"رضا سراج" رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی

مصداق آزاد بودن انتخابات فقط برای یک نفر است

دیارمیرزا:سه هفته پیش منافقین نشستی را با سخنرانی مریم رجوی در پاریس برگزار می‌کنند و شعار این نشست “بهار ایران” بوده و سه هفته قبل هم یک سامانه پیامکی در داخل کشور فعال می‌شود با عنوان “زنده باد بهار”.

به گزارش دیار میرزا  “رضا سراج” رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی و تحلیلگر مسائل استراتژیک اخیراً طی سخنانی در یک برنامه سیاسی، موضوعات مهمی را پیرامون برنامه حلقه انحراف برای انتخابات آتی، نقشه‌های آمریکا برای کشاندن ایران به پای میز مذاکره و سهم اثرگذاری تحریم‌ها و سوء مدیریت‌ها در وضعیت اقتصاد کشور مطرح کرد.

در ادامه منتخبی از صحبت‌های این تحلیلگر مسائل استراتژیکرا به نقل از تسنیم می‌خوانید:

ــ با توجه به اینکه به رخداد بسیار مهمی به نام انتخابات سال ۹۲ نزدیک می‌شویم لازم است که نسبت به این رویداد پیش بینی و تحلیل داشته باشیم و دقیقا این همان چیزی است که اخیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۱۹ دی و در دیدار با مردم قم به آن تکیه داشتند و فرمودند که انسان با هوشیاری و زیرکی حرکت‌های دشمن را تفرس کند. دانستن به نشانه و علامت را تفرس می‌گویند. معلوم است که رهبر معظم انقلاب اسلامی یک رصد دائمی را از ما انتظار دارند تا انتخابات.

ــ ما در تحلیل انتخابات ۹۲ باید ابتدا از نگاه راهبردی جبهه انقلاب اسلامی را در مقابل نظام سلطه یک بار تحلیل و برآورد بکنیم و از این منظر وارد فضای سیاسی شویم.”ممکن است که بر عکس این هم اتفاق بیافتد یعنی آن چیزی که الان ما در این طرف و آن طرف می‌رویم در بین خواص خودمان و بیشتر آن را مشاهده می‌کنیم این است که بیشتر به مسئله سیاسی فضای سیاسی توجه می‌کنند، در حالی که ما باید یک سطح بالاتر اول بحث جبهه انقلاب اسلامی و نظام سلطه را تحلیل کنیم و از آنجا به مسئله سیاسی و فضای سیاسی خودمان نگاه کنیم.

ــ آمریکایی‌ها برای مقابله با ایران خیلی فرصت ندارند و دوره اوباما آخرین فرصت آمریکاست، این خیلی نکته مهمی است که خودشان دارند می‌گویند که ما برای مهار ایران فرصت زیادی در اختیار نداریم و دوره اوباما آخرین فرصت ماست.

ــ روند قدرت یابی جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که آمریکایی‌ها نمی‌توانند خیلی منتظر بمانند و باید در همین امسال و سال‌ آینده مسئله‌شان را با ایران حل کنند. در همین گزارش سابان که وابسته به بروکینز است، می‌گوید که آمریکایی‌ها آمدند در منطقه دو جنگ را به راه انداختند اما این جنگ‌ها به نفع ایران تمام شد. در آن زمان گفتند که جنگ نیابتی در منطقه راه افتاده یعنی همان جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه؛ این گزارش می‌گوید که بازنده این جنگ اسرائیل نیست، بلکه بازنده اصلی این جنگ آمریکاست و برنده اصلی این دو جنگ هم ایران است.” آمریکایی‌ها دقیقا این را حس کردند که موازنه استراتژیک بین ایران و آمریکا به نفع ایران تغییر کرده و این تغییر موازنه را نمی‌توانند خیلی تحمل کنند. آن چیزی که تحمل آمریکایی ها را به سر آورده، مسئله بیداری اسلامی است که این موازنه استراتژیک را برای آمریکا غیر قابل برگشت کرده است.”

