظامی ارشد ایران در چند مناسبت چنین حرفی زده اند.

تحلیلگر آمریکایی اضافه کرد: هر زمان که ناو هواپیمابر آمریکا در خلیج(فارس) فعالیت می کند، در واقع در تیررس شمار زیادی از سامانه های ضد کشتی بسیار کارآمد ایران از جمله موشک های مدرن ضد کشتی کروز، اژدرها و مین های دریایی قرار دارد. در یک مناقشه با ایران، احتمال زیادی وجود دارد که ناو هواپیمابر آمریکا متحمل خساراتی شود و این امر ایران را قادر می سازد که به یک پیروزی تبلیغاتی دست یابد چرا که اولین کشوری است که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون توانسته به ناو هواپیمابر آمریکا در صحنه نبرد ضربه بزند.

با توجه به این مسائل، حرکت دادن ناوهای هواپیمابر در امتداد سواحل ایران حاصل زیادی نداشته است جز اینکه خدمه و پرسنل نظامی و دارایی های حیاتی آمریکا را در خطر قرار داده است. ناوهای آمریکا هدفی وسوسه کننده برای ایران در صورت درگیری با اسرائیل است و ایران از این طریق می تواند ضربه ای دردناک به آمریکا بزند.

آیزنشتات در این تحلیل نوشت: آمریکا در حالی که مکرراً و به مدت چندین دهه از کاربرد زور علیه ایران اجتناب کرده است، به یک کسری اعتبار در برابر ایران دچار است. بر این اساس، اظهارنظرهای مکرر مقامات آمریکا مبنی بر این که «تمام گزینه ها روی میز است» خیلی در پایتخت ایران جدی گرفته نمی شود.

وی اضافه کرد: آنچه مورد نیاز است، یک تلاش بلندمدت برای تغییر محاسبه خطر ایران و درک این کشور از میزان اعتبار و عزم آمریکا است. در مورد ایران، ظرافت و زیرکی و بیان غیرمستقیم بهتر از رجزخوانی و تهدید مستقیم کار می کند. دیپلماسی موفق همچنین نیازمند پیشنهادی معتبر به تهران برای داشتن یک برنامه هسته ای صلح آمیز است که نتواند به عنوان مسیری به سوی بمب عمل کند.

اسرائیل: پیروزی بزرگ در انتظار ایران است

یک مرکز مطالعات امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد در چالش هسته ای با غرب، موفقیتی بزرگ در انتظار ایران است.
به گزارش القدس العربی، پروفسور افرایم اسکولای از پژوهشگران ارشد مرکز مطالعات امنیت ملی اسرائیل (وابسته به دانشگاه تل آویو) در گزارشی نوشت: در هفته پایانی فوریه گذشته چند اتفاق افتاد که به طور جدی و غیر قابل تردیدی ثابت کرد، کشورهای بزرگ مواضع خود را در برابر برنامه هسته ای ایران تغییر داده اند و اکنون بیش از هر زمانی آمادگی دارند تا ایران هسته ای را در جمع کشورهای هسته ای جهان بپذیرند.

اتفاق اول، گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایران است که به روشنی این نظر را تأیید می کند. اتفاق دومی که او به آن اشاره می کند، انجام مذاکرات در آلماتی قزاقستان است که در آن حداقل مطالبات بر سر برنامه هسته ای ایران ارائه شد.

اتفاق سوم انتشار مقاله ای توسط جک استراو، وزیر امور خارجه اسبق بریتانیا در روزنامه تلگراف است که در آن توصیه می کند جامعه جهانی وضعیت فعلی پرونده هسته ای ایران را بپذیرد و این کشور را جزء خانواده کشورهای برخوردار تکنولوژی انرژی هسته ای بداند و اذعان کند که برنامه هسته ای ایران به هیچ وجه راه حل نظامی ندارد و نمی توان مانع هسته ای شدن ایران شد.

به گزارش «دیپلماسی ایرانی» اسکولای می گوید: براساس گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی به این نتیجه حتمی می رسیم که ایران مرحله توسعه برنامه هسته ای اش را سپری کرده است. ایران در حال حاضر ۹۰۰۰ سانتریفیوژ نسل قدیم دارد که در تأسیسات نطنز کار گذاشته شده اند و علاوه بر آن در تأسیسات فردو نیز حداقل ۲۷۰۰ سانتریفیوژ پیشرفته نصب شده است.

ایران همچنین توانسته ۲۸۰ کیلوگرم اورانیوم غنی شده تولید کند. همچنین ایران توانسته است که ۱۱۱ کیلوگرم اورانیوم غنی شده را به تأسیسات هسته ای اصفهان برای تولید سوخت مورد نیاز رآکتور تهران منتقل کند. این نشان می دهد که ایران تا چه اندازه در تولید اورانیوم غنی شده موفق بوده و چه توانایی های بالایی در تکنولوژی برخورداری از انرژی هسته ای به دست آورده است.

