قدیری ابیانه:امثال مشایی در انتخابات بالا بیایند اول تحریم ها خواهد بود

به گزارش دیارمیرزا: سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک گفت: اگر مردم فریب بخورند و امثال مشایی در انتخابات بالا بیایند این اول تحریم ها خواهد بود و ما با پذیرفتن سازش نشان خواهیم داد مردم تحریم پذیری هستیم و بعد از آن آنقدر به ما فشار می آورند که دائم عقب نشینی کنیم. […]

به گزارش دیارمیرزا: سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک گفت: اگر مردم فریب بخورند و امثال مشایی در انتخابات بالا بیایند این اول تحریم ها خواهد بود و ما با پذیرفتن سازش نشان خواهیم داد مردم تحریم پذیری هستیم و بعد از آن آنقدر به ما فشار می آورند که دائم عقب نشینی کنیم.

به گزارش یزد رسا، محمد حسن قدیری ابیانه، کارشناس ارشد وزارت امور خارجه کشور بعد از ظهر دوشنبه ۱۴ اسفندماه در جمع دانشجویان دانشکده حقوق دانشگاه آزاد مشهد گفت: فقط دشمن شناسی به تنهایی کار ساز نخواهد بود و ما باید خودشناسی را نیز داشته باشیم تا بتوانیم از بحران ها عبور کنیم.

کارشناس ارشد وزارت امور خارجه کشور گفت: اگر مردم فریب بخورند و امثال مشایی بالا بیایند این اول تحریم ها خواهد بود و ما با پذیرفتن سازش نشان خواهیم داد مردم تحریم پذیری هستیم و بعد از آن آنقدر به ما فشار می آورند که دائم عقب نشینی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در نهایت مجبوریم آنقدر عقب نشینی کنیم که مانند مشایی برویم در مکزیک و مجسمه های مبتذل را به عنوان فرهنگ ایرانی نشان بدهیم.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک اظهار کرد: بنده حتی پیش بینی می کنم غربی ها وانمود کنند که حاضرند عقب نشینی کنند و حتی در ظاهر این کار را هم انجام بدهند و حتی ممکن است یک نفر قبل از انتخابات بدون اجازه مقام معظم رهبری برای مذاکره با آمریکا وارد عمل شود.

وی ادامه داد: آنها ممکن است چند تا از تحریم های بی اثر را که در عمل هیچ کاربردی ندارد لغو کنند تا به زعم خویش مردم را به سمت آدم های سازش طلب بکشانند.

دکتر قدیری ابیانه گفت: تنها راه باقی مانده دولت آمریکا برای جلوگیری از سقوط و از هم گسیختگی در اختیار گرفتن و احاطه بر منابع نفتی کل کشور های خاورمیانه است و در صورتی که نتوانند به این هدفشان برسند سقوط شان قطعی خواهد بود.

وی یاد آور شد: بدهی دولت امریکا در حال حاضر به ۱۶ میلیاردو ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است و این میزان بدهی به قدری بالاست که معادل ۱۶ برابر در آمد نفتی ایران در طی ۳۳ سال می باشد.

اولین رایزن مطبوعاتی ایران در ایتالیا بیان کرد: آمریکا در حال افول است و تمام تلاشش این است که از این افول و سقوط جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: اگر فکر کنیم داشتن رابطه با آمریکا مشکلات ما راحل خواهد کرد راه را به بیراهه رفته ایم و در تحلیل هایمان دچار اشتباه شده ایم.

وی افزود: مگر ما با انگلیس رابطه دیپلماتیک نداشتیم پس چرا این کشور از هیچ تهدید و تحریمی نسبت به ایران صرف نظر نکرد و همواره به صورت پیدا و پنهان بر علیه منافع مردم و دولت ایران گام برداشت.

سفیر سابق کشورمان در استرالیا اظهار کرد: آن افرادی که بر علیه منافع کشورمان در زمان مصدق رفتار کردند همین آمریکایی ها بودند آن هم در زمانی که خودشان را دوست دولت ایران نشان می دادند.

وی توضیح داد: برای دولت های همچون دولت آمریکا فقط منافعش مهم است و نباید فریب ظواهر حرف های آنها را بخوریم و در دام این کشور گرفتار شویم.

قدیری ابیانه گفت: آیا همه کشورهای که با آمریکا رابطه دارند به کشورهای پیشرفته و ثروتمند تبدیل شده اند و مردمان آن کشورها هیچ مشکلی ندارند.

دکتر قدیری ابیانه تصریح کرد: همه افرادی که دم از سازش می زنند خائن نیستند بلکه عده ای غافل هستند و وظیفه ما نیز آگاه سازی این افراداست.

وی افزود: جهان اسلام در بهترین شرایط خودش قرار دارد و از این بهتر نیز خواهد شد و این در حالی است که آمریکا اروپا و اسرائیل در بدترین شرایط شان قرار دارند و وضعشان از این بدتر هم خواهد شد.

مشاور ارشد وزارت امور خارجه کشور بیان کرد: بنا به گفته خود آمریکائی ها یک ابری قدرتی همچون مقام معظم رهبری در ایران حضور دارد که با درایت و خنثی کردن همه توطئه های آمریکائی ها همه نقشه های آنان را نقش بر آب می کند و مردم نیز به ایشان اعتماد کامل دارند.

وی افزود: دشمن شناسی مقام معظم رهبری که نشان از درایت تجربه و دانش ایشان است دست آمریکائی ها را رو کرده و نخواهد گذاشت انقلاب به بیراهه برود.

این مطلب به نقل از سایت دکتر قدیری ابیانه www.ghadiri.ir می باشد.

Share