با سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان بالاخره طلسم 34 ساله شکسته شد

سفرنامه رئیس قوه قضائیه به گلستان+عکس

به گزارش دیار میرزا با سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان بالاخره طلسم ۳۴ ساله شکسته شد و مسئولان عالیرتبه قضایی، دیداری با خانواده‎های معظم شهدا، قضات، کارکنان قضایی، طلاب و روحانیون استان گلستان تازه کردند.

به گزارش دیار میرزا با سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان بالاخره طلسم ۳۴ ساله شکسته شد و مسئولان عالیرتبه قضایی، دیداری با خانواده‎های معظم شهدا، قضات، کارکنان قضایی، طلاب و روحانیون استان گلستان تازه کردند.

به گزارش دیارمیرزا به نقل از فارس، سفر دو روزه رئیس قوه قضائیه با هدف بررسی مشکلات قضایی انجام گرفت و هر کدام از مسئولان ارشد قضایی به نمایندگی از آیت‎الله آملی‌لاریجانی تصمیم گرفتند در تمام شهرستان‎ها حضور یافته و مشکلات مردم را از نزدیک لمس کنند که بار مشکلات از دوش مردم برداشته و آلامی برای تسکین دردشان باشد.

مسئولان قضائی گلستان در اقدامی خیرخواهانه، صندوق‎هایی برای جمع‎آوری نامه‎های مردمی در نقاطی از شهرهای مختلف استان مستقر کردند تا اگر مردم امکان ملاقات رودررو با روسای عالی قضا پیدا نکنند، مشکلات‎شان را در پاره‎ای کاغذ مطرح تا شاید گره‎ای از خواسته‎های شان گشوده شود.

هر چند رضا صابری نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص نارضایتی مردم از عملکرد دادگستری گفته بود؛ عموما ۵۰ درصد از مردمی که از دادگاه برمی‎گردند ناراضی به نظر می‎رسند چون اتفاقی که افتاده بر طبق میل و خواسته آنان نبوده است.

این نماینده مردم در خانه ملت گفت که باید برای شاخصه‎های تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی و اجرایی تفاوت قائل شویم.

صابری خوشبین بود که سفر روسای قوا به استان گلستان یکی از محاسنش شناخت نارسایی‎ها باشد و پایان این سفر منتج به خبرهایی خوش برای مردم گلستان شود.

البته ما هم به این امر خوشبین هستیم و امیدواریم حل مشکلات مردم از سوی مسئولان، همواره یک دغدغه جدی باشد و مسئولان دائما در تکاپو باشند تا ملتی که در عرصه‎های مختلف خوش درخشیده و امتحان خود را بارها و بارها به نظام، انقلاب و ولایت به خوبی پس داده، از سوی مسئولانی که ادعای نوکری مردم را می‎کنند در عمل رنگ حقیقت به خود بگیرد.

امیدواریم این جنب و جوش‌ها تنها به خاطر مسائل سیاسی و انتخاباتی نبوده باشد و روسای عالی دستگاه قضایی به نیت مسائل سیاسی وارد گلستان نشده باشند و تمام دغدغه‎شان رفع مشکلات مردم بوده باشد.

 

 

 

 

جلسه آیت الله لاریجانی با علما و روحانیون گلستان

 

جلسه آیت الله لاریجانی با علما و روحانیون گلستان

 

جلسه آیت الله لاریجانی با علما و روحانیون گلستان

 

جلسه آیت الله لاریجانی با علما و روحانیون گلستان

 

جلسه آیت الله لاریجانی با علما و روحانیون گلستان

 

جلسه آیت الله لاریجانی با علما و روحانیون گلستان

لاریجانی در دیدار با خانواده شهدا: همه قوا برای حل مشکلات در جامعه تلاش کنند 

رئیس قوه قضائیه در نخستین روز سفر به گلستان در گلزار شهدای گرگان حضور یافته و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و سپس به دیدار خانواده‎های شهدا، جانبازان و ایثارگران استان رفته و بعدازظهر چهارشنبه ۹ اسفند نیز با قضات استان دیدار کرد.