رسیدن به این مرحله این نکته را به ما یادآور می شود که ایران به نقطه غیر قابل بازگشت در برنامه هسته ای اش رسیده است. در این صورت براساس عرف های جامعه جهانی به هیچ وجه نمی توان به کشوری که به این مرحله از فعالیت هسته ای نزدیک شده باشد، حمله کرد.

وی تأکید می کند: علی رغم این که از مفاد مذاکرات آلماتی چیزی به بیرون درز پیدا نکرده، اما آن چه از مطالبات مذاکره کنندگان به ایران مطرح شده، این است که برای نخستین بار از ایران نخواسته اند که غنی سازی اورانیوم را متوقف کند. همچنین به نظر نمی رسد که از ایران خواسته شده باشد که غنی سازی پلوتونیوم را متوقف کند یا در آینده نیز خواسته شود که متوقف کند. این بدان معنا است که ایرانی ها به پیروزی بزرگی دست یافته اند که براساس آن چه تاکنون منتشر شده می توان نتیجه گرفت آنها با غنی سازی ۵/۳ درصدی ایران موافقت کرده اند.

اسکولای می نویسد: از اظهارات مقام های مذاکره کننده با ایران نیز می توان چنین چیزی را دریافت. این در ذات خود پیروزی بزرگی برای ایران محسوب می شود. بدین ترتیب ایران ثابت کرد که می تواند تحریم های بین المللی را تحمل کند و هم زمان به پیشرفت هسته ای اش بپردازد. در عین حال وقتی که جک استراو، وزیر امور خارجه اسبق بریتانیا می گوید راه حل، قبول ایران هسته ای است و بازتاب آن را در مواضع آمریکا، چین و روسیه به روشنی می بینیم، می توان نتیجه گرفت که استفاده از گزینه نظامی علیه برنامه هسته ای ایران به هیچ وجه مطرح نیست و ایران می تواند پروسه هسته ای شدنش را تا آن جا که برایش مقدور باشد تا آخر تکمیل کند.

پاسخ هاشمی به درخواست نامزدی

هاشمی رفسنجانی در دیدار شماری از نمایندگان سابق مجلس گفت توان جسمی برای نامزدی انتخابات ندارد.
به گزارش مشرق هاشمی رفسنجانی در دیدار شماری از نمایندگان ادوار مجلس که از وی خواستند در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود گفته است: «دیگر توان جسمی لازم را ندارم. امروز داشتم خاطرات دوران جنگ را می خواندم که در یک روز به کرمانشاه و ایلام و خرمشهر رفتم و شب به تهران برگشتم اما الان راه رفتن برایم مشکل شده است.»

همچنین ۱۰ تن از اعضای مجمع روحانیون مشهد اخیرا با محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی دیدار کرده اند. خاتمی در پاسخ به دعوت آنان برای نامزدی ریاست جمهوری گفته است: «شرایط برای نامزدی من مهیا نیست و سراغ هاشمی رفسنجانی بروید.» هاشمی هم در پاسخ گفته «باید به جوانها میدان داد. من از نظر جسمی آمادگی لازم را ندارم.»

بازی چند سر باخت ترکیه در بحران سوریه

ترکیه به دلایل مختلف در بحران سوریه شکست خورده است.
روزنامه لبنانی السفیر با ارائه تحلیلی نوشت: با وجود اینکه احمد داود اوغلو بعد از انجام ده ها سفر و توصیه که آخرین آن در ماه اوت بود؛ همچنان تکرار می کند که ترکیه موضع خودش را در قبال مخالفان نظام سوریه قطعی و یکسره نکرده است اما آنکارا بعد از دست کم یک ماه از آغاز بحران در راستای تشکیل «آغوشی گرم» برای مخالفان سیاسی سوریه حرکت کرد و اندکی بعد نیز «آغوشی گرم» برای مخالفان مسلح سوری موسوم به ارتش آزاد سوریه ایجاد کرد.

ترکیه این گزینه را انتخاب کرد که نوک پیکان برای سرنگونی نظام سوریه باشد زیرا مقر فرماندهی ارتش آزاد سوریه بود و اولین شورای مخالفان موسوم به «شورای ملی سوری» در استانبول تاسیس شد، السفیر در عین حال افزود: دل بستن به گروه های مسلح بدون محاسبه احتمال شکست آن باعث ورود سیاست ترکیه به تنگنا و بن بستی شد که نه تنها آنکارا آن را با بازنگری در محاسبات اصلاح نکرد بلکه در مسیر سیاست فرار به جلوی بیشتر حرکت کرد.