ــ پرونده دیگری که روی دست آمریکایی‌ها ماند در این حوادث اخیر، پرونده سوریه است. آمریکایی‌ها آمدند مشکل سوریه را حل کنند تا بتوانند مسئله مقاومت را حل کنند و پس از آن بیایند سراغ ایران، آن هم از موضع بالا؛ اما الان در پرونده سوریه هم گیر کرده‌ و متوجه شدند، چاره‌‌ای ندارند جز اینکه بیایند سراغ ایران برای حل پرونده سوریه و خروج از این بحران. چون محور عربی و محور غربی بویژه ترکیه پایشان در این باتلاق گیر کرده است. این شرایط آمریکایی‌هاست.

ــ آمریکایی‌ها بعد از جنگ یک پروژه ۱۰ ساله‌ای را برای ما تعریف کردند که در این پروژه ۱۰ ساله، مقرر کرده بودند که ابتدا استحاله‌ فرهنگی و بعد یک استحاله سیاسی و بعد از آن در فاز پایانی فروپاشی را رقم بزنند. استحاله فرهنگی در دوران دولت سازندگی عملیاتی شد.

ــ یک تیم ۱۲ نفری در زمان کرباسچی در شهرداری تهران آمد به اسم زیبا سازی، تمام نمادها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را داشت پاکسازی می‌کرد تا جایی که به تعبیر امام عظیم‌الشأن، حضرت امام خامنه‌ای، این‌ها کار را به امام زدایی هم رساندند. با بی شرمی هر چه تمام‌تر گفتند که اسم شهدا بر روی معابر مردم را افسرده می‌کند و شروع کردند تک تک اسم شهدا را از روی معابر برداشتند. من به خاطر دارم که به دلیل این کار، مردم مقابل شهرداری منطقه یک تهران تجمع کردند که نام یک شهید را از روی یک معبر برداشته بودند و آن‌ها را وادار کردند که عذرخواهی کنند و نام آن شهید را دوباره به آن محل برگردانند.

ــ یک تئوری باطلی را غربی‌ها در دنیا متدوال کرده‌اند، برای اینکه در انقلابیون احساس یأس ایجاد کنند و بگویند که انقلاب در نسل اولش انقلابی است و در نسل دوم از آرمان‌های انقلاب فاصله می‌گیرد و در نسل سوم کاملاً انفصال ایجاد می‌شود. انقلاب اسلامی در نسل اول پایداری و ایستادگی کرد و انقلاب را به پیروزی رساند و در نسل دوم نظام را در جنگ تثبیت کرد و در نسل سوم دارد ارزش‌ها را در جامعه تثبیت و نهادینه می‌کند. این یک شرایط جدید است که در هیچ انقلابی در دنیا وجود نداشته و قطعا این روند قابل تأیید و اثبات شده است.

ــ امروز در جنگ ۸ روزه و در شرایطی که خودمان در مشکلات اقتصادی بودیم، با صراحت و شفافیت اعلام کردیم که موشک‌های فجر۵ موشک‌های ایران بود. نه تنها تنشی بوجود نیامد، بلکه این مسئله در مردم باعث غرور و افتخار شد که این موضوع نشان‌دهنده ارتقاء بصیرت جامعه است.

ــ در انتخابات ۹۲ آمریکایی‌ها هم سعی می‌کنند چالش اقتصادی و اجتماعی برای ما درست کنند و هم سعی می‌کنند چالش سیاسی برای ما درست کنند و هم سعی می‌کنند چالش امنیتی برای ما درست کنند که بعد از آن ما مجبور به اشتباه محاسباتی شویم. در قسمت فشارها، الان طراحی کرده‌اند و در قسمت بی‌ثباتی طراحی‌‌هایی انجام داده‌اند و در قسمت اشتباه محاسباتی هم گزینه‌ حال و آینده‌‌شان مشخص است.

