سعیدی کیا:شعار «انتخابات آزاد» یعنی جفا به ۳۰ انتخابات/ پول اضافه برای خرج انتخابات ندارم

دیارمیرزا: محمد سعیدی‌کیا در «کرسی انتخابات ریاست جمهوری» جامعه اسلامی دانشجویان گفت: من در دوران خدمتم با هیچ رئیس جمهوری درگیر نشده‌ام، اما زیر بار آنچه می‌خواستند نرفتم، بخاطر همین در دولت دوم احمدی‌نژاد کنار گذاشته شدم. به گزارش فارس؛ «کرسی انتخابات ریاست جمهوی» اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با حضور سعیدی‌کیا به عنوان نامزد انتخابات […]

دیارمیرزا: محمد سعیدی‌کیا در «کرسی انتخابات ریاست جمهوری» جامعه اسلامی دانشجویان گفت: من در دوران خدمتم با هیچ رئیس جمهوری درگیر نشده‌ام، اما زیر بار آنچه می‌خواستند نرفتم، بخاطر همین در دولت دوم احمدی‌نژاد کنار گذاشته شدم.

به گزارش فارس؛ «کرسی انتخابات ریاست جمهوی» اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با حضور سعیدی‌کیا به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دفتر مرکزی این اتحادیه در قالب برنامه‌های کمیته سیاسی انتخابات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در راستای شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق به مردم ایران برگزار شد.
136056367930
سعیدی‌کیا در کرسی انتخابات ریاست جمهوری این اتحادیه گفت: من وابسته به هیچ حزب و گروه و دسته‌ای نیستم. در عرف جامعه هر چند که این دو گروهی که بیشتر مشهور هستند، از اصول‌گرا و اصلاح‌طلب شناسنامه ندارند، یعنی معلوم نیست تفاوت‌های آنها چیست؛ ولی به لحاظ عرف جامعه من در اصول‌گراها تعریف می‌شوم. ممکن است اولین سوال شما این باشد که انگیزه من از حضور در انتخابات چیست؟من همانطور که گفتم در جمهوری اسلامی از اول پادویی کرده‌ام و در دولت‌هایی که بوده‌ام نیز محاسن و مشکلات متفاوتی را دیده‌ام. فکر می‌کنم الان دوران سختی را می‌گذرانیم، نشانه این سختی این است که اعتماد مردم به ما مسئولین کاهش پیدا کرده است. در یک طیفی از جامعه، این اعتماد خیلی محکم است و در طیف گسترده‌تری ضعیف شده است. علت این است که هم ما مسئولین با مردم درست رفتار نمی‌کنیم و هم دیگران علیه ما کار می‌کنند و از آنچه ما درست رفتار نمی‌کنیم بهترین استفاده را می‌برند.

وی ادامه داد: یک نمونه خیلی روشن مدعای من، برنامه BBC است که از کوچکترین حرفی که در جمهوری اسلامی پیش می‌آید، بیشترین بهره را برای ضربه‌زدن به ما می‌برد و با تسلط زیاد نسبت به مسائل رسانه‌ای، همه جمهوری اسلامی را زیر سوال می‌برد. مانند برنامه‌ای که درباره اتفاقات صحن علنی مجلس کار کرد. خیلی ماهرانه این کارها را می‌کند، بدون اینکه شنونده متوجه شود که چه‌کاری دارد انجام می‌دهد هدف خودش را در ذهن شنونده و بیننده می‌نشاند. این‌ها در تضعیفی که گفتم بی‌تأثیر نیست، در این چند وقت این حالت‌ها در جامعه تشدید شده است،

وی افزود: مقام معظم رهبری چند بار تا به حال گفته‌اند اینقدر اختلاف نکنید. تقریبا یک ماه پیش مقابل مردم گفتند که اختلاف را کنار بگذارید. ده روز پیش هم یک جلسه‌ای خدمت آقا بودند، آنجا هم دوباره رهبری فرمودند که اختلافات خود را علنی نکنید. از آن حرف دو هفته نمی‌گذرد دوباره دیروز شاهد این اختلافات بودیم. مردم از این چیزها به شدت ناراحت می‌شوند یا حداقل آن این است که اگر اختلافی است، در یک اتاق بنشینید و آن‌را حل کنند. چرا دعوا را به وسط جامعه می‌آورید.

