افتتاح ماراتن شطرنج خزر با بازی جعفرزاده و بابایی+عکس و حواشی

به گزارش دیار میرزا در این دوره از رقابت ها حدود ۶۰۰ شطرنج باز از کشورهای ایران، روسیه، ترکمنستان، گرجستان، بلاروس، جمهوری آذربایجان، هندوستان، لتونی و ارمنستان حضور دارند. شطرنج بازان شرکت کننده در این دوره از رقابت ها در چهار جدول با هم رقابت می کنند که در جدول A شطرنج بازان دارای رتبه […]

به گزارش دیار میرزا در این دوره از رقابت ها حدود ۶۰۰ شطرنج باز از کشورهای ایران، روسیه، ترکمنسmail.google.com3تان، گرجستان، بلاروس، جمهوری آذربایجان، هندوستان، لتونی و ارمنستان حضور دارند.
شطرنج بازان شرکت کننده در این دوره از رقابت ها در چهار جدول با هم رقابت می کنند که در جدول A شطرنج بازان دارای رتبه بین اللمللی بالای ۲۱۰۰ حضور دارند. همچنین در رقابت های جدول گروه B شطرنج بازان دارای ریتینگ بین المللی زیر ۲۱۰۰ و شطرنج بازان فاقد ریتینگ با هم به رقابت می پردازند.در رقابت های جدول C نیز شطرنج بازان زیر ۱۴ سال حضور دارند و در رقابت های جدول D بانوان شطرنج باز با هم مسابقه می دهند.یازدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر به مدت هشت روز در مجموعه ورزشی یادگار امام شهرستان رشت ادامه می یابد.در پایان این مسابقات نیز به نفرات برتر جداول مختلف در مجموع حدود ۳۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی اهداء خواهد شد.

حاشیه ها :

به گزارش دیار میرزا : این مراسم نیز مانند سایر مراسم ها تاخیر داشت و با حدود یک ساعت تاخیر برگزار شد و در حین برگزاری نیز از زمانی که برای برپایی این مراسم در نظر گرفته شده بود، بیشتر طول کشید

از mail.google.com5نکات حاشیه ای این مراسم می توان به نصب بیلبرد های خیرمقدم ۱۵ متری اشاره کرد که در جای جای سالن چشم هر مخاطبی را به خود جلب می کرد واقعا نصب چنین بنر های خیر مقدم یکبار مصرف چه ضرورتی دارد  یک سوال از مسئولین برگزار کننده این مسابقات واقعا به چه دلیل برای مدیری که خود متولی برگزاری این مسابقات می باشد باید بنری با طول ۱۵ متری زد
قرار بود در جریان مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر، ˈمحمدجعفر کامبوزیاˈ رییس فدراسیون شطرنج حضور داشته باشد که وی در این مراسم حضور نیافت.

ˈاحسان قائم مقامیˈ شطرنجباز برجسته ایرانی نیز که پیش از این اعلام کرده بود در این رقابت ها حضور خواهد یافت، در این دوره از رقابت ها شرکت نکرد و در مراسم افتتاحیه نیز حضور نیافت.

همچنین ˈسرگئی تیویاکفˈ شطرنجباز برجسته کشور هلند که عنوان قهرمانی اروپا را در اختیار دارد، به دلیل درگذشت پدرش نتوانست در این رقابت ها و همچنین مراسم افتتاحیه حضور یابد.

در جریان مراسم افتتاحیه این رقابت ها، تجهیزات صوتی موجود در سالن نقص داشت و به همین دلیل چند بار نیز صحبت های شرکت کنندگان در مراسم قطع شد.

برگزاری رقابت چس بوکسینگ برای اولین بار در ایران که شامل ورزش های شطرنج و مشتزنی است، از برنامه های ویژه این مراسم بود و همچنین نمایش مسابقه مشتزنی توسط دو مشتزن استان گیلان از دیگر برنامه های ویژه مراسم افتتاحیه رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر بود.

همچنین برگزاری نمایش طنز از دیگر برنامه های این مراسم بود که با استقبال خوب حاضران در این مراسم روبرو شد.

در حین برگزاری این مراسم، ˈکیومرث بیاتˈ رییس هیات شطرنج استان گیلان در مورد برگزاری این دوره از رقابت ها توضیحاتی داد که سخنان وی توسط یک مترجم به زبان روسی نیز ترجمه و پخش می شد.

در پایان مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر نیز با  یک دیدار نمادین شطرنج بین ˈمحمد باباییˈ مدیرکل ورزش و جوانان گیلان و ˈغلامعلی جعفرزادهˈ یکی از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

پس از اتمام این مراسم، یازدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر به طور رسمی با برگزاری دور اول این رقابت ها با حضور حدود ۶۰۰ شرنجباز داخلی و خارجی در رشت آغاز شد.

از نکات حاشیه ای این مراسم می توان به نصب بیلبرد های خیرمقدم ۱۵ متری اشاره کرد که در جای جای سالن چشم هر مخاطبی را به خود جلب می کرد

یک سوال از مسئولین برگزار کننده این مسابقات واقعا به چه دلیل برای مدیری که خود متولی برگزاری این مسابقات می باشد باید بنری با طول ۱۵ متری زد

mail.google.com4

mail.google.com7

mail.google.com6

 

مخاطبین عزیز خودتان قضاوت کنید

Share