روز گذشته:

سفیر فدراسیون روسیه با استاندار گیلان دیدار کرد

به گزارش دیار میرزا این دیدار به منظور بررسی آن بخش از  توافقات نشست اخیر دهمین کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و روسیه که مربوط به توسعه ی روابط استانهای جنوبی این کشور با استانهای شمالی بود برگزار شد . کیهان هاشم نیا در این دیدار با اشاره به مصوبه ی بسیار مهم ایران […]

به گزارش دیار میرزا این دیدار به منظور بررسی آن بخش از  توافقات نشست اخیر دهمین کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و روسیه که مربوط به توسعه ی روابط استانهای جنوبی این کشور با استانهای شمالی بود برگزار شد .

کیهان هاشم نیا در این دیدار با اشاره به مصوبه ی بسیار مهم ایران و روسیه در مورد مطالعه و ساخت خط آهن رشت به ساری و رشت به انزلی گفت : امیدواریم در فرصت تعیین شده در این نشست برای اجرایی شدن این پروژه توافقات نهایی انجام شود .

وی گفت : این آمادگی از سوی کشورمان وجود دارد تا در زمان تعیین شده به توافق خوبی در مورد ساخت راه آهن دست یابیم .dsc247

استاندار گیلان ادامه داد : بی شک در کنار این توافقات تکمیل راه آهن رشت – آستارا نیز نقش کاربردی و مؤثری در گسترش مناسبات اقتصادی استانهای جنوبی روسیه با استان گیلان خواهد داشت .

وی با بیان اینکه ۵۴ درصد از صادرات استان گیلان به روسیه انجام می شود گفت : بخش قابل توجهی از این صادرات شامل محصولات کشاورزی و مواد غذایی است از اینرو طرف های گیلان و روسی از جمله داغستان و آستراخان هرچقدر روابطشان گسترش یابد روابط ایران و روسیه نیز گسترش می یابد .

نماینده ی عالی دولت در گیلان در این نشست همچنین تأکید کرد : از طرف ایرانی امکان برقراری پرواز هوایی رشت به آستراخان بصورت کامل وجود دارد و امیدواریم در روسیه نیز پیگیری های لازم به نتیجه برسد .

مهندس کیهان هاشم نیا به اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندیهای آستراخان در رشت در سال آینده گفت : از ۱۸۶ شرکت ایرانی مستقر در آستراخان ۱۴۰ شرکت فعالند و بی شک برپایی این نمایشگاه فرصت مناسب برای افزایش  روابط تجاری خواهد بود .

استاندار گیلان همچنین در پایان توریسم درمانی و تبادلات دانشجو و استاد و تجربیات علمی در ماهیان خاویاری و شیلات را از موضوعات دیگری دانست که ظرفیت بسیار خوبی را برای گسترش روابط دو طرف بوجود می آورد .

سفیرفدراسیون روسیه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه اراده ی قوی در مسکو برای توسعه ی روابط با جمهوری اسلامی ایران وجود دارد گفت : در این راستا برنامه های زیادی برای گسترش روابط استانهای جنوبی روسیه با استانهای مختلف ایران بویژه گیلان داریم .

لوان جاگاریان افزود : گیلان از استانهای پیشرو و از فعال ترین استانهای جمهور اسلامی ایران در برقراری روابط با استانهای جنوبی روسیه است .

وی همچنین از ورود یک هئیت عالی رتبه روسی از طرف آستراخان در اوایل سال آینده به گیلان خبرداد وگفت : این دیدار درچار چوب برگزاری نمایشگاه اقتصادی استانهای جنوبی روسیه در رشت انجام خواهد شد .

Share