وی در ادامه به وضعیت معیشت مردم اشاره کرد و گفت: ما واقعا کشور توانایی داریم. از همه مهم‌تر نیروی انسانی است بخصوص که بعد از گذشت ۳۴ سال از انقلاب نیروی فرهیخته و مدبر، مدیرهای حزب‌الهی نمره بیست گرفته‌اند. امام (ره) نیز گفتند که در صدر اسلام همچنین مردمی نبودند. همه چیز در کشور ما خوب است امکانات فراوان در کشور ما با توجه به شرایط آب و هوایی همیشه همه چیز می‌توانیم داشته باشیم حق مردم خیلی بیشتر از این چیزی است که الان دچار آن شده‌اند.

وی ادامه داد: صداوسیما از موضوع مجلس چیزی نگفتند. چرا، مردم را نامحرم می‌دانید. نمی‌فهمم چرا به مردم اعتماد نمی‌کنیم. مردم همه چیز را می‌فهمند. چرا اینطور رفتار می‌کنیم؟ هرکسی تریبون را دست می‌گیرد می‌گوید مردم به من اعتماد کنید می‌خواهم کار کنم. ولی من درست به عکس این معتقدم که باید گفته شود  مردم ما به شما اعتقاد داریم. می‌خواهیم برایتان کار کنیم .اگر به مردم اعتماد داشته باشیم، اوضاع خیلی فرق خواهد کرد. الان معنی اینکه در اقتصاد به مردم اعتماد داشته باشیم آن است که مردم اجازه کار، فعالیت و ثروتمندشدن داشته باشند، دولت هم مالیات خود را بگیرد.

سعیدی‌کیا با اشاره به صحبت‌های رهبری تصریح کرد: چهار سال است صحبت‌های آقا در مورد نامگذاری‌ سال‌ها، اقتصادی است. در همان جلسه خود رهبری فرمودند که وقتی من این اصل ۴۴ را ابلاغ کردم یکی از دوستان به من زنگ زد و گفت آقا یعنی شما می‌فرمایید مردم ثروتمند باشند؟ رهبری گفتند که بله مردم باید ثروتمند باشند. وی ادامه داد: آقای احمدی نژاد گفت من خصوصی‌سازی را قبول ندارم عمومی‌سازی را قبول دارم مانند سهام عدالت. این سهام عدالت یک کمک هزینه و خرجی به مردم است. حضور مردم در صحنه‌های اقتصادی کشور یعنی اینکه زمینه بروز مدیریت آنها را فراهم کنیم تا توانایی‌های آنها تولید ثروت نماید، اگر به مردم اعتماد داشته باشیم باید اجازه دهیم بیایند و کار کنند و نه به آنها سهام عدالت بدهیم .سهام عدالت حاصل کار و تلاش مردم نیست. وقتی کشور آباد می‌شود که مغزها و دست‌ها کار بکنند، تولید شکل گیرد و کشور آباد شود انگیزه من برای آمدن این است.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور طبق قانون اساسی باید متوجه باشد که نفر دوم در کشور است آن هم به اعتبار امضای نفر اول و نه فقط به اعتبار رای مردم.  علاوه براین درست است که رئیس جمهور از مجلس و قوه قضائیه کمی بالاتر است به(اعتبار قانون اساسی) و لذا او باید ابتدا کار برقراری تعادل و هماهنگی بین سران سه قوه را داشته باشد. رئیس جمهور باید برای رضای خدا و راه‌افتادن کار کشور و مردم باید تلاش کند، انگیزه من اینست.

سعیدی‌کیا در پاسخ به این پرسش که بودجه انتخابات شما از کجا آورده می‌شود و در ستاد شما از چه کسانی استفاده می‌شود و مشاورین و مسئولین ستاد شما چه کسانی خواهند بود، گفت: من با حقوقم زندگی می‌کنم و هیچ پول اضافی هم ندارم که خرج انتخابات کنم؛ اما من در پست‌های مختلف کار کرده‌ام، وزارت راه و ترابری، بنیاد مستضعفان، وزارت جهاد و سازندگی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت مسکن و شهرسازی. وی در ادامه افزود: من یک شماره حسابی اعلام می‌کنم، هر کسی این طرز فکر را پسندید کمک‌های مالی خود را به آن بریزد،  هرقدر هم در آن حساب جمع شود خرج انتخابات می‌کنم؛اما اصولا آدم پرخرجی نیستم. کسانی را نیز که در ستاد با آنها همکاری می‌کنم، کسانی هستند که چندین سال با هم کار کرده‌ایم. هر کس که وفادار به انقلاب، با توجه به شرایط وفاداری که باید امام را قبول داشته باشد، وصیت نامه امام را قبول داشته باشد، قانون اساسی را قبول داشته باشد، رهبری و ولایت فقیه را قبول داشته باشد، و اگر تخصص و کارآیی هم داشت، می‌تواند کار کند. یک شرط نیز عدم‌دنیا طلبی و پست مقام خواستن است که طرف نباید عاشق این پست‌ها باشد. افراد ستاد نیز به همین صورت هستند. البته به افراد هیچ پولی نمی‌دهم و هر کس باید خرج خودش را بدهد.

