وزیر اطلاعات

متخلفان ارزی دوره سازندگی قصد گرفتن خسارت از ما را دارند

دیارمیرزا ، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در همایش شورای دستگاه‌های نظارتی کشور با اشاره به این مطلب افزود: در مباحث نظارتی برای موفق شدن نیاز به همراهی مدیران دستگاه‌ها وجود دارد و باید به مسائل و مصالح کشور و طراحی‌های دشمن توجه داشت

به گزارش دیارمیرزا ، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات  در همایش شورای دستگاه‌های نظارتی کشور با اشاره به این مطلب افزود: در مباحث نظارتی برای موفق شدن نیاز به همراهی مدیران دستگاه‌ها وجود دارد و باید به مسائل و مصالح کشور و طراحی‌های دشمن توجه داشت.

وی افزود: تحریم‌ها امروزه بسیار جدی و قابل توجه شده است و نکته مورد توجه این است که دشمن برای اجرای تحریم‌ها طراحی گسترده‌ای را هم پی‌ریزی کرده است.

وی تصریح کرد: در گذشته مصوبه‌ای در شورای امنیت به نتیجه می‌رسید و دولت‌ها در مقابل ما قرار می‌گرفتند اما امروز سرویس‌های اطلاعاتی غرب شروع به کار کرده‌اند و آنها تحریم‌ها را به پیش می‌برند.

مصلحی با بیان یک مثال گفت: امروز وقتی یک فرد مرتبط با کشورمان برای حل کردن موضوع تحریم‌ها به سراغ یک رئیس بانک خارجی می‌شود به محض بیرون آمدن از بانک سرویس‌های اطلاعاتی به سراغ رئیس بانک می‌روند و با دادن اطلاعات شخصی این فرد او را مجاب می‌کنند تا از همکاری با ایرانی ها خودداری کند زیرا در غیر این صورت از همه قضایای زندگی‌اش محروم خواهد شد.

3

وزیر اطلاعات تصریح کرد: با توجه به مجموعه تحریم‌های کشورهای غربی باید اقدامات نظارتی ما بر اساس تدابیر اندیشیده شده باشد هر چند مطمئن باشید با تدابیر و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب موفق به عبور از تحریم‌ها خواهیم شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت رویکرد پیشگیرانه بر رویکرد اقدامی اشاره کرد و گفت: ما هنوز در این مقوله آن طور که انتظار می‌رود موفق نبوده‌ایم.

مصلحی تصریح کرد: ما با چالش‌هایی نظیر نحوه اعلام و رسانه‌ای کردن برخی سوء رفتارها مواجه هستیم برای مثال در رسانه‌ای شدن پروانه فساد ۳ هزار میلیاردی هیچ بررسی انجام نشد که مشخص شود آیا جامعه پذیرش این موضوع را دارد یا خیر.

وی گفت: ما در شورای دستگاه‌های نظارتی هدفمان این است که با تدبیر پیش برویم و مسائل را مدیریت کنیم تا از وارد کردن برخی هزینه‌ها خودداری کنیم.

وزیر اطلاعات به ضرورت نظارت بر خود شوراهای نظارتی اشاره کرد و گفت: ما باید عملکرد خودمان در شوراهای دستگاه‌های نظارتی را هم مورد بررسی قرار دهیم زیرا ما نباید خود را از نظارت فارغ بدانیم.

مصلحی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با بحث بیانیه ۸ ماده‌ای رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: سؤال اساسی این است که هر کدام از دستگاه‌ها به چه میزان تلاش کردند تا این بیانیه از یک مکتوب به برنامه اجرایی تبدیل شود.

مصلحی به وضعیت بازار ارز اشاره کرد و گفت: در موضوع مبارزه با تخلفات ارزی با مسئولان دستگاه‌ قضایی جلسه‌ای داشتیم و از آنها درباره مجازات متخلفان پرس و جو کردیم که مشخص شد افراد دستگیر شده صرفا جریمه و سپس آزاد می‌شوند.

وی گفت: حتی برخی از کسانی که پیش از این در دوره سازندگی در مسئله تخلفات ارزی با آنها برخورد شده بود امروز با همان احکام به راه افتاده‌اند تا از ما خسارت بگیرند.

وزیر اطلاعات به هماهنگی با دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه قبل از این هماهنگی مقرر شد تا با متخلفان ارزی برخورد ویژه‌تری صورت گیرد اما به نظر می‌رسد برای مقابله با همین تخلفات هم نیاز است بیانیه ۸ ماده‌ای رهبر انقلاب اجرایی شود.

مصلحی در بخش دیگری از سخنان خود به سامانه‌های کنترلی وزارت اطلاعات برای پیشگیری از وقوع تخلفات ارزی اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن این سامانه‌ها بخشی از جعل ثبت سفارشات و همچنین دریافت ارز و عدم ورود کالا به کشور کنترل و متوقف خواهد شد.

وی به مرحله سوم اجرای این پورتال اشاره کرد و گفت: این پورتال از ۱۵ اسفند ماه اجرایی خواهد شد تا بخش دیگری از تخلفات متوقف شود.

برنامه‌های جریان فتنه برای انتخابات ریاست جمهوری

حجت‌الاسلام مصلحی به تحرکات جریان فتنه اشاره کرد و گفت: این جریان با پشتوانه مالی داخلی و خارجی خود را مجهز کرده و می‌خواهد برای انتخابات برنامه‌هایی داشته باشد. نکته مهم و قابل توجه این است که در انتخابات آتی باید به گفتمان امام و رهبری توجه داشت.

وی تصریح کرد: این گفتمان باید شعار همه دستگاه‌ها به خصوص دستگاه‌های نظارتی قرار گیرد و نکته مهم این است که این گفتمان در دوره‌های اخیر موفقیت‌های خوبی داشته است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: این گفتمان در دولت نهم و دهم موفقیت چشمگیری داشت و بر همین اصل این دو دولت بنا گذاشته شد البته افرادی از ابتدا همراه این گفتمان بودند اما تنها چند قدم با آن جلو آمدند و از همراهی این گفتمان کنار رفتند.

وی تصریح کرد: به طور قطع این گفتمان، گفتمان موفقیت‌آمیزی بوده است که باید تلاش کنیم به خاطر سوء تدبیر و بداخلاقی عده‌ای این گفتمان زیر سؤال نرود.

حجت‌الاسلام مصلحی به تحرکات جریان فتنه اشاره کرد و گفت: این جریان با پشتوانه مالی داخلی و خارجی خود را مجهز کرده و می‌خواهد برای انتخابات برنامه‌هایی داشته باشد.

وی به برگزاری همزمان دو انتخابات بزرگ در سال ۹۲اشاره کرد و گفت: بحث نظارت بر شوراها مطلب مهمی است زیرا از نظر اقتصادی و برخی مصوبات این پتانسیل وجود دارد که در آنجا سوء استفاده‌هایی صورت گیرد.

وزیر اطلاعات گفت: شورای دستگاه‌های نظارتی هم باید به عنوان ناظر بر سلامت دستگاه‌ها با وقوع جرایم اینچنینی مقابله کند./فارس

Share