روشن شد که یکی از بزرگترین اشتباهات در سیاست آنکارا در قبال دمشق و شکست آن همان کوته نظری در سیاست خارجه ترکیه در ارزیابی واقعیت داخلی سوریه و موازنه های داخلی در آن بود و ترکیه همچنین به درستی جایگاه منطقه ای سوریه و نقش آن، رویکردهای سیاسی خارجی روسیه و چین، درگیری برای ترسیم موازنه های نظم نوین جهانی و اهمیت سوریه در این درگیری را درست ارزیابی و بازخوانی نکرد و قدرت نظام سوریه در داخل و خارج از نظر سران ترکیه دور ماند.

السفیر افزود: نتیجه این امر بروز خطراتی برای ترکیه بود که پیش بینی آن را نمی کرد که نخستین خطر همان افزایش التهاب مذهبی بین اهل سنت و علوی ها در داخل ترکیه و افزایش شدت برخوردهای نظامی با حزب کارگران کردستان ترکیه و حضور کردها در شمال سوریه بود.

این تحلیل با بیان اینکه ترکیه به دنبال احیای امپراتوری عثمانی بود خاطرنشان می کند: ترکیه روابط گذشته خود با کشورهای همجوار را قربانی کرد و اعتماد موجود را از بین برد و به عنوان کشوری مداخله گر در امور داخلی سایر کشورها نمایان گشت زیرا به طور عملی در تلاش ها برای سرنگونی نظام در سوریه مشارکت کرده و در نتیجه سیاست صفر کردن مشکلات به سیاست سرنگون کردن نظام هایی که ترکیه از آنها راضی نیست تبدیل شد.

این امر نیز تحول خطرناکی در نقش ترکیه به شمار می رود که در گذشته به هم پیمانی با غرب و اسرائیل اکتفا می کرد اما اکنون به طرفی در درگیری های داخلی در هر کشوری مبدل شده است. باقی ماندن نظام در سوریه شکست برای سیاست ها در ترکیه به شمار خواهد رفت. امروز حتی عربستان و قطر و امارات نیز از سیاست های اخوانی ترکیه ناراضی اند.

*وطن امروز:

بازداشت یکی دیگر از عناصر شبکه بی‌بی‌سی فارسی

یکی دیگر از عناصر داخلی شبکه رسانه‌ای متصل به اردوگاه استکبار و بنگاه بی‌بی‌سی فارسی روز شنبه بازداشت شد. به گزارش بولتن نیوز، با بازداشت فرد مزبور، تعداد افرادی که در جریان پرونده مربوط به این شبکه در ظرف ۲ ‌ماه اخیر بازداشت شده‌اند، به عدد ۲۱ رسید.

این فرد از عناصر حلقه واسط تعدادی از رسانه‌های داخلی با ضدانقلاب خارج از کشور و نفرات به‌اصطلاح دیپلمات انگلیس در ایران و همچنین مرتبط با تیم حلقه بی‌بی‌سی فارسی است. وی زمانی که سفارت انگلیس هنوز در تهران فعال بود (تا قبل از آبان‌ماه سال ۸۹) با این سفارتخانه نیز ارتباط داشته است. فرد بازداشت شده همچنین از مرتبطان علیرضا نوری‌زاده (ضد انقلاب فراری و جاسوس چندجانبه سرویس‌های آمریکا و انگلیس و برخی کشورهای مرتجع منطقه) بوده است.

این فرد با یک رسانه بزرگ و رسمی کشور نیز همکاری داشته است. شناسایی و ضربه زدن به شبکه رسانه‌ای متصل به اردوگاه استکبار با محوریت بی‌بی‌سی فارسی یکی از مهم‌ترین عملیات‌های دستگاه امنیتی کشور در ماه‌های اخیر است. وزارت اطلاعات تاکنون با انتشار ۳ بیانیه جزئیاتی از ماهیت شبکه ضربه دیده و ابعاد آن و همچنین دلایل بازداشت تعدادی از عوامل داخلی این شبکه را منتشر کرده است.

در این اطلاعیه‌ها خاطرنشان شده بود احتمال بازداشت تعداد دیگری از عوامل شبکه در آینده وجود دارد و به نظر می‌رسد با تداوم این بازداشت‌ها در ۲ هفته اخیر و همچنین بازداشت یکی دیگر از عناصر شبکه در روز شنبه، پرونده شبکه مزبور هنوز بسته نشده و احتمال ادامه دستگیری‌ها همچنان وجود دارد.

