محسن رضایی:عدم ورود به انتخابات را خیانت به ملت می‌دانم

به گزارش دیارمیرزا محسن رضایی ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ با حضور دانشجویان بوشهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انگیزه‌اش برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی چیست، اظهار داشت: دلیل این امر روشن است بعد از اینکه به سیاست برگشتم دیدم اوضاع سیاست خیلی عوض شده و باید با احتیاط وارد عرصه […]

به گزارش دیارمیرزا محسن رضایی ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ با حضور دانشجویان بوشهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انگیزه‌اش برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی چیست، اظهار داشت: دلیل این امر روشن است بعد از اینکه به سیاست برگشتم دیدم اوضاع سیاست خیلی عوض شده و باید با احتیاط وارد عرصه سیاست شوم.

وی افزود: سال ۵۹ پس از فعالیت در حزب منصورون از سیاست کناره‌گیری کرده و برای دفاع از ملت راهی جبهه‌های جنگ شدم و وقتی از جنگ برگشتم متوجه شدم اوضاع سیاست تغییر کرده و نامردی در سیاست راه پیدا کرده است.

رضایی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سال ۸۴ جز هشت کاندیدای انتخابات بودم اما وارد عرصه نشدم و این امر موجب ناراحتی دوستان بنده هم شد، در سال ۸۸ گوشزد کردم مسائل جدید در پیش است اما کسی این حرف بنده را گوش نکرد.

رضایی ادامه داد: در دوره قبلی انتخابات هم با تاخیر وارد عرصه شدم اما در این دوره با وجود اینکه هنوز اعلام حضور نکردم اما اگر وارد عرصه شوم برای نخستین‌بار است که جدی وارد می‌شوم و اگر هم نیایم این کار را خیانت به ملت ایران می‌دانم.

وی خاطرنشان کرد: در این مورد توضیحات بیشتر را در آینده می‌دهم و خودم را از سال‌ها قبل برای چنین خدمتی آماده کردم و با آمادگی می‌آیم.

راهکار حل مشکلات معیشتی این است که در کشور هر کس جای خودش قرار گیرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط با مزایای اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی، الگو، گفتمان و سبک اداره اقتصادی کشور است که بر اساس آن تحریم تبدیل به فرصت خواهد شد.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی الگویی است که تحریم و تهدید را به فرصتی برای جهش اقتصادی تبدیل می‌کند و اگر راه جدید را در اقتصاد طراحی و پیش ببریم این تحریم یک نعمت خواهد شد.

رضایی گفت: عنوان نزدیک به اقتصاد مقاومتی در دنیا به اقتصاد ضربه‌گیر و انعطاف‌پذیر معروف است که بسیاری از کشور از آن استفاده می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نخستین راهکار بنده برای حل مشکلات معیشتی این است که هر کس سرجای خودش قرار گیرد و برای حل مشکلات دو شرط لازم و کافی نیاز داریم که شرط لازم مدیریت و شرط کافی هم اقتصاد و برنامه اقتصادی است.

وی تاکید کرد: اگر مدیریت قوی باشد اما به مسائل اقتصادی تسلط نداشته باشیم نمی‌توانیم به اهداف خود در عرصه‌های مختلف برسیم، ایران در برخی زمینه‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته به ویژه در علم اما اشکال کار این است که این پیشرفت‌ها به اقتصاد تبدیل نشده است.

رضایی گفت: باید عنوان کنم اکنون در برخی زمینه‌ها پیشرفت داریم اما در برخی بخش‌های اقتصاد از چشم‌انداز ۲۰ ساله عقب هستیم.

اقتصاد در کل کشور با عقب ماندگی مواجه است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی در مورد دلایل عقب ماندگی استان بوشهر با وجود ظرفیت‌های صنعتی و تجاری گفت: اقتصاد در کل کشور با عقب ماندگی مواجه است اما در برخی استان‌های به خاطر تبعیض این عقب ماندگی‌ها در استان بوشهر بیشتر بوده است.

وی بیان کرد: بوشهر می‌تواند میلیارد‌ها دلار صادرات و سودآوری برای کشور داشته باشد، بوشهری‌ها نیازمند گداپروری نیستند و در این استان امکانات فراوانی وجود دارد که می‌تواند سهم بوشهر در اقتصاد کشور را بالا ببرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قبول دارم توجه لازم به استان بوشهر نشده است، خاطرنشان کرد: در آینده روی مزیت‌های استان بوشهر در عرصه‌های تجارت، صیادی، ترانزیت و صنعت بیشتر کار خواهیم کرد.

Share