قربانی: اگر لازم باشد مجلس با استفاده از ابزارهای نظارتی وضعیت دارو را روشن می‌کند

به گزارش دیارمیرزا عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه در بیشتر اوقات اظهارات رئیس جمهور و واردکنندگان دارو دو پهلو است،گفت:به طور حتم اگر لازم باشد این کمیسیون با استفاده از ابزارهای نظارتی مانند تحقیق و تفحص وضعیت کنونی شرکت‌های واردکننده دارو و به تبع‌ آن وضعیت دارو را روشن می‌کند. محمدحسین قربانی، در واکنش به […]

به گزارش دیارمیرزا عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه در بیشتر اوقات اظهارات رئیس جمهور و واردکنندگان دارو دو پهلو است،گفت:به طور حتم اگر لازم باشد این کمیسیون با استفاده از ابزارهای نظارتی مانند تحقیق و تفحص وضعیت کنونی شرکت‌های واردکننده دارو و به تبع‌ آن وضعیت دارو را روشن می‌کند.

محمدحسین قربانی، در واکنش به آمارهای منتشر شده از سوی رئیس سندیکای تولیدکنندگان دارو مبنی‌بر ۱۴۰ میلیون دلار دارو در گمرکات کشور در انتظار تخصیص ارز، گفت: به طور حتم انباشت این مقدار دارو در گمرک در حالی که بیماران به علت کمبود این محصولات در فشار هستند، باعث تأسف است.ghorbani22

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه متأسفانه در زمینه واردات دارو در کشور ابهامات بسیاری وجود دارد، افزود: دولت در چند ماه اخیر اعلام کرده است که ارز دارو را اختصاص داده است، اما هم‌اکنون شاهد هستیم که محصولات سلامت در پشت مرزها خاک می‌خورند.

وی با بیان اینکه واردکنندگان دارو تصمیم شفاف و روشنی نداشته و در بیشتر اوقات اظهاراتشان دو پهلو است، یادآور شد:‌ به طور حتم وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید وضعیت منابع و واردات دارو را شفاف‌سازی کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه با مشکلات اقتصادی کنونی نمی‌توانیم شاهد انباشت دارو در گمرک و افزایش رنج بیماران باشیم، گفت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با متخلفان حوزه سلامت برخورد می‌کند.

قربانی ادامه داد: همان‌گونه که رئیس جمهور در ماه‌های گذشته نامه‌ای را برای ترخیص بخشی از داروها نوشت، انتظار می‌رود که دولت بار دیگر این اقدام را برای بهبود وضعیت دارو انجام دهد.

وی افزود: اگر لازم باشد کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با استفاده از ابزارهای نظارتی مانند تحقیق وتفحص وضعیت کنونی شرکت‌های واردکننده دارو و به تبع‌ آن وضعیت دارو را روشن می‌کند.

قربانی با یادآوری ادعای رئیس‌جمهور درباره اختصاص اعتبار دو هزار میلیاردی به حوزه سلامت، گفت: به طور حتم مسئولان باید وضعیت این اعتبارات را شفاف‌سازی کنند، چون هم‌اکنون از زمان اختصاص اعتبار هیچ اتفاق مثبتی در کشور انجام نشده است، حال این ذهنیت پیش می‌آید که در این شرایط یا رئیس‌جمهور واقعیت را نمی‌گوید یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی توان مدیریت اعتبارات را ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر حل سریع مشکلات حوزه دارو در کشور، تصریح کرد: به طور حتم مسئولان باید برای جان و سلامت مردم ارزش قائل شوند

Share