مهمترین اخبار جهان از شب گذشته تاکنون

به گزارش  دیارمیرزا به نقل از مهر، عناوین مهمترین خبرهای جهان از شب گذشته تاکنون به نقل از رسانه های خارجی به شرح زیر است. – دانشجویان و دیگر اتباع سوری مقیم کشورهای اروپایی با برگزاری تجمعاتی در حمایت از نظام سوریه، هجمه همه جانبه غربی ها و متحدانشان علیه این کشور را محکوم کردند. […]

به گزارش  دیارمیرزا به نقل از مهر، عناوین مهمترین خبرهای جهان از شب گذشته تاکنون به نقل از رسانه های خارجی به شرح زیر است.
– دانشجویان و دیگر اتباع سوری مقیم کشورهای اروپایی با برگزاری تجمعاتی در حمایت از نظام سوریه، هجمه همه جانبه غربی ها و متحدانشان علیه این کشور را محکوم کردند.

– تشکل موسوم به ائتلاف مخالف سوری در نشست دوشنبه خود در استانبول، غسان هیتو را به عنوان نخست وزیر دولت موقت برگزیدند تا مسئولیت اداره مناطقی را که گروههای مسلح در سوریه بر آن مسلط شده اند، برعهده گیرد.

– نیروهای امنیتی سعودی، چندین جوان را در شهر بریده عربستان دستگیر کردند.

– در حالی که شهر صعده در شمال یمن و بیشتر استانهای جنوبی شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در مخالفات با کنفرانس گفتگوی ملی است، یک نفر در استان حضرموت به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

– گردانهای وابسته به گروه تروریستی جبهه النصره و جیش الحر در منطقه برزه در حومه دمشق خواستار کمک فوری دیگر گروههای مسلح شدند.

– فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد ترکیه و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، آتش بحران سوریه را شعله ور کردند.

– بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل متحد اعلام کرد سوریه از گرایش و رویکرد جهانی به سمت ایجاد جامعه جهانی بدون زور و تهدید حمایت می کند.

– هانس بلیکس که ریاست تیم بازرسی بین المللی در خصوص سلاحهای کشتار جمعی عراق را برعهده داشت، تاکید کرد جنگ آمریکا علیه عراق، یک اشتباه فاحش و بزرگ بود.

– آصف علی زرداری رئیس جمهوری پاکستان بر ضرورت احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.

– یکی از رهبران مخالف دولت تونس فاش کرد گروههای مرتبط با قدرتهای خارجی، جوانان تونسی را برای شرکت در اقدامات تروریستی و خشونت آمیز در سوریه جذب و آنها را به این کشور قاچاق می کنند.

Share