علت مخالفت اصلاح‌طلبان با نامزدی حسن روحانی و محمدعلی نجفی

  به گزارش دیارمیرزا، مشرق نوشت:حسن روحانی در روزهای اخیر دیدارهایی را با برخی چهره های اصلاح طلب داشته تا حمایت آنان را برای نامزدی خود جلب نماید. پس از این دیدارها اصلاح طلبان جلسه ای برای بررسی پیشنهاد روحانی برگزار کردند که این جمع بندی به دست آمد: “جبهه اصلاحات به سه دلیل عمده […]

 

به گزارش دیارمیرزا، مشرق نوشت:حسن روحانی در روزهای اخیر دیدارهایی را با برخی چهره های اصلاح طلب داشته تا حمایت آنان را برای نامزدی خود جلب نماید. پس از این دیدارها اصلاح طلبان جلسه ای برای بررسی پیشنهاد روحانی برگزار کردند که این جمع بندی به دست آمد: “جبهه اصلاحات به سه دلیل عمده از نامزدی حسن روحانی حمایت نخواهد کرد:
۱- موضع روحانی درباره جریان اصلاحات هیچ گاه شفاف نبوده و نیست.
۲- حسن روحانی عضو جامعه روحانیت و وابسته به طیف اصولگرایان است. بنابراین این جبهه نمی تواند از کاندیدایی که در تشکل های اصولگرایی عضویت دارد حمایت کند.
۳- وی دارای جاذبه و ادبیات لازم برای جلب آرای مردم نیست.n00274679-b

مشرق همچنین نوشت: مجمع روحانیون مخالف حمایت از کاندیداتوری محمد علی نجفی هستند. اعضای مجمع دو دلیل عمده را برای این مخالفت ذکر می کنند:
۱- نجفی بیماری قلبی دارد و توان اداره کشور را ندارد.
۲- احتمال رد صلاحیت وی وجود دارد.

بر اساس این گزارش، محمد خاتمی در واکنش به کاندیداتوری حسن روحانی گفته است:” تا زمانی که بحث کاندیداتوری چهره هایی چون هاشمی رفسنجانی، نجفی، جهانگیری و عارف مطرح است نوبت به طرح بحث حمایت از امثال حسن روحانی نمی رسد. روحانی از جاذبه لازم برای رای آوری برخوردار نیست.”

Share