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان در گرگان اظهار داشت: همه قوا برای حل مشکلات موجود در جامعه تلاش می‌کنند و مسائل و مشکلات در کشور با نظارت مقام معظم رهبری حل‌شدنی است.

وی با بیان اینکه استقلال مسئله مهمی در کشور تلقی می‌شود، افزود: اگر ایران سرسپردگی به آمریکا داشت آن‌ها نان و آب کشورمان را فراهم می‌کردند، اما چون سرسپردگی به استکبار نداریم این مشکلات در کشور وجود دارد.

رئیس قوه قضائیه اساس حرکت شهدا را بر مبنای توجه به ارزش‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: اتکال به حق تعالی، توجه به حضرت بقیه‌الله‌العظم (عج) و معنویت مؤمنان از ثروت‌های این کشور محسوب می‌شوند و این معنویت‌ها همواره کارساز است.

لاریجانی در دیدار با قضات: فشار فزاینده‌ای برای جذب نیرو در همه استان‌ها وجود دارد

رئیس قوه قضائیه در دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان گلستان با اشاره به اینکه برای ارتقای دستگاه قضایی تلاش‌های زیادی شده‌ است، بیان داشت: برای نوسازی ساختارها‌، تقویت و توسعه نیروی انسانی تلاش زیادی انجام شد چرا که مهم‌ترین مسئله دستگاه قضایی تأمین نیروی انسانی است‌.

آملی‌لاریجانی ‌با اشاره به برنامه سالانه‌ برنامه توسعه ‌برای استخدام قاضی در دستگاه قضا گفت: ‌مجوز بسیار مهمی برای جذب قاضی در دستگاه قضایی گرفتیم در بازسازی نیروی انسانی قطعاً مهم است و اگر این نیروها استخدام شوند تحول چشمگیری در قوه قضائیه ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه فشار فزاینده‌ای برای جذب نیرو در همه استان‌ها وجود دارد، گفت: امیدواریم که بتوانیم تا پایان برنامه پنجم توسعه تعداد قابل قبولی نیرو جذب کنیم.

لاریجانی در شورای اداری گلستان: پیگیری برخی کارها به دلیل زیاده‌خواهی اشتباه است

این مسئول در دوازدهمین جلسه شورای اداری استان گلستان که با حضور مسئولان عالی قضایی در استانداری این استان برگزار شد، گفت: انگیزه قوی از سوی زمین‌خواران برای مقابله با عزم نظام وجود دارد مسئولان نباید بترسند و با قدرت به کار خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه بسیاری از تنش‌ها در جامعه ناشی از رعایت کردن حدود قانونی است، ادامه داد: قانون اساسی حدود را مشخص کرده و هر کس باید در حدود وظایف قانونی خود عمل کند.

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد: همه ما با عنوان اعضای یک خانواده باید در مسیر هدف مشترک حرکت کنیم.

آملی‌لاریجانی تصریح کرد: پیگیری برخی کارها به دلیل زیاده‌خواهی‌ها اشتباه است، بنابر این هر کس باید در چارچوب وظایف قانونی خود عمل کند.

وی عمل به مسئولیت‌ها را تکلیفی مهم خواند و یادآور شد: عمل به مسئولیت مسئله مهمی است و کسانی که در نظام اسلامی مسئولیتی قبول کرده‌اند، باید در چارچوب قوانین، وظایف خود را به خوبی انجام دهند که علاوه بر توانایی باید در مقام اجرا نیز از عهده آن به خوبی برآیند.

لاریجانی در دیدار با نخبگان: تلاش می‎کنم زمینه ارائه تسهیلات به نخبگان فراهم شود

ادامه دیدارهای رئیس قوه قضائیه با اقشار مختلف مردم استان گلستان، دیدار با نخبگان و اساتید دانشگاه‌های استان بود آیت‌الله آملی‌لاریجانی در این مراسم درباره درخواست دانشجویان برای دریافت تسهیلات عنوان کرد: بنده می‌توانم در این رابطه حامل پیام به مجلس و قوه مجریه باشم تا زمینه تسهیلات برای کسانی که در عرصه علم گام بر می‌دارند فراهم شود.