سعیدی‌کیا در مورد وضعیت اقتصادی‌اش گفت: یک خانه آپارتمانی ۲۱۸ متری در شهرک قدس دارم همراه با یک ماشین سانتافه. البته من با خانه و ماشین وارد انقلاب شدم. در انقلاب نیز هرچه‌که حقوق به من دادند با آن زندگی کردم و هیچ کار اقتصادی نکردم.

وی همچنین در جواب این سوال که چهار وزارت خانه مهمتان کدام است (با ترتیب الویت) گفت: طبق قانون اساسی رهبری باید نسبت به چهار وزارتخانه، نظر خاص داشته باشند؛ البته تدبیر حکم می‌کند که تمام کابینه را خدمت رهبری برد؛ اما چهار وزارتخانه اصلی؛ وزارت دفاع، وزارت کشور،وزارت خارجه و وزارت اطلاعات است. این‌ها بطور مستقیم مربوط به رهبری می‌شود. من فکر می‌کنم مهمترین کاری که باید در کشور شود، توسعه اجتماعی است. یعنی بالابردن فرهنگی عمومی مردم. در واقع بستر همه کارها، فرهنگ عمومی کشور است. وزارتخانه‌های اجرایی برای کارهای کشور لازم هستند. این‌ها توسعه فیزیکی کشور است؛ اما توسعه فرهنگی و اجتماعی خیلی مهم است. من با بستن خانه سینما کاملا مخالفم، نه به واسطه اینکه اشکال نداشته است،فرض را بر این می‌گذاریم که اشکال بد هم داشته، ولی چرا آن‌را بستیم. بستن به این معناست که جامعه هنری ما به هیچ دردی نمی خورد، در حالی که اگر آنها را به بازی بگیریم، خیلی از آنها می‌توانند همرنگ شوند و بعد به کمک خودشان فضاهایی که اشکال دارد را اصلاح نماییم.

وی افزود: دو بحث وجود دارد، یکی نحوه بیان و دیگری محتوای بیان. اگر محتوای بیان درست است اشکالاتی که می گویند را درست کنیم و از آنها نیز بخواهیم نحوه بیان را درست کنند.جامعه را باید به طرف صلاح جلو ببریم و نه با برخوردهای خودمان کارها را بدتر کنیم.

سعیدی‌کیا در جواب به این سوال که کابینه شما مشخص است یا خیر؟ و اولویت دولت شما در چه زمینه‌ای است، اقتصادی، فرهنگی یا توسعه اجتماعی؟ گفت: این‌ها هیچکدام از همدیگر جدا نیستند. این‌ها با هم همپوشانی دارند. اعضای کابینه در ذهنم هست؛ ولی تا روز آخر نام نمی‌برم چون مشخص نیست قطعیت داشته باشند. از همین دولت نهم و دهم چند نفر در ذهنم هستند.

وی همچنین در جواب به این سوال که از اینکه بتوانید حمایت احزاب را جلب کنید تا چه اندازه حاضر به همکاری با آنها هستید و تا چه اندازه با آنها همکاری می‌کنید، با توجه به اینکه باید بین گروه‌های مختلف تعامل وجود داشته باشد؟ تصریح کرد: من در این مدت افراد مختلفی را ملاقات کردم .جمله اول من نیز همین بوده که من می‌خواهم به این صحنه بیاییم، اگر راهنمایی دارید بفرمایید. یکی به من گفت اگر فلان گروه به دنبال شما بیایند به آنها چه می گویید؟ گفتم این چه می‌گویید دو بعد دارد؛ یکی اینکه می‌گویند ما سه کاندیدا داریم تو نیز به‌آنان ملحق شو. در آخر نظرسنجی می‌کنیم یکی را انتخاب می‌کنیم. من این حرف را اصلا قبول نمی‌کنم و این کار را نمی‌کنم؛ اما اگر گروه‌هایی که موافق انقلاب وفادار به انقلاب هستند حمایت کنند، عیبی ندارد من قبول می‌کنم و از آنها تشکر نیز می‌کنم.