جیمز بیکر: به صدام کمک اطلاعاتی می‌کردیم

وزیر خارجه پیشین آمریکا اعتراف کرد کشورش در جریان جنگ ایران و عراق به صدام اطلاعات سری ارائه می‌کرد. به گزارش فارس، جیمز بیکر، وزیر ‌خارجه پیشین آمریکا گفت: ایالات متحده آمریکا سالیان متمادی برای متقاعد کردن صدام برای پیوستن مجدد به جوامع بین‌المللی تلاش کرد ولی وی بارها برای اداره خود از ایالات متحده آمریکا مطالباتی داشت. بیکر طی سخنانی تلویزیونی گفت: ایالات متحده آمریکا در جریان جنگ ایران و عراق، اطلاعات نظامی به عراق ارائه و برخی اوقات نیز با دولت وقت عراق، همکاری کرده است.

با این حال صدام، بدون هیچگونه توجیهی، حمله وحشیانه‌ای را علیه کویت که کشوری کوچک همجوار با عراق بود به‌عمل آورد. چنین چیزی نمونه‌ای بارز از تجاوزی وحشیانه بود که منجر شد آمریکا و جوامع بین‌الملل خواهان پایان دادن به این تجاوز شوند. وی افزود: قبل از حمله به کویت، در زمان جنگ فرسایشی عراق با ایران، ایالات متحده تا حدی متحد عراق بود. جیمز بیکر تصریح کرد: سیاست آمریکا در آن برهه زمانی اینچنین بود.

پیشنهاد آلبانی برای اعطای پناهندگی به منافقین

دولت آلبانی در بیانیه‌ای برای پناه دادن به ۲۱۰ تن از اعضای گروهک تروریستی منافقین که هم‌اکنون در پایگاه «لیبرتی» مستقر هستند، اعلام آمادگی کرد. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت آلبانی روز شنبه اعلام کرد این کشور جزیره بالکان آمادگی پذیرفتن ۲۱۰ نفر از اعضای گروهک مخالفان ایران (گروهک تروریستی منافقین) را که هم‌اکنون در پایگاه لیبرتی در عراق به سر می‌برند، دارد.

«سالی بریشا» نخست‌وزیر آلبانی در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت آماده است به دلایل انساندوستانه، ۲۱۰ نفر از اعضای مجاهدین خلق را در آلبانی منزل دهد. این اقدام آلبانی پس از درخواست‌های متعدد دولت آمریکا و سازمان ملل برای پناه دادن به گروهک تروریستی منافقین که در پایگاه لیبرتی مستقر هستند، صورت گرفته است.

«مارتین کوبلر» نماینده سازمان ملل در عراق و «باربارا لیف» معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا روز شنبه گفت‌وگوهایی را با مقامات آلبانی درباره اقدامات امنیتی و شرایط سکونت منافقین انجام دادند. گروهک تروریستی منافقین سا‌ل‌هاست سلاح به دست گرفته و در جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران اقدامات تروریستی بسیار زیادی انجام داده ‌است. از سوی دیگر اعضای جداشده از گروهک تروریستی منافقین از تلاش جدی سران این گروهک برای ابقای عناصر خود در خاک عراق خبر دادند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «مجلس اعلای اسلامی عراق»، تنی چند از اعضای جداشده از گروهک تروریستی منافقین، در نامه‌ای سرگشاده به کمیساریای امور پناهندگان سازمان ملل خبر دادند سران این گروه تروریستی برای مانع‌تراشی در خروج این اعضا از عراق در حال بحران‌سازی در این کشور هستند.

در این نامه سرگشاده تاکید شده است: سران منافقین توطئه‌های تازه‌ای برای تعویق خروج اعضای سازمان چیده‌اند که از جمله آنها فراخوان به وابستگانشان در سراسر دنیا برای نوشتن نامه به کمیساریای امور پناهندگان برای بازگرداندن این افراد به اردوگاه اشرف است. نویسندگان نامه افزوده‌اند: رهبران منافقین از اعضای این گروهک در اردوگاه لیبرتی عراق خواسته‌اند با نمایندگان کمیساریای عالی امور پناهندگان و دیگر نهادهای بین‌المللی دیدار و همکاری نکنند.

*خراسان:

سفر یک عضو کابینه با هواپیمای اختصاصی به دبی

بر اساس بررسی های یک نهاد نظارتی، مسئولان اجرایی چندی پیش مجوز مسافرت یک روزه یکی از اعضای کابینه دهم به کشور امارات متحده عربی را صادر کرده اند و او در این سفر توانسته از هواپیمای اختصاصی برای رفت و آمد خود استفاده کند. این دستگاه نظارتی در گزارش خود تاکید کرده است که اگرچه این مجوز بر اساس مقررات صادر شده اما ضرورت استفاده از این هواپیما برای مسافرت به منطقه ای نزدیک همچون دبی که روزانه از تهران به این شهر پرواز انجام می شود، با شعارهای عدالت طلب دولت منافات دارد.