آملی‌لاریجانی گفت: مغرب زمین با نگاه لیبرالیستی، حقوقی را تصویر کرده و می‌خواهد آن را به همه کشورها تحمیل کند البته ما با حقوق بشر مشکلی نداریم، اما باید حقوق بشر در مبنای الهی، ارزشی و عقلایی باشد؛ اما حقوق بشر از دیدگاه غرب یک چالش، زورگویی و برپایه ادعای حقوق بشری است که مبنای فنی فلسفی ندارد.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه کشورهای مغرب زمین فقط الفاظ قشنگی در ارائه حقوق بشر به کار می‌برند، بیان داشت: غربی‌ها حتی حاضر نیستند صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران چهار کلمه به گوش مردم دنیا برساند و با قطع کانال‌های ماهواره‌ای ایران را از این حقوق منع می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه حقوق بشر ابزاری برای کشورهای قدرتمند محسوب می‌شود، افزود: حقوق بشر عملیاتی استعمارگرایانه با رنگ و لعاب حقوق بشر از سوی غرب ارائه می‌شود که باید این افکار پلید افشا شود.

لاریجانی در دیدار با علما، روحانیون: پاسخگویی قانع‌کننده به جوانان لازم و ضروری است

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اختلافات اخیر سران قوا گفت: در این مسائل طبق دستور مقام معظم رهبری صبر کردم.

آملی‌لاریجانی در جمع علما، روحانیون و ائمه جمعه و جماعت شیعه و سنی استان گلستان ابراز داشت: چون مقام معظم رهبری دستور دادند من هم پذیرفتم در عین حال که دفاع را حق خود می‌دانستم.

وی با اشاره به اصل ولایت فقیه تصریح کرد: این اصل سابقه طولانی داشته و امام راحل نیز بر اساس همین اصل حکومت اسلامی را بر مبنای ولایت فقیه تشکیل داد.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: در ارتباط با اصل دین شبهات مختلفی در جامعه مطرح می‌شود که پاسخگویی قانع‌کننده به جوانان لازم و ضروری است.

پایان سفر رئیس قوه قضائیه در گلستان

همانند سایر سفرهای استانی رئیس قوه قضائیه جلسه مسئولان عالی قضایی در پایان سفر به استان گلستان در دادگستری کل استان برگزار شد.

این جلسه با حضور تمام اعضای شورای عالی قوه قضائیه و مسئولان دادگستری استان گلستان برگزار شد که در آن جلسه مشکلات قضایی مردم استان مورد بررسی قرار گرفت تا نسبت به رفع آنها تصمیمات لازم اتخاذ ‌شود.

در نهایت رئیس قوه قضائیه پس از سفری دو روزه به استان گلستان از طریق فرودگاه بین‎المللی گرگان، این استان را به مقصد تهران ترک کرد.

در آخرین برنامه سفر دو روزه رئیس قوه قضائیه به استان گلستان، جلسه مسئولان عالی قضایی و پس از آن، نشست خبری در فرودگاه بین‎المللی گرگان با حضور خبرنگاران برگزار شد.

امیدواریم شاهد تاخیر سفرهای چند دهه‎ای مسئولان ارشد قضایی به گلستان نباشیم

به هر حال در این برهه از بحران اقتصادی که دشمن به کشور تحمیل کرده و مردم جانانه با محاصره اقتصادی دست و پنجه نرم می‎کنند، امیدواریم ماحصل این سفر با توجه به هزینه‎های بیت‎المالی که مصروف شد ذره‎ای از بار مشکلات مردم کم شود.

حدود ۴ هزار نامه مردمی در ارتباط با پرونده‎های قضایی در این سفر به صندوق‌ها سرازیر شد تنها به امید اینکه رسیدگی مسئولان جدی باشد لذا انتظار می‎رود نامه‎های مردمی در اسرع وقت و در کمترین زمان ممکن پاسخ داده شود تا اعتماد مردمی از مسئولان سلب نشود.

شاید این سفر آغازی برای برون‌رفت و لمس نزدیک مشکلات از سوی خدمتگزاران مردم باشد و دیگر شاهد تاخیر سفرهای چند دهه‎ای مسئولان ارشد قضایی به گلستان نباشیم.

Share