سعیدی‌کیا همچنین جواب این پرسش را که حال اگر از شما خواستند که چند وزارتخانه را نه آنها بدهید، چکار می کنید؟ گفت: به هیچ وجه قبول نمی‌کنم. من تا الان در جمهوری اسلامی با کسی معامله نکردم. من یک‌بار استیضاح شده ام سال ۷۱. وزیر راه و ترابری در دولت هاشمی بودم. علت استیضاح هم سانحه‌ای هوایی بود که یک هواپیمای جنگنده به یک هواپیمایی مسافربری برخورد کرد، هر دو هواپیما در تهران به زمین افتادند و همه کشته شدند. من تابحال سر هیچ چیز با هیچ کس معامله‌ای نکرده‌ام. من یک اصول اعتقادی دارم، آنها را حفظ کرده‌ام و با هیچ رئیس جمهوری درگیر نشده‌ام، اما زیر بار آنچه می‌خواستند نرفتم ،بخاطر همین در دولت دوم کنار گذاشته شدم.

سعیدی‌کیا در جواب این سوال که امکان دارد به اصلاح طلبان چند وزارتخانه داده شود، کابینه مخلوط شود؟ گفت: آن صفاتی که گفتم برایم خیلی مهم است. اگر آن اوصاف را داشته باشند و آدم‌های تندرویی هم نباشند، چرا که نه. اینطور فکر نکنید که هر که را گفتند اصلاح‌طلب است، آدم بدی است. اینطور نیست. ما باید قبول کنیم که در افکار افراد تفاوت وجود دارد و هر کسی که شبیه ما نبود، این نیست که به درد نمی‌خرد. این طرز فکر خوبی نیست. قرآن هم این را نمی‌گوید.

وی در پاسخ به این سوال که شما به کار تیمی علاقه دارید یا نه و با هر کس که احساس کنید می توانید کار کند، کار می کنید؟گفت:به نظر من یکی از اشکالات موجود کشور، این است که فردی کار می‌کنیم. من یک گروهی جمع می کنم و با آنها کار می‌کنم و دیگران نیز با یک گروهی. من به این معتقدم که با جمع مشورت کنم و هر چه نظر جمع شد با توکل به خدا آنرا انجام بدم.

وی در پاسخ به این سوال که فرض کنیم تیم شما به یک نتیجه ای رسید و رهبری با این نظر مخالفت کردند؟ گفت:حرف آقا فصل‌الخطاب است.

در ادامه از وی سوال پرسیده شد که فکر می‌کنید چرا رئیس جمهورهایی که تا حال داشته‌ایم با ولایت فقیه زاویه پیدا کرده اند؟ وی جواب داد: ما یک تمرکز قدرت در قانون اساسی دوم بوجود آوردیم. با این تمرکز قدرت اختیارات زیادی به رئیس جمهور دادیم و کم‌کردن این قدرت باعث دعوا می‌شود و باید قانون را عوض کنیم. این تمرکز قدرت و رای مردم باعث شده تمام رئیس جمهورها نظریه‌پرداز شوند. این اشکال متاسفانه در کشور ما پیش آمد. من می‌گوییم رئیس جمهور سرکارگر کشور است، باید توسعه کشور را دنبال کند و نظریه‌پردازی حق وی نیست. من معتقدم که رئیس جمهور با ۵۲ یا ۵۳ آراء انتخاب شود.

وی در ادامه افزود: من با  سلیقه حسن روحانی خیلی نمی‌توانم کار کنم، به همین خاطر پست وزارت‌خارجه را به وی نمی‌دهم. علاوه بر این من به این مطلب عقیده دارم که در هر وزارت خانه ای افراد باید سردار باشند تا آن وزارت رشد کند.