دستگاه قضایی طلسم معلم شدن معلولان را شکست

در حالی که بر اساس بخشنامه های وزارت آموزش و پرورش، معلولان با استناد به بند “ز” ماده ۴۱ قانون مدیریت خدمات کشوری، در مصاحبه های مربوط به گزینش معلمان رد می شدند، تعدادی از این افراد با شکایت به دستگاه قضایی، خواستار ابطال این بخشنامه ها شدند که پس از ماهها پیگیری، این ابلاغیه ها طی روزهای اخیر لغو شده و معلولانی که دارای مشکل حاد جسمانی برای انجام امور معلمی نباشند، می توانند این شغل را انتخاب کنند.

*آرمان:

تجمع کامیون‌داران مقابل مجلس

شنیده شد که عده‌ای از کامیون‌داران خواستار رفع توقیف خودروهایشان شدند. تعدادی از کامیون‌داران به دلیل توقیف کامیون‌هایشان مقابل مجلس تجمع کرده و خواستار رفع توقیف خودروهایشان شدند. حدود ۳۰ نفر از کامیون‌داران با تجمع مقابل مجلس و با در دست گرفتن پلاکاردهایی خواستار اجرای منصفانه قانون شدند. روی یکی از پلاکاردها نوشته شده بود: «با وجودی که کلیه مدارک مربوط به خودرو از جمله برگ سبز، بنچاق، بیمه‌نامه، کارت ماشین، کارت خودرو و… در اختیارمان است به چه دلیل خودورهایمان توقیف شده و به نام‌مان نمی‌شود؟»

دعوت ۹۱ نماینده و فعال سیاسی از یک نامزد احتمالی

شنیده شد که عده‌ای از فعالان برای رئیس‌جمهور اصلاحات دعوتنامه حضور در انتخابات فرستادند. ۹۱ نفر از وزیران، نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی و فرهنگی دوره اصلاحات به رئیس دولت اصلاحات در ضرورت کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده نامه نوشتند.

در بخشی از این نامه آمده است: «انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو، فرصتی برای همه علاقه‌مندان به آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی است تا تمام توان خود را به‌کار گیرند تا دولتی مستقر شود که نماد کارآمدی، مقبولیت، شایسته‌سالاری، اخلاق‌مداری و مردم‌محوری باشد که در سایه آن آرامش، رفاه، پیشرفت و اعتبار جهانی برای کشور به ارمغان آورده شود. دولت قانون، دولت اعتدال، دولت اخلاق و دولت تعامل همه‌جانبه با همه ارکان و قوای حاکم، نیاز مبرم کشور در زمان حاضر است.»

حذف عبارت «ما به خدا ایمان داریم» از دلار

شنیده شد که قرار است یکی از عبارات قدیمی از روی دلار حذف شود. عصر ایران نوشت؛ دادگاهی در آمریکا درخواست حذف عبارت «ما به خدا ایمان داریم» از اسکناس‌ها و سکه‌های دلار را بررسی می‌کند. بزرگ‌ترین سازمان ملحدان (افرادی که وجود خدا را باور ندارند) در آمریکا با ارائه شکایتنامه‌ای به دادگاه علیه وزارت خزانه‌داری این کشور خواستار حذف این عبارت از اسکناس‌های پول ملی آمریکا (دلار) شدند. عبارت In God We Trust (ما به خدا ایمان داریم) روی همه سکه‌ها و اسکناس‌های دلار آمریکا درج می‌شود. قرار است دادگاه نیویورک روز سه‌شنبه آینده این شکایتنامه را بررسی کند.

«سعید تاجیک» آزاد شد

شنیده شد که فرد اهانت‌کننده به دختر آیت‌ا… ‌هاشمی‌رفسنجانی از زندان آزاد شد. آریا نوشت؛ سعید تاجیک که به جرم اهانت به فائزه‌هاشمی روانه زندان شده بود، صبح دیروز پس از سپری شدن دوران محکومیت خود از زندان آزاد شد. تاجیک پس از آن با پرونده قضایی مواجه شد که فیلمی از او در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شد که در آن به فائزه‌ هاشمی فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اهانت کرده بود. این فیلم در آن زمان با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شد. خبر آزادی تاجیک درحالی منتشر شده که گفته می‌شود فائزه‌هاشمی نیز تا چند روز دیگر آزاد خواهد شد.

اعتراض مشایی و احمدی‌نژاد به احکام مداحان

شنیده شد که رئیس‌جمهور از احکام صادرشده برای مداحان معترض به دولت ناراضی است. فارس نوشت؛ یک منبع آگاه از اعتراض مشایی و احمدی‌نژاد به احکام صادره برای مداحان تهرانی خبر داد. این منبع با اعلام این خبر افزود: پس از رسیدگی به پرونده شکایت مشایی و احمدی‌نژاد از مداحان تهرانی،‌ دادگاه حاج منصور ارضی را تبرئه و سعید حدادیان را به پرداخت ۴۰۵ هزار تومان جزای نقدی محکوم کرد.

