عاقبتی مدیرکل جدید دامپزشکی گیلان شد

به گزارش دیارمیرزا به نقل از  مهر، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان افزود: مسئولان باید خدمت صادقانه به مردم را در سرلوحه کارهای خود قرار دهند چرا که در جامعه اسلامی خدمت صادقانه به مردم یک امر ضروری است. علیرضا شعبانژاد همچنین به نتایج فعالیت […]

به گزارش دیارمیرزا به نقل از  مهر، سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی استان افزود: مسئولان باید خدمت صادقانه به مردم را در سرلوحه کارهای خود قرار دهند چرا که در جامعه اسلامی خدمت صادقانه به مردم یک امر ضروری است.

علیرضا شعبانژاد همچنین به نتایج فعالیت های دامپزشکی در اقتصاد دامپروری اهمیت این حرفه در بهداشت جامعه افزود: نقش اساسی دامپزشکی در اقتصاد و بهداشت جامعه از با اهمیت ترین و زیربنایی ترین نقش های دستگاه های اجرایی است.

وی اظهارداشت: مبارزه با انواع بیماری های دامی و مشترک بین انسان و حیوان از دو منظر اقتصادی و بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار است و بحث امنیت اقتصادی و امنیت بهداشتی مسائل مهمی هستند که نباید از آنها غفلت کرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: حفظ و حراست از سرمایه دامی و تامین بخشی از سلامت عمومی جامعه از طریق کنترل فرآورده‌های خام دامی در مراحل مختلف تولید، توزیع و عرضه بر عهده دامپزشکی است.

مسئول نمایندگی حوزه ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز گفت:رویکرد دامپزشکی خدمت به معنویت انسان و خدمت به سلامت و بهداشت جامعه است.

حجت‌الاسلام جهانی افزود: کار دامپزشکی فارغ از جنبه دنیایی، جنبه معنوی و ملکوتی زیبا و دلچسبی نیز دارد.

وی همچنین با اشاره به آیات و روایات قرآنی اظهارداشت: تغذیه سالم و حلال در زندگی انسان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مسئول نمایندگی حوزه ولی فقیه در جهاد کشاورزی گیلان نظارت بر ذبح شرعی دام را از جنبه‌ های ملکوتی کار دامپزشکی دانست و یادآورشد: تلاش دامپزشکی خدمت به معنویت انسان است.

مدیرکل جدید دامپزشکی گیلان هم در این مراسم گفت: نقش دامپزشکی را می توان در سه محور عمده و اساسی همچون اقتصادی، بهداشتی، تحقیقات و پژوهشی در سطح جامعه و عرصه مسئولیت مربوطه تشریح کرد.

سهراب عاقبتی به بعد اقتصادی این عرصه اشاره کرد و افزود: این بعد از رسالت دامپزشکی با جلو گیری از وقوع، شیوع و بروز بیماری ها یا تلفات نا خواسته در دام ها و حیوانات در محیط های مختلف زیستی معنی می شود.

وی اظهارداشت: در این زمینه دامپزشکی با ارائه و توسعه بهترین، علمی ترین و عملی ترین روش های پیشگیری، درمان، کنترل یا ریشه کنی بیماری های دامی و حیوانی مسئولیت خطیر خویش را محقق می سازد.

مدیرکل جدید دامپزشکی گیلان بعد بهداشتی فعالیت دامپزشکی را بسیا مهم دانست و گفت: نقش بنیادین و مسئولیت دامپزشکی در تامین بهداشت و سلامت زیستی از جنبه سلامت جامعه انسانی است.

وی افزود: اساس و پایه بهداشت و سلامت جوامع انسانی، به میزان بسیار زیادی هم به صورت بالقوه و هم به صورت بالفعل وابسته به بهداشت دام ها و حتی دیگر حیوانات است.

وی بیان داشت: دامپزشکی در این بعد از مسئولیت خویش علاوه بر تخفیف و از بین بردن راه های اشاعه بیماری در دام ها و حیوانات، با استفاده از آخرین دستاوردهای علمی و فنی روز در جلوگیری و توقف چرخه انتقال بیماری ها و آلودگی ها از دام به جمعیت های انسانی رسالت بسیار مهمی را به انجام  می رساند.

وی در ادامه با بیان اینکه دامپزشکی در بستر علمی و توسعه کمی و کیفی خویش به عنوان یکی از مهمترین رشته های تحصیلی دانشگاهی مطرح است، یادآورشد:  دانشمندان، دانش پژوهان و تعداد زیادی از دانش آموختگان مختلف علوم دامپزشکی امروزه علاوه بر فعالیت های تخصصی در حیطه دامپزشکی در موارد بسیار و متعددی در کنار دیگر محققان در رشته های مرتبط در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی و در علوم و فناوری های گوناگون، همکاری شایان توجهی دارند.

در پایان این مراسم از زحمات ” علی بشری معافی ” مدیرکل اسبق دامپزشکی استان گیلان تقدیر شد.

Share