شهرت‌گریزی، هوی‌ستیزی و فروتنی از ابعاد برجسته شخصیت معنوی آیت الله بهجت

حجت‌الاسلام علی بهجت گفت: شهرت‌گریزی، هوی‌ستیزی و فروتنی از ابعاد برجسته شخصیت معنوی آیت الله بهجت بود. به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از رشت، حجت الاسلام علی بهجت پیش از ظهر امروز در همایش «در محضر بهجت» که با هدف شناسایی و بهره گیری از ابعاد مختلف زندگی مرحوم آیت الله بهجت در تالار حکمت […]

حجت‌الاسلام علی بهجت گفت: شهرت‌گریزی، هوی‌ستیزی و فروتنی از ابعاد برجسته شخصیت معنوی آیت الله بهجت بود.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از رشت، حجت الاسلام علی بهجت پیش از ظهر امروز در همایش «در محضر بهجت» که با هدف شناسایی و بهره گیری از ابعاد مختلف زندگی مرحوم آیت الله بهجت در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به اهمیت فراگیری علم و دانش در زندگی افزود: دانش برای انسان سودمند است که توام با عمل باشد.

١

فرزند آیت الله بهجت با بیان اینکه بشر به عنوان اشرف مخلوقات به دنبال چراهای عالم است، بیان داشت: درک درست چرایی و قرار گرفتن در مسیر سعادت از مهم ترین نکات قابل توجه در این مسیر است.

حجت الاسلام بهجت ادامه داد: شهرت‌گریزی، هوی‌ستیزی و فروتنی از ابعاد برجسته شخصیت معنوی آیت الله بهجت بود.

وی با بیان اینکه زندگی پدرم دو جهت داشت، گفت: بخشی از زندگی ایشان، جهت فیزیکی آن است که در خانواده و دوستان مطرح بود و گوشه هایی از آن به ما رسیده است.

فرزند آیت الله بهجت خاطرنشان کرد: جهت دیگر در زندگی درونی ایشان موثر بوده که نه خودشان راجع به عواملی که در شخصیت ایشان موثر بوده صحبت و راهنمایی می کردند و نه حتی مدارک و آثار و نامه هایی را که از علمای مختلف داشتند و ما می توانستیم از آن بهره ببریم، را نشان می دادند.

Share