این منبع آگاه در ادامه تصریح کرد: احمدی‌نژاد و مشایی در فرجه قانونی به احکام صادره اعتراض کرده‌اند و درحال حاضر پرونده برای بررسی مجدد به دادگاه تجدیدنظر انقلاب ارجاع شده است. گفتنی است، شکایت معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری به طرفیت مشایی به دلیل سخنان حاج منصور ارضی و سعید حدادیان در شب‌های ماه رمضان صورت گرفت.

برکناری مدیرکل میراث فرهنگی تهران

شنیده شد که معاون محمود احمدی‌نژاد یکی از معاونانش را برکنار کرد. افکار نوشت؛ محمدشریف ملک‌زاده، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دیروز مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران را برکنار کرد. ملک‌زاده به‌جای «محمدحسین فراهانی» مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران، «مسعود نصرتی» را منصوب کرده است. مسعود نصرتی پیش از این مدیر کل امور موزه‌ها بوده است.

علت رای پائین به وزیر بهداشت

شنیده شد که یک نماینده مجلس برکناری وزیر بهداشت را عامل رای پائین رای اعتماد به وزیر بهداشت فعلی می‌داند. صراط نوشت؛ حسینعلی شهریاری درباره ارزیابی‌اش از رأی اعتماد مجلس به وزیر بهداشت گفت: سوال سختی است که بخواهیم میزان رأی مجلس به وزیر بهداشت را ارزیابی کنیم و علت رأی پایین را بگوییم شاید علت رأی پایین مجلس به وزیر بهداشت این بود که انتظار داشتند فردی وزیر شود که سوابق اجرایی بیشتری داشته باشد و نگران وضعیت سلامت مردم هستند.

وی افزود: مساله دیگر هم این است که کلاً مجلس با برکناری خانم دستجردی از وزارت بهداشت مخالف بود. با این حال کمیسیون بهداشت با وزیرشدن دکتر طریقت موافق بود به‌خصوص اینکه وی قول داد پایبند به قانون باشد و قانون را اجرا کند.

نامه دیوان عدالت اداری درباره انتصابات یک سازمان

شنیده شد که رئیس دیوان عدالت اداری در نامه‌ای به سرپرست وزارت رفاه،‌ کار و تامین اجتماعی خواستار برخورد با اقدامات غیرقانونی در سازمان تامین اجتماعی شد. فارس نوشت؛ یک منبع آگاه با اعلام این خبر افزود: حجت‌الاسلام منتظری در نامه‌ای به سرپرست وزارت رفاه،‌ کار و تامین اجتماعی اقدامات آن را غیرقانونی دانست.

وی افزود: در متن این نامه ذکر شده که با توجه به ابلاغ دستور برکناری مرتضوی،‌ وی هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد اما طی چند وقت اخیر اقدام به جابه‌جایی و انتصاب مدیران‌کل برای سازمان‌های تامین اجتماعی در شهرهایی از جمله اردبیل و کرمانشاه کرده است. این منبع آگاه در ادامه تصریح کرد: رئیس دیوان عدالت اداری با تاکید بر غیرقانونی بودن این اقدامات خواستار پیگیری این موضوع از سوی سرپرست وزارت رفاه شده و اعلام کرده در صورت عدم توجه، افراد خاطی تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

وضعیت شنیدنی یک تیم لیگی

شنیده شد که وضعیت باشگاه نساجی قائمشهر به‌حدی ناگوار است که بازیکن تعویضی نساجی برای ورود به بازی ساق‌بند نداشت و منتظر شد تا بعد از خروج هم‌تیمی‌اش ساق‌بند را بگیرد و به بازی برود و بد‌تر از آن اینکه این تیم به علت اعتصاب بازیکنانش فقط با ۱۳ بازیکن به بوشهر رفت و بعد از تعویض اول وقتی یک بازیکن نساجی مصدوم شد مجبور شدند محمد سواری دروازه‌بان سابق سپاهان و تیم ملی را به عنوان مهاجم به زمین بفرستند و برای این کار با چسب شماره ۲ را به ۲۱ تبدیل کردند!

*تهران امروز:

انتقاد عارف از خاتمی

خبرآنلاین نوشت: محمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات در جمعی از دانشجویان حامی این جریان با بیان اینکه اصلاحات مرام‌نامه مصوبی ندارد، گفت: سید محمد خاتمی رهبر اصلاحات است. اگر در سال ۸۴ رهبری اصلاحات فعال عمل می‌کرد، اصلاح‌طلبان در آن انتخابات شکست نمی‌خوردند.