ــ “شعب ابی طالب” را آن‌هایی مطرح کردند که دچار اشتباه محاسباتی شده بودند.کاری که آمریکایی‌ها می‌خواهند در ابتدای سال ۹۲ انجام دهند، این است که می‌خواهند این اشتباه محاسباتی را تشدید کنند و از طرفی هم می‌خواهند بی ثباتی برای ما ایجاد کنند.

ــ آمریکایی‌ها برآوردشان این است که وقتی فشارهای اقتصادی زیادتر شود، تورم در کشور بیشتر می‌شود و این تورم به زعم آن‌ها بهار عربی را به ایران می‌رساند و یک اعتراض اجتماعی در کشور شکل می‌گیرد و بعد می‌گویند که این اعتراض اجتماعی به انتخابات وصل شده و به یک اعتراض اجتماعی و سیاسی می‌شود و حلقه بی ثباتی هم فعال می‌شود. آن‌ها می‌گویند که این تحریم‌ها شرایط اقتصادی ایران را بدتر می‌کند.
به نظر می‌رسد که برخی‌ها در داخل کشور مجددا مردود می‌شوند و برخی‌ها هم ریزش پیدا می‌کنند. برخی فقط و فقط بر روی یک گزینه تأکید دارند و آن گزینه هم در بررسی صلاحیت‌ها رد می‌شود و وقتی که گزینه‌شان رد شود یا باید شرایط اضطرار، به نظام فشار وارد کنند تا گزینه‌شان تأیید شود و یا باید با وضعیت موجود کنار بیایند که البته نمی‌توانند آن را بپذیرند. با این وضعیت فقط، شرایط اضطرار باقی می‌ماند. تشدید فشارها برای ایجاد شرایط اضطرار، آن‌ها را مقداری دچار وسوسه می‌‌کند.


ــ سه هفته پیش منافقین نشستی را با سخنرانی مریم رجوی در پاریس برگزار می‌کنند و شعار این نشست “بهار ایران” بوده و سه هفته قبل هم یک سامانه پیامکی در داخل کشور فعال می‌شود با عنوان “زنده باد بهار”. این نقطه عزیمت یک بی ثباتی است که ابتدا شروع می‌شود و مردودین فتنه گذشته هم وسوسه می‌شوند که به وسط میدان بیایندو خودی نشان بدهند که این بی ثباتی از اینجا فعال می‌شود. آمریکایی‌ها برای اینکه این بی ثباتی را یک مقدار شعله‌ور کنند، با عملیات مخفی که خودشان هم به آن اعتراف کرده‌اند، این شرایط بی‌ثباتی را شعله‌ور می‌کنند. این فتنه‌ای است که در راه است و به همین دلیل است که حضرت آقا از ما تفرس و رصد و نشان با علامت و پیش بینی را خواستند.

ــ ما در حال حاضر با پدیده نفاق جدید مواجه هستیم. این پدیده هم در برخی اصلاح‌طلبان هست و هم در برخی دسته‌های دیگر. در مقابل این‌ها باید روشنگری و آگاهی بخشی کرد.

ــ جریان انحراف هیچ راهی غیر از بقا در قدرت ندارد. در غیر اینصورت به میرایی می‌رود و به دلیل پرونده‌‌هایی که این‌ها دارند، اگر از اریکه قدرت پایین بیایند، باید پاسخگو باشند. این‌ها باید در قدرت بمانند تا قدرت برایشان مصونیت ایجاد کرده و خط قرمز بشود. تنها راه رسیدن به قدرت و داشتن مصونیت هم تکیه بر یک گزینه است و اصلا به گزینه‌‌های دیگر فکر هم نمی‌کنند. اسامی دیگری هم که مطرح می‌شود، مشقی است و می‌خواهند حساسیت‌ها را کم کنند، زیرا هر کس دیگری غیر از این یک نفر کاندید بشود، براحتی با نظام کنار می‌آید.

