مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان: خبرگزاری فارس فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج می‌دهد

به گزارش دیارمیرزا به نقل از  خبرگزاری فارس از رشت، احمد اسماعیلی به همراه اسماعیل ایوبی مدیر روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد از دفتر خبرگزاری فارس در گیلان بازدید کرد. وی تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی را در اسفند‌ ماه سال ۵۸ به فرمان تاریخی حضرت […]

به گزارش دیارمیرزا به نقل از  خبرگزاری فارس از رشت، احمد اسماعیلی به همراه اسماعیل ایوبی مدیر روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد از دفتر خبرگزاری فارس در گیلان بازدید کرد.

وی تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی را در اسفند‌ ماه سال ۵۸ به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی برای مقام جهاد و شهادت و تمام ایثارگران و حماسه‌آفرینانی که در راه اسلام جانفشانی می‌کنند، ارزش قائل است.

*فضیلت بزرگ خدمت به خانواده شهدا

این مسئول، خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران را فضیلت بزرگی خواند و تصریح کرد: امروز پس از گذشت ۳۳ سال از فرمان تاریخی معمار کبیر انقلاب هنوز روح پیام امام (ره) بر کالبد بنیاد شهید و امور ایثارگران جاری است و خدمت در این نهاد جزو افتخارات تمام خدمتگزاران آن محسوب می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه همه ما در مقابل شهدا و امام راحل مسئول هستیم، ضرورت توجه هر چه بیشتر به آرمان‌های انقلاب و شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مورد تاکید قرار داد.

اسماعیلی تقویت روحیه ایثارگری و شهادت در جامعه را موجب برطرف شدن ناهنجاری‌ها و مشکلات فرهنگی و اقتصادی موجود در جامعه دانست.

*ویژگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در خبرگزاری فارس

وی با قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران خبرگزاری فارس در گیلان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اضافه کرد: خبرگزاری فارس نگاه واقع‌بینانه‌ای در جامعه دارد و با انعکاس فعالیت‌های مثبت در راستای فرهنگ ایثار و شهادت گام برمی‌دارد.

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با تصریح بر اینکه خبرگزاری بحث اطاعت‌پذیری از ولایت فقیه را دنبال می‌کند، خاطرنشان کرد: خبرگزاری فارس در مسیر خط شهداست و مردم را از این مسیر آگاه می‌کند.

وی انعکاس زندگینامه وصیتنامه‌های شهدا را اقدام ارزشمند خبرگزاری فارس نامید و یادآور شد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک اقدام مهم فرهنگی است که خبرگزاری فارس به درستی آن را انجام می‌دهد.

اسماعیلی با بیان اینکه شهدا با محبت هستند، افزود: شهدا به کسانی مانند خبرگزاری فارس که برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت جوانان شهید کار و فعالیت می‌کنند توجه نشان می‌دهند.

وی گفت: شهدا زنده هستند و در نزد پروردگار خود روزی می‌خورند و عنایت شهدا در زندگی ماست.

این مسئول، مزار شهدا را زیارتگاه خواند و تصریح کرد: توسل به ائمه اطهار (ع) و شهدا مشکلات را برطرف می‌کند.

وی شناسایی مسیر و اهداف شهدای دوران دفاع مقدس به نسل دوم و سوم جامعه را اقدامی ارزشمند و مهم خواند و خاطرنشان کرد: نسل جوان جامعه که دوران دفاع مقدس را ندیدند باید بدانند که چه ایثارگری‌ها و فداکاری‌هایی صورت گرفته است.

اسماعیلی صدور انقلاب اسلامی ایران را حاصل خون پاک شهدا دانست و تصریح کرد: میانگین سن شهدای دوران دفاع مقدس در کشور ۲۰ سال بود و گیلان دارای هشت هزار شهید و ۲۲ هزار نفر جانباز است.

وی بعد مسافت از گیلان تا جنوب را حدود یک‌هزار کیلومتر نامید و تصریح کرد: جوانان گیلان در دوران دفاع مقدس بدون در نظر گرفتن این بعد مسافت به جنگ رفتند و شهید شدند که نشانه ولایت‌پذیری مردم استان است.

تجلیل مدیر کل بنیاد شهید از سرپرست خبرگزاری فارس گیلان

وی با اهدای لوح تقدیر به سرپرست خبرگزاری فارس در گیلان اظهار کرد: دست‌اندرکاران علم ارتباطات شریان‌های اطلاع‌رسانی و عامل اصلی همبستگی سازمان‌ها به شمار می‌روند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان افزود: جایگاه نهاد، سازمان و اداره‌ها در روند آگاهی‌رسانی و انسجام سازمانی با اخلاق منحصر ‌به‌فرد سهم مهم و انکارناپذیری دارد و به یقین رسالت ارتباطی و پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی در انتقال فرهنگ انقلاب ایفا می‌کند.

وی پوشش مناسب رسانه‌ای خبرگزاری فارس در حوزه ایثار و شهادت را دلیل برتری این رسانه عنوان کرد و یادآور شد: خبرگزاری فارس در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش بسیار مهمی دارد و رسانه‌ای مستند و با تحلیل‌های قوی است و حقایق را می‌گوید و مردم نیز تشنه اینگونه خبرها هستند.

اسماعیلی در ادامه از تحصیل بالغ بر ۴۰۰ دانشجو در مرکز علمی‌کابردی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: این مرکز از سال ۱۳۹۰ راه‌اندازی شده و در رشته‌های امور فرهنگی، حسابداری و مددکاری در مقاطع ترمی و پودمانی بالغ بر ۴۰۰ دانشجو دارد.

وی از راه‌اندازی مقطع کارشناسی ناپیوسته از ترم مهر ماه سال ۱۳۹۲ در مرکز علمی‌کابردی بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان خبر داد و افزود: این مرکز نخستین مرکز بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح کشور است که موفق به برپایی رشته کارشناسی ناپیوسته امور فرهنگی شده و پذیرش دانشجو پس از برگزاری آزمون از ترم آینده انجام می‌شود.

این مسئول ارتقای سطح کمی و کیفی رشته‌ها را از اولویت‌ها برشمرد و متذکر شد: گسترش کمی دانشجویان نشانه اعتماد عمومی به این مرکز است که امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی مدون گام‌های موثر در این حوزه برداریم.

Share