سعیدی‌کیا در واکنش به این سوال که یک مسئله در کشور وجود داشت و آن، این بود که یکی از کاندیدها گفته که اگر نظرشان با نظر آقا مخالف باشد . . . گفت: به هر قیمتی جمله باطلی است. این حرف به این می‌رسد که هدف وسیله را توجیه می‌کند. من خدمت رهبری  می‌روم نظرم را می‌گوییم، استدلال می‌کنم، اگر ایشان پذیرفتند که هیچ، اگر نپذیرفتند، حرف آخر، حرف ایشان است. استدلال و حرفم را می‌زنم ولی در آخر نظر، نظر رهبری است.

وی همچنین برنامه‌های اقتصادی – سیاسی خود را اینگونه شرح داد: در مورد اقتصاد، ما برای هرکاری باید ساختار سازی کنیم. امام (ره) گفتند دولت خودش را درگیر کار نکند و کار را به دست مردم محروم و دیگران بدهند.من منظور را کارآفرینان و نخبگان می‌دانم. این‌ها الان به بازی گرفته نمی‌شود. در اقتصاد کشور ما مردم باید فعال باشند که به آن بخش خصوصی می‌گویند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی باید در اقتصاد فعال شود. یک اشکال ساختاری بزرگ که در اقتصاد است، این‌است که ما نفت را می‌فروشیم و پول آن را مستقیم در خزانه می‌بریم. تا زمانی که اینگونه رفتار کنیم، وضع کشور خوب نمی‌شود؛ چون این پول، حاصل کار مردم نیست، کار است که کشور را آباد می‌کند. این پول باید دست کارآفرین داده شود، این پول باید تبدیل به کار و تولید شود و مالیات آن پول به خزانه برو.د دولت باید توانایی مالیات گرفتن داشته باشد. چون در کشور ما نظارت بر بخش خصوصی ضعیف است، نمی‌گذاریم کار دست بخش خصوصی برود. وظیفه دولت برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری، هدایت، حمایت و نظارت است هرجا بیشتر از این دخالت کند درست نیست.

وی در جواب این سوال که چه برنامه و زیرساختی برای حضور مردم در اقتصاد دارید؟ و چه برنامه‌ای دارید که به سمت افزایش ارزش‌افزوده برویم و از خام‌فروشی جلوگیری نماییم؟ گفت: بانک‌ها محل این نوع کارها هستند. اگر دستوری نباشند دستور می‌دهیم به این وام بده به آن نده. مانند این بنگاه‌های زود بازده، ما باید اجازه دهیم که بانک‌ها واقعا با تخصص کافی آن طرحی که  پیش آنها می‌رود را بتوانند بررسی کنند و به آن وام دهند. ممکن است یک بانک یک دانشگاه را برای این کار استفاده کند. این به پیوند دانشگاه و صنعت کمک می‌کند. پارک‌های علم و فناوری کارهای خوبی هستند اداره این کارها خیلی کار می‌برد و نظارت می‌خواهد .

وی درمورد ارزیابی‌اش نسبت به هدفمندی یارانه‌ها و فاز دوم آن گفت: به یارانه نقدی برای همه اعتقاد ندارم. سه دهک اول چون هیچ توانایی ندارند به آنها یارانه بدهیم، هیچ اشکال ندارد. پول نقد به تورم تبدیل می‌شود ولی باید مدل آن‌را درست کنیم. هیچ چاره‌ای نیست که هدفمندی را ادامه ندهیم. همچنین یک مدل خام این است که بجای یارانه نقدی، بهداشت و درمان را رایگان کرد. البته الان مدل تعریف نمی‌کنم  و نیاز به کار گروهی است .

وی نسبت به وضعیت اقتصادی و تحریم های موجود و نظرش در مورد سران فتنه و همچنین راجع به انتخابات با استانداردهای بین المللی چیست؟ تصریح کرد: سر نخ بعضی سیاست‌ها دست رهبری است.مثلا انرژی هسته‌ای ، مثلا رابطه با آمریکا، اما این معناش این نیست که رئیس جمهور در این کار باید کاملا کنار باشد. متاسفانه وزارت خارجه را سیاسی کردیم و از کار کارشناسانه دور کردیم یک رئیس جمهور استوار و همراه بسیار نقش آفرین می تواند باشد.

