کوچکی نژاد؛ حاضرم به خاطر نوع عملکردم محاکمه شوم

دیارمیرزا: نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده حاضرم در مجامع دانشگاهی به خاطر نوع عملکرد خود پاسخگو و محاکمه شوم زیرا محاکمه در دانشگاه از روی دانایی‌محوری است نه از روی خیالات و احساسات. به گزارش دیارمیرزا  به نقل از فارس، جبار کوچکی‌نژاد در نخستین همایش ملی تازه‌های مدیریت در سالن اجتماعات […]

دیارمیرزا: نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده حاضرم در مجامع دانشگاهی به خاطر نوع عملکرد خود پاسخگو و محاکمه شوم زیرا محاکمه در دانشگاه از روی دانایی‌محوری است نه از روی خیالات و احساسات.

به گزارش دیارمیرزا  به نقل از فارس، جبار کوچکی‌نژاد در نخستین همایش ملی تازه‌های مدیریت در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به اینکه علم مدیریت امروز بر مبنای دانش و دانایی است، اظهار کرد: دانشگاه‌ها محور تحولات اساسی در جامعه هستند و بر نگرش دیگر مردم جامعه نیز تاثیر گذارند بنابراین اگر هرگاه مسئولان از وظایف مدیریتی خود فاصله بگیرند وظیفه دانشگاه‌ها باید مطالبه حقوق مدیریتی جامعه از مدیران و مسئولان باشد.

کوچکی نژاد*رسالت دانشگاه ارائه دیدگاه مدیریت صحیح در جامعه است
وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در ارائه دیدگاه‌های مدیریتی صحیح در جامعه رسالت سنگینی به‌عهده دارند، افزود: دانشگاهیان باید با برگزاری نشست‌های مختلف با مسئولان به نقد عالمانه بپردازد زیرا چشم بیدار جامعه هستند و در بررسی و تحلیل مسایل مربوط به مدیریت اجتماعی و سیاسی جامعه نیز نقش مهمی دارند.

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر نوع نگاه مدیریتی مدیران جامعه به ویژه رئیس جمهور در اداره کشور، خاطرنشان کرد: مخالفت احمدی‌نژاد با شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت به دور از ویژگی‌های مدیریتی است زیرا این امر به عنوان قانون در برنامه پنجم توسعه ذکر شده و همه ملزم به اجرای آن هستند.

وی تصریح کرد: هرگاه شورای گفت‌و‌گوی بخش خصوصی با دولت خواستار اعمال تصمیمی در بخش خصوصی شدند باید میز گفت‌وگو تشکیل شود و نمایندگان بخش خصوصی و وزرای دولت در آن به بحث و گفت‌وگو بنشینند و مسایل را بررسی کنند.

*اهمیت دانایی‌محوری در علم نوین مدیریت
کوچکی‌نژاد دانایی‌محوری در علم مدیریت نوین را بسیار مهم خواند و ادامه داد: مدیریت جدید موجب حرکت نظام رو به پیشرفت می‌شود و کشور را در بخش‌های مختلف به جلو هدایت می‌کند.

وی دانشگاه‌های دولتی به‌ویژه دانشگاه گیلان را مادر دیگر دانشگاه‌ها در امر ایجاد فضایی برای نقد عالمانه نمایندگان، مسئولان و مدیران مسئول دانست و گفت: دانشگاه‌ها باید پیرامون رسالت خود از نمایندگان و مدیران حقوق مردم را مطالبه کنند نه اینکه تنها در نزدیکی زمان انتخابات به معرفی و دعوت از چند کاندیدا بپردازند.

*هر فرد کت و شلواری مدیر مناسبی نیست
این نماینده، با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید با بررسی‌های لازم در کشف افراد صالح برای مدیریت پست‌های مختلف بیشتر فعالیت کنند، اذعان کرد: هر فرد کت و شلواری تنها با ارائه چند شعار، مدیر مناسب نمی‌شود.

وی دانشگاه‌ها را چراغ روشن جامعه در مسیرهای اجتماعی و سیاسی و … خواند و خاطرنشان کرد: پایگاه مدیریتی در کشور باید طبق آموزه‌های اسلامی باشد.

کوچکی‌نژاد، عصر دانش، اطلاعات و فناوری را هر لحظه نیازمند نوعی جدید از مدیریت دانست و افزود: در گذشته ممکن بود یک مکتب مدیریتی تا زمان‌های زیادی کاربرد داشته باشد اما اکنون نوع و کیفیت مدیریتی تفاوت پیدا کرده و به طور مثال مدیریت بحران، مدیریت لحظه‌ای، مدیریت مشارکتی و … مطرح شده است.

*مدیریت نظام در دفاع مقدس زبانزد بود/دیدگاه مدیریتی علی (ع) مناسب تمام زمان‌هاست

وی نوع دیدگاه مدیریتی اسلامی به‌ویژه امام علی (ع) را مناسب مدیریت برای تمام دوران دانست و ادامه داد: هزار سال پیش امام علی (ع) مشورت کردن را پایه و اساس مدیریت قرار دادند که امروزه در بیشتر کشورهای اروپایی نیز کاربرد پیدا کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به مدیریت نظام در هشت سال دفاع مقدس، یادآور شد: این نوع مدیریت در جهان زبانزد بوده و حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشانه مهر و عطوفت مردم به نظام به دلیل مدیریت صحیح کشور در برابر دشمنان است.

*حاضر به پاسخگویی عملکرد خود در مجامع دانشگاهی هستم
وی با بیان اینکه مدیران باید از فضای نقد عالمانه استقبال کنند متذکر شد: بنده حاضرم در مجامع دانشگاهی به خاطر نوع عملکرد خود پاسخگو و محاکمه شوم زیرا محاکمه در دانشگاه از روی دانایی‌محوری است نه از روی خیالات و احساسات.

Share