کنایه کیهان به نامزدهایی که احساس تکلیف می‌کنند

در بخشی از سرمقاله کیهان به قلم حسین شریعتمداری می‌خوانیم: غفلت غیرقابل توجیه برخی از اصولگرایان یا مدعیان اصولگرایی این است که خواسته یا ناخواسته در میدان فریب یاد شده به بازی گرفته شده‌اند! یکی می‌گوید؛ به لحاظ اخلاقی نمی‌توانم درخواست کسانی را که از من خواسته‌اند کاندیدا شوم، رد کنم. دیگری اعلام می‌کند؛ از آنجا که تعداد دعوت کنندگان از بنده به حد نصاب رسیده است تصمیم به کاندیداتوری گرفته ام!

آن دیگری می‌گوید؛ وقتی جوان‌هایی مثل من هستند، چرا دنبال پیرمردها می‌روید! و آن نامزد احتمالی دیگر ادعا می‌کند که اگر نامزد نشوم به مردم خیانت کرده ام! و… که با حفظ احترام این عزیزان باید برادرانه خطاب به آنان گفت؛ احتمال چندانی برای پیروزی شما نیست. نه اینکه خدای نخواسته صلاحیت نداشته باشید، بلکه از رویکرد مردمی در مقیاس رای آوری برای ریاست‌جمهوری برخوردار نیستید. بنابراین چرا بی‌آنکه متوجه باشید، در میدان حریف بازی می‌کنید؟! هر احساسی که تکلیف شرعی نیست! هست؟!

اعتراض به سوءاستفاده انتخاباتی از نام سعید جلیلی

تعدادی از شاگردان سعید جلیلی در دانشگاه امام صادق(ع) با توجه به مسائل پیش آمده اخیر در صحنه انتخابات،‌نامه‌ای خطاب به وی نوشته‌اند و از او خواسته‌اند نسبت به حضور در انتخابات صراحتا اعلام موضع کند. دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) در بخشی از نامه خود تصریح کردند: برداشت ما حاکی از آن است جناب‌عالی حداقل در این دوره عزمی برای حضور و به دست گرفتن سکان اجرایی کشور ندارید.

ما معتقدیم این اقدامات روند مثبت فعالیت جهادگونه شما در مذاکرات هسته‌ای که همواره با حفظ عزت ملی روبه‌رو بوده را دچار حاشیه خواهد نمود.از شما تقاضا داریم تا با اعلام موضع صریح پاسخ این سوءاستفاده‌ها را داده و موجب نشوید تا عده‌ای با ابزار فریب بیش‌از این فضای کشور را آلوده نمایند.

نماد انتخاباتی بنده رنگ سبز است

حجت‌السلام و المسلمین سیدمحمدباقر خرازی دبیرکل جبهه حزب‌الله با بیان اینکه نماد ما رنگ سبز خواهد بود چرا که این نشانه، نمودی از دلدادگی به ولایت و اهل بیت(ع) است، افزود: بنده تنها کاندیدایی هستم که از طایفه سادات بوده و با تمام توان تا روز آخر در مرام و عقیده خود باقی می‌مانم. کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری بیان داشت: بنا نیست رنگ سبز نماد مخالفت با نظام باشد، بنابراین آمده‌ایم به نام حزب‌الله و با رنگ سبز در انتخابات حاضر شویم.

بازداشت چند نفر در ارتباط با پرونده مالی بنیاد شهید

امیر خجسته، نماینده مجلس شورای اسلامی از بازداشت چند نفر در رابطه با پرونده مالی بنیاد شهید و دو نهاد وابسته به این بنیاد، بانک دی و سازمان اقتصادی کوثر خبر داد.

خجسته در گفت‌وگویی با خانه ملت، با بیان اینکه دامنه تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید، تا بانک دی و سازمان اقتصادی کوثر گسترده شده گفت: «گزارش‌های کاملی به مجلس می‌رسد؛ حکم جلب تعدادی صادر شده است. تعدادی نیز به خارج از کشور سفر کرده‌اند و تعدادی هم دستگیر شده‌اند.» به‌گفته او، آنچه باعث «حساسیت مجلس» نسبت به فعالیت‌های بانک دی و سازمان اقتصادی کوثر شده، «شکایت» ایثارگران از آنهاست و گزارش‌های رسیده نیز حکایت از «مشکلات عدیده» این دو نهاد اقتصادی دارد.

خجسته با اشاره به پرونده مالی بانک دی گفت: «به چه دلیل حقوق ایثارگران در حساب‌های بانک دی ریخته و سپس برداشته می‌شود؟ ما حکم صادر نمی‌کنیم، اما با شروع تحقیق و تفحص سراغ این افراد می‌رویم. بنا بر نامه‌های رسیده از ایثارگران، حقوق به حساب‌ها ریخته، برداشته و سپس برگردانده شده است.»