در بحث کشتن یک زن در دادگاه آلمان اگر من بودم می‌نوشتم، ما امیدواریم که دولت محترم آلمان نگذارد که این خون پایمال شود، هم حرفمان را زده بودیم و هم محترمانه حرف زده بودیم ،قوی حرف بزنیم اما با احترام . من با نظر رهبری ارتباطم را با اتحادیه اروپا افزایش می‌دهم. ما باید از پتانسیل دنیا حتما استفاده کنیم. با حفظ عزت و با حکمت و تدبیر یعنی مدبرانه و حکیمانه رفتار کنیم و عزتمان را حفظ کنیم.

سعیدی‌کیا در رابطه با ارتباط با کشورهای حوزه خلیج فارس نیز گفت: اینها هیچ کاری نمی‌توانند بکنند من اعتقاد دارم مذاکره کننده قوی و خوب در کشور کم داریم. یکی از اشکالاتی است که زبان را خوب بلد نیستیم.مذاکره کننده‌ها باید زبان بلد باشند اگر نه یک مترجم خوب کنار آنها باشد تا بتواند کلام را خوب منتقل کند.

وی در مورد این سوال که شما به دشمن تراشی نظام و دولت در سطح جهان که بعضی‌ها می‌گویند اعتقاد دارید ؟ گفت: من نمی‌گوییم دشمن‌تراشی کرده‌ایم، اما می‌گوییم می‌شد بهتر از این رفتار کنیم. البته منظورم این نیست که تندروی کردیم.

سعیدی‌کیا نسبت به سران فتنه و انتخابات آزاد گفت: کسانی که حرف از انتخابات آزاد می‌زنند جفایی است به ۳۰ انتخاب . من از روند اول که انتخابات بوده، پای صندوق بودم این جفاست. من نمی خواهم بگویم تخلفی صورت نمی‌گیرد. درصدش خیلی پایین. این جفاست انتخابات خوب برگزار می‌شود. من مطمئنم که تقلبی بزرگ صورت نمی‌گیرد و اصلا اینگونه نیست چون همه نگاه می‌کنند و رصد می‌کنند.وقتی می خواهیم موضوعی را بررسی کنیم باید عمیق و دقیق بررسی کنیم .باید انتخابات را از چند ماه قبل بررسی کنیم که چه سیری طی کرده و چه شده است. علاوه بر این  برای انتخابات آینده نیز از الان غربی‌ها برنامه ریزی می‌کنند. یک شخصی به من گفت که الان ۳ جناح در کشور وجود دارد، مثلا میگویند اصولگرا ، اصلاح طلب و آقای احمدی نژاد. یک جناح دیگر خارجی‌ها هستند و تأثیر گذارند. پس  آن‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند و قبول کنیم که عواملی در کشور دارند و مراقب باشیم که چه اتفاقاتی افتاد که زمینه‌ساز این اتفاقات شد.

وی در مورد اعلام نتایج انتخابات ۸۸ گفت: شما قبول دارید قبل انتخابات طرفداران موسوی جلوی صدا و سیما  مانع ورود احمدی نژاد به صدا و سیما شدند. یک اتفاقاتی قبل از انتخابات و بعد از آن افتاد. متاسفانه گروه بازنده شب قبل اعلام کرد ما برنده‌ایم بدون اینکه تمامی آراء شمرده شود و همین زمینه ساز اتفاقات ۸۸ شد. پس ببینید یک بستر فتنه بوجود آمد. موسوی و کروبی خیلی اشتباه کردند . هم خودشان و هم مردم رو درگیر اینکار کردند. این بستری که بوجود آمده بود، موسوی و کروبی در مرکز آن قرار گرفتند و متاسفانه این اتفاقات افتاد . حالا اسم این رو شما هرچه می‌خواهید بگذارید.من می گوییم اشتباه بزرگ.

وی در پاسخ به این سوال که پس فتنه نبوده است؟ گفت: اسمش را هرچه می‌خواهید شما بگذارید. شما نظر من را می‌خواهید بدانید یا می‌خواهید محاکمه کنید.

سال ۸۸ موسوی و کروبی اشتباه‌های بزرگی انجام دادند و باید تاوان آنرا پس دهند.

سعیدی‌کیا در پایان گفت: خلاصه اینکه بستر فتنه فراهم شد و غربی ها هم برنامه‌ریزی کرده بودند، اشتباهاتی از بعضی اطراف اتفاق افتاد ، فتنه اتفاق افتاد این آقایان اشتباهات بزرگی کردند و داخل فتنه قرار گرفتند و باید حسابشان را پس‌دهند.

Share