ــ فقهای شورای نگهبان با اظهاراتی که تا الان داشته‌اند نشان داده‌اند که اگر کسی از مبانی دینی انحراف داشته باشد، تأیید نخواهد شد. مانند روز روشن است که این‌ها از مبانی دینی انحراف دارند. مهمترین انحراف آن‌ها این است که قائل به این هستند که برای رسیدن به حقیقت، انسان لازم نیست که مسلمان باشد و می‌گویند انسان می‌تواند یهودی باشد و به حقیقت هم برسد که این مسئله کاملا با مبانی دینی مغایر است.“رهبری هم در ماجرای وزارت اطلاعات فرمودند که تا رهبری زنده است، نمی‌گذارد در مسیر انقلاب انحراف ایجاد شود. به اعتقاد من این‌ها به دنبال بی‌ثباتی خواهند رفت. برآورد ما این است که این جریان  می‌خواهد بی ثباتی را به کشور تحمیل کند که به حول و قوه الهی نخواهد توانست.”

ــ باید در این میان تلاش کنیم تا شیطان اکبر درست نکنیم. انتقادها وارد است، اما باید مراقب باشیم که شیطان اکبر درست نکنیم. چون شیطان اکبر درست کردن برابر با رفتن در پازل بعضی از جریان‌های سیاسی است. البته برخی‌ها به دنبال شورایی کردن ولایت فقیه و رهبری بودند. این مسئله را آقازاده‌شان در سال ۸۴ در مصاحبه‌ای با نشریه آمریکایی “یو اس اس تودی” گفتند که پدر من به خاطر ۳ چیز دارد می‌آید، یکی کاهش نفوذ  سپاه، رابطه با آمریکا و سوم هم شورایی کردن رهبری. این مسئله در تفکر آن‌ها بوده است. اما برای براندازی واقعا ما کدی نداریم که این‌ها بخواهند ولایت فقیه را براندازی کنند. البته عملشان باعث می‌شود که جمهوری اسلامی از هویت حقیقی‌اش تهی بشود. این کار یک استحاله است و استحاله در نهایت منجر به براندازی می‌شود.

ــ تحریم‌های اقتصادی و سیاست‌های اقتصادی هر دو در وضعیت اقتصادی کشور نقش دارند. تحریم‌ها یک مقدار انتقال پول را به کشور سخت کرد، اما این شرایطی که الان پیش آمده از نبود ارز در کشور نشأت نمی‌گیرد. در ۶ ماهه  دوم سال، ما ارز لازم را برای تزریق به جامعه داشتیم ولی به نظر می‌رسد که این ارز بد توزیع شده است. وقتی که به کسی که تازه صرافی تأسیس کرده ۳ میلیارد دلار ارز می‌دهند و می‌ گویند که تو این ارز را در بازار تزریق کن و وقتی پیگیری می‌کنیم، می‌بینیم که به حلقه کلفت جریان انحراف وصل است، نمی‌تواند صرفا تحریم و نبود ارز باشد. به نظر می‌رسد که در جاهایی نمی‌‌خواهند تدبیر کنند و یا تدبیر نکرده‌اند.

ــ اصلاح طلبان در شعار همه می‌گویند که به سمت شوراها هستیم، اما واقعیت این است که اصلاح طلبان برای بازسازی خودشان و به خاطر ضربه‌ای که در فتنه ۸۸ به خودشان زدند و با دروغ بزرگی که گفتند و با اغتشاشاتی که ایجاد کردند به فکر راه میان‌بُر هستند. بنابراین استراتژی اول اصلاح‌طلبان ریاست جمهوری است و شوراها در استراتژی دوم قرار دارد. در جلساتشان انرژی را بر روی ریاست جمهوری می‌گذارند.

Share