روزنامه خراسان تابستان سال‌جاری نوشت که ماموران سازمان بازرسی کل کشور هنگام تجسس خود در امور مالی بنیاد شهید متوجه این اختلاس میلیاردی شدند که گفته می‌شود «یکی از مدیران باسابقه بنیاد» عامل آن است. ماجرای دیگری نیز که در این روزهای اخیر باعث شد بار دیگر رسانه‌ها به بنیاد شهید توجه کنند، «تهدید» نمایندگانی بود که خواهان تحقیق و تفحص مجلس از این بنیاد شده‌اند.

این نمایندگان ادعا کرده‌اند که «مسئولان بنیاد شهید» آنها را تحت فشار قرار داده‌اند تا از تحقیق درباره این بنیاد صرف‌نظر کنند. اکنون نیز خجسته، عضو هیات رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلس، این ماجرا را تایید می‌کند.

به گفته خجسته، محورهای تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید، «اقدامات و تصمیمات خلاف قانون و خارج از اختیار از سوی ریاست بنیاد، مانند انسداد پرونده ایثارگران، برداشت خلاف قانون از حساب‌های ایثارگران و سپس عودت آن پس از چند ماه به حساب‌ها، افزایش میزان شکایات در مراجع قضایی از بنیاد شهید و بی‌عدالتی در نظام پرداخت ایثارگران» است.

سرنوشت انحرافی‎ها مثل مشارکتی‎هاست

مرتضی نبوی فعال سیاسی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با پنجره درباره میزان رای آوری جریان انحرافی گفت: من به واسطه جایگاهم در شورای حل اختلاف چندباری با دوستان حامی دولت صحبت کرده‎ام. این جریان سرنوشتی متفاوت با حامیان سال‎‎های آخر هاشمی و خاتمی ندارند. یعنی زمان هاشمی هم تحت عنوان سازندگی، حزب کارگزاران را راه انداختند و فکر می‎کردند که خیلی هم در جامعه رای دارند که دیدیم اینگونه نشد.

وی ادامه داد: حامیان آقای خاتمی هم بر مبنای همین توهم حزب مشارکت را تاسیس کردند که دیدیم در انتخابات شورا‎های دوم و مجالس هفتم و هشتم چه نتیجه‎ای گرفتند. در این دولت هم جدا از خود آقای احمدی‎نژاد که محبوب است و رای مردم را دارد، منتسبان به دولت در شورا‎های سوم و انتخابات نهم مجلس نتوانستند نتیجه‎ای کسب کنند.

نبوی درباره کاندیداتوری هاشمی معتقد است: من در سال ۸۴ هم گفتم که با کاندیداتوری آقای هاشمی مخالفم؛ هم به‎دلیل اینکه ایشان هشت سال رئیس‎جمهوری بود و سابقه ندارد کسی که دو دوره رئیس‎جمهوری بوده است، دوباره بتواند رای مردم را جذب کند و هم اینکه شرایط سنی و جسمی وی اقتضای مسئولیت‎‎های سنگین ریاست‎جمهوری را ندارد. الان هم همان نظرات سال ۸۴ را دارم و دیدگاهم در این‎باره عوض نشده است هرچند که صلاح مملکت خویش خسروان دانند.

*جمهوری:

پاپ جدید کلی حرف و حدیث آورد

هنوز چند روز از انتصاب پاپ فرانسیس یا همان پدر برگوگلیو نگذشته است که مطالب بسیاری از نقش وی در حمایت از خونتای نظامی حاکم بر آرژانتین و اخراج دو کشیش مخالف نظامیان از کلیسا بدستور وی در نشریات جهان منتشر شده است.

این دو کشیش به نام‌های اورلاندو یوریو و فرانسیسکو جالیکس بعد از پنج ماه زندانی و شکنجه به صورت بی‌هوش پیدا شدند. گفته می‌شود حضور پاپ در میان فقرا به عنوان ابزار حمایتی کلیسا از حکومت دست راستی نظامی در مقابل جریانات چپ بوده است.

وقتی احمدی نژاد و مشایی عرفانی می شوند!

روزنامه دولتی ایران، با انتشار ویژه‌نامه‌ای که آن را “عرفانی – فلسفی” معرفی کرده، تلاش کرده است محمود احمدی‌نژاد و اسفندیار رحیم مشائی را در کنار افرادی همچون ابن عربی، از عرفا معرفی کند! در این ویژه‌نامه که “روشنائی” نام دارد، یک سخنرانی از احمدی نژاد و یک سخنرانی از مشائی به چاپ رسیده تا به طور غیرمستقیم به خوانندگان القاء شود که این دو نفر نیز اهل عرفان هستند.

Share